Topics: 256
Ik denk er hard over om een gasinstallatie in mijn 244 Turbo te (laten) zetten.
Kan er een overnemen van Kaasie! Heeft iemand van jullie ervaring met het zelf inbouwen van zoiets? Of: kan je ook 2ehands spullen door een erkend bedrijf laten inbouwen?
Alle tips welkom!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 14
Een 2e hands gastank mag je volgens mij niet meer inbouwen en zal je dus nooit goedgekeurd krijgen (voor de kentekenaanpassing) evenals een 2e hands verdamper; voor de rest stelt zo'n gasinstallatie eigenlijk niet zo veel voor, maar inbouwen en afstellen vergt toch wel wat specifieke kennis...
tja, daar was ik al bang voor ... zal eens langs gaan bij zo'n gasinbouwer!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Je verdamper heeft een E-keur nodig, da's een wettelijke eis die ze een paar jaar geleden hebben ingevoerd. Voor de turbo is het een aardig aparte verdamper die je 2ehands niet aangeboden ziet.
De tank mag geloof ik < 10 jaar zijn wil je 'm goedgekeurd krijgen.
Ik heb me er een beetje in verdiept en voor de turbo is de enig goedgekeurde installatie een italiaanse. da's een redelijk geavanceerde installatie (start op benzine, regelt el. bij) en die bouwt HPO in voor E1250 in mijn estate. Aangezien dat onderbouw is denk ik dat jij daar voor E1100,- klaar bent. Koopje toch?? En betrouwbare en aardige kerel. Krijgt een leen-Volvo (340!) mee.
Volgens PP doet Carbalt het in Amsterdam voor ongeveer hetzelfde geld, maar ik weet niet wat voor installatie je er dan in krijgt (nieuw of 2ehands etc).
Topics: 135
ja, ik ga ook voor HPO! Klinkt goed! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Klinkt idd goed maar 1100 euro vind ik geen koopje...bijna evenveel als ik voor de auto heb betaald :-)
Maar bedankt voor de info! Waar zit die HPO?
Topics: 34
Ticcie schreef:HPO zit in Oostelbeers geloof ik, vlakbij Tilburg. En 1100 is wel een koopje, het is alleen een heleboel geld! 
En (veel) goedkoper zul je ze echt niet tegenkomen. Reken wel even uit wat het je oplevert: 40 cent per liter ipv 1,40 per liter benzine
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 6
nou zal ik je wat vertellen, voor de 240 reed ik een (ahum) focus uit 2001.
Een tddi diesel , behalve de technische probleempjes die ik had met dat ding zat me een ding niet lekker, en dat was de afschrijving op een dergelijk apparaat.
Ik rijdt naar schiphol al gauw een 250km per dag en zag met elke kilometer de waarde dalen.
behalve dat werd de diesel prijs alsmaar opgedreven.
nou rijdt ik de volvo, weinig tot geen afschrijving meer wel wat mankementen maar makkelijk op te lossen en ik tank bij de shell bij de ikea in a-dam voor 38 cent de liter gas, nou, dan mag de auto van mij wel 1:8 rijden hoor!
Maar voor hoelang he?
Ik geniet ervan en had nooit een focus moeten kopen.die kunnen rotten zeg!
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Topics: 135
ik dacht er ook aan om het zelf te doen eerst. Maar zoiets als een LPG installatie is toch wel iets wat erg betrouwbaar moet zijn voor mijn gevoel.
Ik wil ook dat alles gewoon werkt en de auto goed op zowel LPG als benzine loopt. Verder is het toch iets waar ik de komende 6 jaar (minimaal!) van wil gaan genieten dus die ââ¬1250,- vind ik het wel waard. Ik heb dan ook garantie en meer zekerheid dat er niet onverhoopt iets mis gaat voor mijn gevoel.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"