Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 244 Turbo -81 project
Nou het goede nieuws is dat de motor ondertussen loopt, en goed ook Smile
Beide pompen geruild, en toen werkte het nog niet (maar de pompen klonken wel een stuk frisser), toen de brandstofdrukmeter er bij en toen kwam ik tot de conclusie dat er iets niet goed was met de brandstofverdeler. Toen heb ik er maar gelijk een betere in gezet met vergrote kanalen, en toen werkte het allemaal prima behalve dat de ontsteking om te beginnen zo'n 40 graden te hoog stond om een of andere reden.

Het slechte nieuws is dat hij nog steeds in mijn garage staat en nog niet bij mn vriend die hem gaat lassen. Het enige wat ontbreekt is de gaskabel. Ik had er een besteld, duurde anderhalve week maar gisteren kreeg ik hem dan eindelijk. Maar uiteraard paste hij niet! Er zijn namelijk blijkbaar verschillende versies van dit inlaatspruitstuk met verschillende kabels. Deze kabel paste wel weer op het spruitstuk wat ik zometeen op de nieuwe motor zet maar daar heb ik op dit moment weinig aan. Vandaag heb ik dus nog weer een kabel besteld, en dit keer hopelijk wel de goede. Met een beetje mazzel komt hij morgen al aan, ze hadden hem waarschijnlijk op voorraad in een winkel hier niet zo ver vandaan.

Ik heb ook vorige week een zandstraalkastje gekocht, geweldig zo'n ding! Dus nu ik op die kabel zit te wachten ben ik maar begonnen om wat spullen op te knappen Smile

Zo ziet hij er uit, hij is groter dan hij er uit ziet op de foto, 60x55x51 cm.
[Afbeelding: 076010_c.jpg]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Mooi! handig zo'n kastje.

Er ligt alweer een laag sneeuw bij jullie geloof ik he?
Dus de spikes zitten er alweer onder?
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
nog steeds goed bezig daar in die kou! Big Grin Big Grin
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
John242 schreef:Mooi! handig zo'n kastje.

Er ligt alweer een laag sneeuw bij jullie geloof ik he?
Dus de spikes zitten er alweer onder?
Jup, er ligt hier zo'n 30 cm!
Bij de "daily driver" zitten de winterbanden er al weer een maand onder. De turbo komen ze van de week ook op, dat ik niet van de weg af raak onderweg naar de lasser Smile

Zo ziet het er momenteel uit in de achtertuin
[Afbeelding: IMG_2883.JPG]

En gelukkig heb ik dit ding, want met de hand sneeuw ruimen duurt me veel te lang Wink
[Afbeelding: IMG_2716.JPG]
Antwoord
Zo, maar weer even een update!

De gaskabel is ondertussen aangekomen en gemonteerd. En hij paste zowaar ook nog perfekt. Een beetje vreemd gedoe was het wel, die eerste kabel die ik kocht was erg goedkoop (8 euro, nieuw in de winkel dus). Deze zag er precies het zelfde uit maar was 5 cm langer en toen kostte hij in ene 35 euro :? Wat op zich dan weer wel een vrij normale prijs is.
Ik snap alleen niet hoe die eerste kabel nou zo veel goedkoper kon zijn. Het goede nieuws is dat hij wel op mijn nieuwe inlaatspruitstuk past dus ik heb hem iig niet voor niks gekocht!

Maargoed, toen de kabel vorige week maandag eenmaal aankwam keek ik even snel naar de weersverwachtingen, en ja hoor ze verwachtten de hele week temperaturen boven 0 en vooral veel regen! En warmte + veel sneeuw = gigantische bergen prut op de weg, niet fijn om daar in te rijden dus. Het was op dat moment nog net onder nul, dus we besloten om zsm de auto naar de lasser te krijgen. Dat was nogal een avontuur!
Om te beginnen heb ik een vrij krappe bocht en een steile helling om uit de garage te komen. Ik had winterbanden onder de turbo gezet, maar die hielpen vrij weinig. We kregen om te beginnen de auto dus niet eens de garage uit.
Maar na een half uur duwen en trekken hadden we hem er eindelijk uit.

Toen kon de grote reis beginnen (maar liefst 15 km Wink). Ik had maar 1 werkend achterlicht, 1 knipperlicht, geen gordels, een aan/uit koppeling, oude winterbanden, geen bumpers, geen schuifdak. Het voelde allemaal *ERG* veilig en verantwoord aan :roll: Maar we waren met 3 auto's, ik reed in het midden en we deden het erg rustig aan vw bovengenoemde redenen.
De reis was evengoed al eng genoeg.. Als ik ook maar een klein beetje te veel op het gaspedaal leunde begonnen de achterwielen te slippen. Ik heb de hele rit niet boven de 2000 toeren gelegen, ik wilde geen risico lopen dat de turbo zou gaan laden.
Maar we zijn uiteindelijk veilig aangekomen!

M'n vriend is ondertussen begonnen met lassen. Er zijn foto's maar die komen later, ik heb mijn toestel bij hem achtergelaten.

Verder ben ik ook gaan informeren naar prijzen voor het lakken. Dat was ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik was vorige week bij een paar bedrijven langs en die hadden absoluut geen zin in zo'n projectje. Ze verdienen blijkbaar geld zat met het spuiten van losse deuren enzo, en dat is een stuk sneller verdient voor ze. Uiteindelijk was er bij een bedrijf een gast die het wel in zijn vrije tijd wilde doen, maar dan zou het zo'n 2500 euro kosten, en dat was dan alleen voor de buitenkant. Niet onder de motorkap, binnenkant van de deuren, en ook niet in de kofferbak dus.
Dat was toch wel een beetje te veel van het goede vond ik, dus ik zocht verder. Nu heb ik iemand gevonden die het voor ongeveer 1100 euro wil doen, dat geld dan voor het zelfde. Maar deze gast is een vriend van een vriend dus daar valt vast wat mee te regelen. Bijvoorbeeld als ik de deuren en motorkap enzo loshaal dan wil hij die vast ook wel van binnen spuiten.

Maar zover is het voorlopig nog niet, eerst moet dat ding gelast worden Smile
Antwoord
cool man zo' dikke laag sneeuw. Maar het zal daar nog wel vroeger donker zijn dan bij ons. En dat is al vroeg momenteel. Cry

Vaag dat de spuiters daar zo moeilijk doen over het totaal spuiten van je auto. Hebben ze daar in die dunbevolkte gebieden dan zoveel te doen?? ;-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:cool man zo' dikke laag sneeuw. Maar het zal daar nog wel vroeger donker zijn dan bij ons. En dat is al vroeg momenteel. Cry

Vaag dat de spuiters daar zo moeilijk doen over het totaal spuiten van je auto. Hebben ze daar in die dunbevolkte gebieden dan zoveel te doen?? ;-)
Die sneeuw is ondertussen helaas weer voor het grootste gedeelte verdwenen. Het heeft vorige week de hele week bijna continu geregend en dan verdwijnt het snel.

Ik snap het ook niet helemaal, maar blijkbaar hadden ze het overal gigantisch druk met lui die hun deuren en vleugels gelakt wilden hebben.
Maargoed, dat probleem lijkt nu iig opgelost Smile
Antwoord
welke kleur krijgt de turbo eigenlijk? Ik hoop de originele kleur. Of anders dat mooie laser-blue! :-) Nee, toch maar origineel vind ik. Nou nou nou??
Antwoord
dat is geheim! ([size=7px]voor jullie :-)[/size])
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
hopelijk niet cream yellow.... Cry bah! Ik denk dat ik wel een ideetje heb dan... :lol: :lol: :lol: 8)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.411 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 52.391 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.464 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.232 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 339.130 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.053 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)