Topics: 12
"Goed idee zeg, van die lijnolie, ik smeer continu voor een godsvermogen aan speciale troep op al dat plastic, en dat werkt toch maar heel tijdelijk.De strips op de deuren lijken sowieso wel iets ruwer dan toen ze nieuw waren.En over het rijgedrag.Van de V70t5 awd wordt ik echt lyrisch, een geweldige rijmachine, maar er had van mij best een 240 carosserie op mogen zitten.
45 1993,v70 awd 97
Topics: 38
@ Rubicon ik probeer het maar weer eens uit naar aanleiding van dit draadje:
http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.p...t=lijnolie
Dat met die fohn wordt erin genoemd om de porien te openen ?! Nu heeft mijn 240 in de zon gestaan en waren de plastieke delen al goed warm. Toen heb ik die lijnzaadolie erop gesmeerd met een kwast en heb dit laten intrekken. Daarna heb ik de ingesmeerde delen met een fohn verwarmd. Hierbij zag je de overtollige olie wegvloeien. Met name bij de swarte stootstrips op de zijkant en de strips onder aan de deuren zie ik een gigantische vooruitgang kwa kleur en diepte. Bij de voorbumper vind ik het resultaat iets minder, het blijft vettig van de overtollige olie. De voorbumper lijkt ook een dichtere kunststof.
Ik ben ook zeer benieuwd naar dde vlekkerigheid van alles na een regenbui, maar daarop moeten we (gelukkig) nog even wachten
Groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
@ mado
Tuurlijk een S70, en zeker jou V70 T5 AWD (is het een R? Mag je best zo noemen hoor

) rijden heel wat meer bij de tijd dan een 240, maar weet je afgelopen week-end naar Antwerpen geweest. Zondag vertrokken we en het is zonder iets te zeggen al zoiets als vanzelfsprekend.... Nicolle pakt de TomTom, dus gaan we niet met Olaf (S70), we rijden met Principessa de straat uit en ze doet het raampje open, waarop ik vraag of ze het te warm vindt. 'Nee' zegt ze, 'wilde even weten of toch misschien Pinin (306 cabrio) hadden moeten nemen, maar daarvoor is het toch ietsje te fris' en ze nestelt zich lekker in de stoel zoals dat alleen in een Volvo kan. :wink:
Over de S70 wordt niet meer gesproken!
groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 32
Mooi.......
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Topics: 12
Ja, dat begrijp ik dan ook wel weer, voor mij is het allemaal nog heel nieuw , en zo boven verwachting, ik heb echt het gevoel dat ik in een sportwagen zit, ik ben helemaal geen scheurder, maar het geeft wel een enorme kick om op het bochtige traject juist alleen maar gas bij te hoeven geven.En ondanks het feit dat de 240 de liefhebbersauto blijft waar ik denk ik toch geen afscheid van ga nemen, ben ik met deze toch ook alweer aan de slag gegaan, spoilertje, dubbel uitlaatje, heldere koplampjes lijkt ook wel weer leuk. Begint ook alweer uit de hand te lopen.
45 1993,v70 awd 97
Ziezo, vandaag weer de klok verzet, dus dan moet traditiegetrouw Pinin voorzien worden van haar wintermantel (de hardtop gaat weer op de 306 cabrio) hierna heb ik ook nog de nieuwe bumper op Principessa gezet, de nieuwe gasdrukkers op haar achterklep en een aansteker geplaatst op het console achter. Is wel net zo makkelijk als ik de telefoon wil laden als TomTom al aan de infuus voren hangt.
Ook nog geprobeert de kras bij te werken aan de zijkant, hierover ben ik niet helemaal tevreden, het is een wel erg diepe kras! :evil:
De bedrading door de achterklep scharnieren wil ik ook nog gaan vervangen, wordt wel een pittige klus, de spagettie die de italiaan heeft gebrouwen die voor mij eigenaar was heeft er wel een puzzel van gemaakt. Daar moet ik maar eesn tijd en zin voor maken...in de winter....
Voor de buitenthermometer moet ik eerst nog een kabelsetje bemachtigen. Dan zal die ook wel makkelijk geplaatst kunnen worden
en mijn oom kwam ook nog effe zijn cream witte P 1800 S uit 1963 na een zeer grondige en perfekte restauratie van drie jaar tonen. Wat een geweldige Volvo! Dan voel je zelfs met een S70 en 240 een stakker! (maar wel met een paar Volvo's hihi)
het was dus weer een geweldige VOLVO week-end, net als vorig week-end
groet
Ruud
Vandaag was Principessa aan de beurt voor haar kleine onderhoudsbeurtje. Ook hebben ze gekeken naar het 'bonanza effect' tijdens het optrekken, daar zou ik me maar geen zorgen over maken! De rubbers zagen er nog goed uit voor een Volvo 240 met 180.000km en een wisseling van het middelste kardanaslager zou het geringe gerammel niet veel minderen. Dit rubberen lager had overigens bijna geen speling en lag nog binnen specs.
Zal eerst eens kijken of ie nu door de jaarlijkse keuring komt (op Belgische wijze)
Daarna lopen we het lijstje maar eens strak af.
Na goedkeuring eerst tectyleren en daarna de bestuurdersstoel van nieuw leer laten voorzien. Ondertussen ook eens kijken of ik de buitentemperatuurmeter aangesloten krijg en de draadjes van de achterklep via de originele weg ge-hermonteerd krijg.
groetjes
Ruud
Topics: 23
ruuds70 schreef:Zal eerst eens kijken of ie nu door de jaarlijkse keuring komt (op Belgische wijze)
groetjes
Ruud
Wijkt die zo af van de Hollandse wijze?? :o
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Topics: 135
die is strenger. De Nederlandse APK, daar lachen ze om in Belgie..en terecht.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 23
M.a.w. een auto uit Belgie (met APK) zou probleemloos hier door alle keuringen moeten komen....
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl