Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ik heb nog een goed B23 blok los, en een versleten B20 in mijn 145.
Ik dacht aan een huwelijk tussen die twee................. :

ik heb het wel eens gezien maar heeft iemand hier ervaring mee?
Om maar eens te beginnen, dacht ik het blok rechtop te plaatsen en de spruitstukken aan te passen. Krijg ik dan geen probleem met de oliekanalen?
of zet ik hem gewoon schuin.
ik heb tot nu toe alleen maar plaatjes gezien en ik zou graag in contact komen met een echte 'swap-upgrade' 140 eigenaar...
ik hoor graag reacties....
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Ik heb nog een artikel van een B23 in een Amazone, ik zal het komende week even inscannen, daar staat wel wat info in. Als ik het vergeet stuur maar even een PB...
Bij het rechtop plaatsen van een B23 kun je de carterpan van een B20 gebruiken, alleen past de oliezeef dan niet meer.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
bedankt, alvast.
ik denk dat de oliezeef van de B20 dan meemoet?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
de zeef zit aan de pomp vast.
of te wel de pomp + zeef is 1 geheel.
ik weet niet waar de oliepomp in een B20 zit gebouwd anders word het echt een knutsel object.
hou ons op de hoogte.
en maak veel foto's

;D
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Hallo Volvo-Man,
Op dat 2de plaatje lijkt wel zo'n ford systeem voor de ontsteking te zitten! Zou dit echt een goede verbetering zijn voor zowel B20 als B2XX blokken? Heb je niet toevallig adresgegevens van de eigenaar/ombouwer. Deze ombouw naar de B21/23 ziet er ook verrekt netjes uit!
groet
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Helaas, ik heb het plaatje van Internet, die tweede foto heeft wel een compleet injectiesysteem meegebouwd, maar die onderste heeft een turbo met intercooler, ook leuk
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
of misschien een 20 klepper? Als het in een 1800ES past dan moet er geen enkel probleem zijn met een 140.
Wel heel netjes ingebouwd........ :
en vanuit de andere richting...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 132
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2006
Is volgens mij vanuit dezelfde richting......maar dan nog blijft het een mooi plaatje om te zien.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Berichten: 79
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2007
Een B20 met een B23 huwelijken lijkt me nogal een gedoe zeg. Er zit toch wel erg veel verschillen tussen beiden, of niet?
Een B23 rechtopzetten. Gaat dat passen? Die zit toch niet voor niets gekanteld in een 240?
med vänliga hälsningar,<br />Maurice<br />