Nou... what a day 8)
Vanochtend de 'daily driver' gearriveerd
Deze 760 (excuses voor de verwarring, ik had eerder 960 getypt) heeft ons zonder een krimp te geven naar Haarlem gebracht.
Voor vertrek nog even 5 liter water, 4 liter olie, kruipolie, siliconenspray en remmenreiniger in de kofferbak gegooid, naast een flinke koffer met gereedschap (you never know..).
Onderweg heel veel Amerikaanse auto's gezien vooral in Brabant (was er iets te doen?)..
Eenmaal bij de handelaar de papieren in orde gemaakt, nog even gekletst over de 940 turbo met kapot blok gehad (te heet gelopen), handen geschud en voorzichtig naar het eerste tankstation gereden. Met draaiende motor afgevuld met 98 (accu is niet meer zo sjofel) en de terugweg hervat.
Na een kilometer of 40 gestopt bij het tankstation voor een broodje en even snel gekeken waarom de overdrive niet pakte. Zo snel niets gevonden (behalve 2 andere kapotte zekeringen) en besloten om verder te rijden. Sleutel in contact en.... KLIK...

Accu toch niet in orde.. Sleepkabel tussen de 760 en 240, koppeling op en broem... motor liep weer te snorren 8)
Met zo'n 100-110 doorgekacheld want ik wilde niet te veel toeren maken met een auto die na 3 jaar stilstand een rit van 200 km moet maken

Na een km of 100 weer even gestopt, ditmaal om de bandspanning op orde te brengen (beetje zwabberig achter), stond dus aan 1 kant op 1,3 bar :-X Na enigszins geirriteerd 50 eurocent in dat apparaat geduwd te hebben voor wat lucht reden we weer verder. Vrijwel meteen werd duidelijk waarom de overdrive iig niet kan werken: de pookknop zat los en daarmee ook de stekker van het knopje :roll:
Rond Eindhoven nog even ruzie gemaakt met een wit bestelbusje wat blijkbaar niet in staat was zich aan het overige verkeer aan te passen :roll: en door naar huis. Verder werd het straatbeeld vooral door Volvo's bepaald (anyone :?: )..
Eenmaal in de stad aangekomen geparkeerd bij een tankstation en van auto gewisseld. Beide chauffeurs hebben zich uitstekend vermaakt deze rit 8) Alleen moest Thuur weer uit macht der gewoonte met het verkeerde voetje op de rem stampen (jaja, een automaat heeft geen koppeling

) toen we eenmaal voor de poort stonden.
Geen enkele meter heeft bewogen (behalve de turbometer

) buiten de warmrij kilometers en vloeistofpeilen bleven constant 8)
En daar staan ze dan......... Ik zou zeggen kijk zelf...
(En vergeet niet dat ie 3 jaar heeft stilgestaan en er geen druppel schoon water overheen is gegaan!)
Gr
(nu die grijns nog van mijn gezicht afkrijgen....)
PS: als de foto's lang laden... dat vind ik ook, volgens mij heeft mijn provider een probleem :roll: