Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen had ik mijn derde Volvo.....
Bedankt voor de reacties! Erg leuk Smile

Ah, Ford Mustang weekend... Indien van het juiste bouwjaar hele mooie auto's :wink:

De 2 garageboxen zaten gewoon bij het huis, de rest is al verhuurd..

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
hallo Thuur,
gefeliciteerd met al je Volvo's en uiteraard vooral met je TURBO.

Ik kan je een klein beetje van de geschiedenis van de auto vertellen, want ik heb 'm ooit bekeken (een jaar of 2 geleden??)!!

Hij was toen van een kerel met een eigen bedrijf (geloof hovenier) en was er helemaal gek mee. Helaas kwam ie niet meer door de APK vanwege alle roest en toen heeft ie 'm een jaar ofzo in de schuur gezet om ooit op te (laten) knappen. Intussen reed/rijdt hij zelf in een italiaanse 245 turbo. Hij heeft er vlgs mee redelijk lang in gereden (5 jaar??) en normaal laten onderhouden, er zaten behoorlijk wat rekeningen bij. Idd was de eigenaar daar weer voor een register-lid, ik meen me zelf te herinneren dat hij van de voorzitter van het 240 turbo register was (bestaat niet meer). Ik weet helaas de naam en woonplaats van de eigenaar niet meer waar ik heb gekeken, het was in ieder geval in de buurt van Vinkeveen.

Heb ook nog wat slecht nieuws voor je: het was denk ik de allerrotste bodem die ik onder een 240 turbo heb gezien en de rest was niet heel veel beter..... Voor zover ik me kon herinneren liep ie prima, maar was het spruitstuk inderdaad gescheurd waar Saint je al voor waarschuwde en zit er geen watergekoelde turbo op. Maar ik zou me daar voorlopig geen zorgen over maken: eerst de bodem en carrosserie heel goed bekijken (brug op), want daar kun je je qua werk/tijd/geld goed op verkijken (spreek uit ervaring!). Sorry voor deze laatste noot en laat je enthousiasme er ook vooral niet door verminderen, maar wil je wel even waarschuwen...
Antwoord
tja, ik kan hier nog maar ??n ding aan toevoegen: Als je het dan doet, doe het dan goed of anders gewoon niet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hee Ticcie!

Bedankt voor je aanvulling. Verhaal klopt redelijk met wat mij verteld is. Hij zou idd van een man zijn die er nogal dol op was en m in de schuur had gezet om op te knappen. Na 3 jaar niet aan toegekomen, dus mocht ie verkocht worden. En de man zou inderdaad lid van de club zijn (geweest).

De achterkant is slecht (wielkasten, reservewielbakken zijn gewoon rot), de klep is redelijk (roest aan de zijkant en onderlangs), maar voor de rest heb ik weinig kunnen ontdekken. Heb her en der flink op de bodem geklopt, maar kon weinig ontdekken :? Ok, de uitlaat is niet meer zo jofel en de hoekjes van de deuren vertonen beginnende roest en bij sommige lasnaden zie je blaasjes komen.

Ik heb er gewoon APK op gekregen (stuk van de slechtste wielkast was net APK waardig, de rest maakte niets uit is me verteld) en ben van Haarlem naar Maastricht gereden. Pas toen ik met 110 in die bocht vlak voor de Kruisberg (Maastricht) naar beneden rolde hoorde ik voor het eerst torsiekraakjes, zij het heel licht. In ieder geval stukken minder als ik met de 850 van de oprit afrij als ie nog koud is.

De vorige eigenaar had de auto gewoon nog verzekerd heb ik begrepen, de papieren wat de man nog had krijg ik nog thuis gestuurd. Hij komt (kwam?) uit de buurt van Haarlem en was overgeschreven in een Postkantoor in Bloemendaal.

In ieder geval bedankt dat je gewoon zegt wat je weet!

De auto wordt zeker opgeknapt en laswerk is er toch aan... Plaatwerk is gelukkig niet zo duur heb ik begrepen :wink:

Gr 8)
Antwoord
oh???

Nou dan is het OF toch een andere auto OF de bodem is al flink gelast, want degene die ik heb gezien kwam zeker niet meer door de APK.

Is de hemelbekleding achter erg beschadigd?
Antwoord
Ticcie schreef:oh???

Nou dan is het OF toch een andere auto OF de bodem is al flink gelast, want degene die ik heb gezien kwam zeker niet meer door de APK.

Is de hemelbekleding achter erg beschadigd?

Dan hebben we het (godzijdank Big Grin ) over een andere auto. Ik heb net nog even onder de auto gelegen en bij de bestuurderskant zijn wat randjes 'krokant' maar voor de rest kan ik geen serieuze roestplekken ontdekken... Nu ben ik geen plaatwerker en heb ik niet eerder een auto gehad met veel roest, dus ik kan me vergissen. Laswerk kan ik eveneens niet ontdekken.

De hemel is in puike staat op wat witte vlekken (verf?) na recht boven de achterbankleuning.

En wat zegt APK nou? De richtingaanwijzer deed het ook niet.... (is al gefixt 8).

Je kunt er wel aan zien dat de auto rijdend is weggezet. Lag vol met delen gereedschap, een briefkaart, wat papieren, een stel pakkingen (volgens mij van de overdrive) en uiteraard een landkaart. Carkit zat er ook gewoon in..

Het middelste gedeelte van de bodem was extra beschermd door de olielekkage aan de dop-met-kabel die onder een groot rood geval steekt (je merkt het al, ik moet nog serieus in de Haynes gaan bladeren :oops: )

Gr 8)
Antwoord
Verbaasd me ook van de APK, mijn oude 240 is op (o.a.) minder roest afgekeurd aan de wielkasten....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
nee, dan is het zeker een andere volvo, degene die ik had gezien had een aantal scheuren in de hemelbekleding achterin door een erg enthousiaste hond.

En inderdaad godzijdank dat dat 'm niet is, want je zakte bijna door de bodem in dat ding!! En nee, de APK zegt niet veel, maar ik weet zeker dat niemand zou durven om die auto goed te keuren!

Toch ken ik de auto ergens van.... de krassen rechts zitten ergens in m'n geheugen. Kom er nog wel op en meld me dan wel weer. Sorry voor deze ongerustmakende meldingen.
Antwoord
Ticcie schreef:nee, dan is het zeker een andere volvo, degene die ik had gezien had een aantal scheuren in de hemelbekleding achterin door een erg enthousiaste hond.

En inderdaad godzijdank dat dat 'm niet is, want je zakte bijna door de bodem in dat ding!! En nee, de APK zegt niet veel, maar ik weet zeker dat niemand zou durven om die auto goed te keuren!

Toch ken ik de auto ergens van.... de krassen rechts zitten ergens in m'n geheugen. Kom er nog wel op en meld me dan wel weer. Sorry voor deze ongerustmakende meldingen.

Er heeft wel een hond in gezeten, eentje met heul veul witte haren :roll:

Kan ik nog ergens foto's van maken om je geheugen op te frissen? Uiteraard ben je ook welkom (koffie wordt altijd vers gezet Wink).

Moet je wel een weekje wachten, morgen stap ik op het vliegtuig voor een weekje vakantie 8)

Excuses zijn niet nodig.

Gr Wink
Antwoord
fijne vakantie!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.796 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.344 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.857 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.816 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: