Topics: 27
BartJu schreef:Helaas heb ik de derde kerstdagafstelmeeting gemist. Komt daar nog een vervolg op?
Dan ben je niet de enige.....
Dat ging helaas niet door, met zo'n dag hoop ik ook boven de 1 op 5.5 te komen!
Volvo 245 GLE 1979
Topics: 43
Ik rij ook 1 op 5,5. Ik hoorde dat dit veel zuiniger kan. Ik ga zo'n kraantje kopen waar ik de gastoevoer mee kan regelen. De auto moet toch zo'n 1 op 7 a 8 kunnen lopen.
Volvo 740 tic '84.
Topics: 47
Wat voor 'n kraantje is dat Harry?
Ik heb wel een stelschroef op de LPG-slang zitten, maar ik speel er liever niet te veel mee.
Heb hem wel eens slagje ruimer gezet, omdat de motor anders voor het stoplicht dreigde af te slaan.
Dat was omdat de motor mooi stationair liep, onbelast. Maar je automaatbak wil bij het stoplicht evengoed vooruit...
Als je 'm te zuinig afstelt betaal je toch ergens de prijs, bijvoorbeeld in vermogen en/of max. snelheid? Of niet?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 74
Plus dat je dan kans hebt om het mengsel te schraal af te stellen waardoor het blok te heet kan worden met alle gevolgen van dien..
Topics: 43
BartJu schreef:Wat voor 'n kraantje is dat Harry?
Dat is een kraantje die tussen de slang zet. Kost ongeveer 5 euro. De 850 van mijn pa werd in meteen veel zuiniger toen hij zo'n kraantje had gemonteerd. Slang van de gastoevoer doorsnijden en kraantje ertussen zetten. Het mengsel stond toen ook weer goed.
Mijn eigen 244 loopt op dit moment stationair en voor stoplichten prima, maar rijd gewoon nog wat duur. Ik zal je nog wel laten weten hoe het afloopt...
Volvo 740 tic '84.
Topics: 25
BartJu schreef:Zo bekeken heb ik er ook 2. Mijn vrouw vindt dat wel genoeg. 
Die kleine mocht er nog net bij. Maar jou 245DL No. 105 zit wel nog iets strakker in de lak.
Terug naat t topic: Die doen trouwens 1 op 60, volgens de specs op de onderkant.... 
(en je speakersetje en stijlvol blauwe muismat komen mij weer bekend voor trouwens, maar das weer off topic...)
ik heb nr 220, maar ook die verbruikt 1 op 60 ;D
hoewel zonder achterklep (idd ook bij dit formaat een probleem :o ;D) niet eens zo slecht
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Topics: 1
ik heb op mijn LPG installatie 3 verschillende stelmogelijkheden en loop er altijd mee te klooien, dus als er iemand is met een beetje expertise die er wat over kan zeggen is dat wel mooi. Ten eerste is daar het bewuste 'kraantje in de slang naar de motor, daarnaast is er een stelschroef die de spanning op het membraam regelt, en een aparte stelschroef voor stationair!