27 January 2007, 00:27
Het gaat momenteel helaas erg langzaam, ik heb het nogal druk met andere dingen
Ik ben de afgelopen weken nauwelijks in de garage geweest.
De auto staat ondertussen al weer een paar weken bij mij in de garage maar er is dus niet zo veel gebeurd. Ik heb de achterruit er uit gehaald om die goed schoon te kunnen maken en het rubber te verwisselen, en ik zit er over te denken om het binnendak te wisselen. Ik heb een reservedak liggen, maar ik weet niet zeker of ik het wel aandurf.
Voor de elektrische schuifdakmotor moet je namelijk een stuk uit het dak snijden en dat vond ik nou niet zo erg fijn om te doen in zo'n mooi zwart dak, terugbouwen naar manueel is er niet bij want je moet echt flink wat weghalen. De motor is erg moeilijk te krijgen, en een zwart binnendak ook nauwelijks, dus als de motor ooit stuk gaat en sta ik niet te lachen. Dan zit ik dus of met een schuifdak wat ik niet kan openen, of een schuifdak wat ik manueel kan openen maar met een groot gat in het binnendak.
Ik heb nu iig een schuifdakmotor van een 760 gekocht, deze ziet er precies het zelfde uit maar volgens de verkoper zou het tandwiel kunnen verschillen. Ik moet nu dus kijken of deze motor past en goed werkt, want dan weet ik iig dat ik een reserve motor heb in geval van nood, en dan kan ik dus met een gerust hart het binnendak verwisselen
Het dak wat er nu ziet heeft een paar kleine scheurtjes. Ze vielen me laatst pas op, dus het is niet zo ernstig dat ik het dak echt *moet* verwisselen. Maar ik wil natuurlijk graag dat alles heel is.
Zo ziet de schuifdakmotor er trouwens uit.
![[Afbeelding: img_1150.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/unsorted/eltaklucka/img_1150.jpg)
Ik ben ook begonnen om de kofferbak schoon te maken, zodat die gelakt kan worden. Die "asfaltmat" was erg los dus die heb ik nu helemaal weggehaald. Er zat zowaar op 1 klein plekje na geen roest onder, dat viel me erg mee! Dat plekje was ook niets ernstigs, geen gaten ofzo. Nu zit ik te wachten op de juiste middelen om de boel daar af te kunnen werken en het zal wel weer een tijdje duren voordat die komen (via via geregeld...).
Maar ik heb genoeg te doen, moet ook de bodem nog schrapen zodat die een verse laag bescherming kan krijgen, leuk karweitje
Verder moet de motor er uit zodat ik daar eens fatsoenlijk kan schuren. Niet alleen dat, ik moet ook de koppeling los halen zodat ik de boel kan laten balanceren. Ik vraag me trouwens wel af waarom ze de koppeling er bij willen hebben, ik mag hopen dat ze alle delen los balanceren. Toch maar eens navragen voor de zekerheid.
Nou ja, genoeg te doen dus, nu nog tijd zien te maken!
Als laatste heb ik ook een nieuw vliegwiel gekocht, weegt 4,5 kg ipv 9,7
![[Afbeelding: flywheel1.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/unsorted/flywheel1.jpg)
En een vriend van me heeft vorig weekend ook een turbo gekocht, een 82-er (met verkeerde motorkap en grille). Een leuke bak, zat wel wat werk aan maar eigenlijk alleen maar kleine probleempjes, het meeste is ondertussen al opgelost.
Ik ben de afgelopen weken nauwelijks in de garage geweest.De auto staat ondertussen al weer een paar weken bij mij in de garage maar er is dus niet zo veel gebeurd. Ik heb de achterruit er uit gehaald om die goed schoon te kunnen maken en het rubber te verwisselen, en ik zit er over te denken om het binnendak te wisselen. Ik heb een reservedak liggen, maar ik weet niet zeker of ik het wel aandurf.
Voor de elektrische schuifdakmotor moet je namelijk een stuk uit het dak snijden en dat vond ik nou niet zo erg fijn om te doen in zo'n mooi zwart dak, terugbouwen naar manueel is er niet bij want je moet echt flink wat weghalen. De motor is erg moeilijk te krijgen, en een zwart binnendak ook nauwelijks, dus als de motor ooit stuk gaat en sta ik niet te lachen. Dan zit ik dus of met een schuifdak wat ik niet kan openen, of een schuifdak wat ik manueel kan openen maar met een groot gat in het binnendak.
Ik heb nu iig een schuifdakmotor van een 760 gekocht, deze ziet er precies het zelfde uit maar volgens de verkoper zou het tandwiel kunnen verschillen. Ik moet nu dus kijken of deze motor past en goed werkt, want dan weet ik iig dat ik een reserve motor heb in geval van nood, en dan kan ik dus met een gerust hart het binnendak verwisselen
Het dak wat er nu ziet heeft een paar kleine scheurtjes. Ze vielen me laatst pas op, dus het is niet zo ernstig dat ik het dak echt *moet* verwisselen. Maar ik wil natuurlijk graag dat alles heel is.Zo ziet de schuifdakmotor er trouwens uit.
![[Afbeelding: img_1150.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/unsorted/eltaklucka/img_1150.jpg)
Ik ben ook begonnen om de kofferbak schoon te maken, zodat die gelakt kan worden. Die "asfaltmat" was erg los dus die heb ik nu helemaal weggehaald. Er zat zowaar op 1 klein plekje na geen roest onder, dat viel me erg mee! Dat plekje was ook niets ernstigs, geen gaten ofzo. Nu zit ik te wachten op de juiste middelen om de boel daar af te kunnen werken en het zal wel weer een tijdje duren voordat die komen (via via geregeld...).
Maar ik heb genoeg te doen, moet ook de bodem nog schrapen zodat die een verse laag bescherming kan krijgen, leuk karweitje

Verder moet de motor er uit zodat ik daar eens fatsoenlijk kan schuren. Niet alleen dat, ik moet ook de koppeling los halen zodat ik de boel kan laten balanceren. Ik vraag me trouwens wel af waarom ze de koppeling er bij willen hebben, ik mag hopen dat ze alle delen los balanceren. Toch maar eens navragen voor de zekerheid.
Nou ja, genoeg te doen dus, nu nog tijd zien te maken!
Als laatste heb ik ook een nieuw vliegwiel gekocht, weegt 4,5 kg ipv 9,7

![[Afbeelding: flywheel1.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kyu/unsorted/flywheel1.jpg)
En een vriend van me heeft vorig weekend ook een turbo gekocht, een 82-er (met verkeerde motorkap en grille). Een leuke bak, zat wel wat werk aan maar eigenlijk alleen maar kleine probleempjes, het meeste is ondertussen al opgelost.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98


