Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B23 in een 140
#11
het plaatje van de 20 klepper komt van een zweedse fotogallery. zijn er genoet te vinden. In SE zijn er zeer veel van dergelijke projektjes. In de regel slechts een motorsteun aanpassen en de B230 staat al snel rechtop. dan nog een keer met de slijptol door het koppelingshuis om de versnellingsbak een beetje recht te krijgen en je bent al een heel eind in de goede richting.

Ik zeg het nu allemaal wel ff heel simpel.. (maar het kan.)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#12
Je hoeft de versnellingsbak niet eens recht op te zetten, je kan ook de pook verdraaien. Kijk maar:

http://www.tinustechniek.nl/aandrijffotos.html

Er staat ook nog een verhaal over het hoe en waarom deze site.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Ik heb in mijn 145 een versnellingsbak met OD van een 240 gezet, met een aangepast koppellingshuis past het perfect en die bakken zijn zoveel beter dan een ouwe M40.
maar wanneer ik de b23 in de originele stand inbouw hoeft dat in ieder geval niet...

maar dat plaatje van die 5-pitter die naar de achterwielen gaat, dat is nog vele malen mooier........
dat past vast wel in een 145.
heb je daar ook een link van???
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#14
Zon 5cilinder roffel komt van de zelfde familie als de 6cilinder uit de 960. Misschien dat een versnellingsbak uit deze auto uitkomst kan bieden. Alleen moet je er wel op letten dat dus het aantal cilinders op je kentekenbewijs niet meer klopt. Als je dit wilt aanpassen moet je volgens mij je auto laten keuren/ testen bij de RDW?
Antwoord
#15
veranderen van cylinderaantal is idd iets voor de RWD keuring, best wat werk dus. Ik heb er hier wel eens naar gevraagd en er kwamen toen veel goede reacties met veel info, even zoeken...

De M90 van een 960 past idd gewoon op een 5 cylinder.
De carterpan van een 5 cylinder wil dezelfde plek innemen als de vooras, dus je moet een 960 carterpan nemen die je wat inkort...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#16
Hier nog wat literatuur/plaatjes.
Helaas wat weinig links.
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/vo..._swaps.htm
Antwoord
#17
DopdeDouwer schreef:Zon 5cilinder roffel komt van de zelfde familie als de 6cilinder uit de 960. Misschien dat een versnellingsbak uit deze auto uitkomst kan bieden. Alleen moet je er wel op letten dat dus het aantal cilinders op je kentekenbewijs niet meer klopt. Als je dit wilt aanpassen moet je volgens mij je auto laten keuren/ testen bij de RDW?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik een dwarsgeplaatste vijf- of zescylinder om kan bouwen naar een achterwielaandrijver, klinkt zeker interessant.

en met betrekking tot de cylinderaantallen, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het checken van de hopeveelheid cylinders niet meer tot de APK eisen behoort, dat maakt de weg vrij om een V8 in te bouwen, of die fantastische 6-lijn van de laatste serie 960.....
wellicht weet iemand dit verhaal te bevestigen????
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#18
DopdeDouwer schreef:Hier nog wat literatuur/plaatjes.
Helaas wat weinig links.
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/vo..._swaps.htm
Ik heb een hele inbouwbeschrijving van JTR (jags That Run) hoe een CHevvy V8 in te bouwen in een 240.
wel erg cool en ze leveren zelfs de nieuwe motorsteunen.

http://www.jtr.com is het ...dacht ik
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#19
Heb het even gegoogled; jouw site bestond niet maar dit moet m zijn:
http://www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_200_V-8.html
Antwoord
#20
nog even wat inspiratie voor de swap-liefhebbers
240 met T-5

http://video.google.com/videoplay?docid=...2047013307
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)