Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen had ik mijn derde Volvo.....
Suf persoon ??? Censuur hier ;D

Ik zei h u f t e r proof....

Gr :-\
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
He Thuur heb jij die hele vloerbedekking in de wasmachine mogen stoppen? Hoe groot is die wasmachine? Op hoeveel graden, welk wasprogramma en heb je ook gecentrifugeerd, o ja en daarna, hoe krijg je dat droog? Zeker niet in de condensdroger, maar je moet dan toch wel een gigantische waslijn hebben die ook nogal wat gewicht kan dragen.

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Ruud,

Het voorste gedeelte past: ff flink vouwen en proppen maar. De achtervloerbedekking en de bekleding van de rugleuning passen niet in de wasmachine. De eerste heb ik met tapijtreiniger van HG schoongemaakt, de tweede ga ik met het handje wassen :-[ ;D

Programma weet ik niet, ik snap geen reet van die wasmachine van ons. Wat ik er van weet: 40 graden.

Drogen is geen punt, onze wasmachine (das ook een Zweed 8)) is bijzonder goed in centrifugeren, want het komt nagenoeg droog uit de machine. 1 Dagje op het droogrek en droog is het. De vloerbedekking heb ik gewoon op de grond laten drogen. De onderkant is van een soort plastic nl.

Gr Wink
Antwoord
Een keer rammen met de mattenklopper vervolgens wat zeep + hoge drukspuit geeft ook een heel verschil.
Antwoord
Oke Thuur,
Ik zie dat je de badkuip ook nog gaat gebruiken! In onze wasmachine schijnt het allemaal niet te passen, is maar een twee kilo apparaat (from hear saying!)

Ik wil toch mijn bekleding eens volledig goed kuisen, die van jou ziet er echt fris uit! Dat maakt me jalours. Ook kan die van mijn Principessa een vlijtige wasbeurt verdragen volgens mij zit er een asbak of 600 in! Lijkt me ook een totaal frisse ervaring na een echte wasbeurt.

Groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Even een tapijtreiniger huren, en brandschoon!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Zou ook kunnen, maar het meubilair moet er toch uit voor een beter resultaat. Wink
Antwoord
Nou, gister op APK geweest eindelijk!

Afgekeurd op een paar kleine punten:
- remschijf RA te veel roest
- remverdeler lekte bij 1 aansluiting
- deur LA ging niet meer open ???
- ruitensproeier weigerde dienst
- CO te hoog (was 6%, max=3 ;D)

Helemaal geen slechte score voor een auto die alweer anderhalf jaar zo goed als stil staat en daarvoor weer zo'n 3 jaar 8)

De remschijven had ik uiteraard flink opgeschuurd (oppervlak waar de remblok de schijf raakt mag niet meer dan 50% verroest zijn), maar tijdens de rit tussen huis en APK station is het toch terug gekomen. Nadere inspectie leverde op dat de roest toch meer dan oppervlakkig was... (zeg maar kraters :-[)

De deur verraste mij ook, ik had tenslotte net de achterbank via die deur erin gezet, dus ik was erin en eruit gekomen ???

Ruitensproeier: ik hoorde het motortje wel, dus ik denk dat het reservoir lekt want ik had bijgevuld :-\

Op weg naar de keuring: volgetankt, warmgereden en volgas de doorgaande weg op. Ik hoorde POEF en alle druk was weg, motor viel uit... Ik dacht meteen aan een turboslang. Uiteraard geen schroevendraaier bij me :Smile dus vrouwlief even gebeld. En jawel hoor... thuur had een slangklem niet goed aangedraaid... ahum. Starten en rijden (wat een fantastische auto is het toch 8)).

Vandaag nog even gekeken: de deur was echt niet open te krijgen, dus het paneel eraf geforceerd. Stangetje van het slot was losgeraakt (klemmetje weg), dus het portier stond in het slot. Tja, dan kun je lang trekken en duwen... Nieuw klemmetje en weer als nieuw ;D

De remverdeler: ik kon de lekke koppeling nog een halve slag aandraaien. Morgen maar eens flink op de rem trappen, kijken of het droog blijft. Dan de remschijf nogmaals flink mishandelen met diverse staalborstels en ruwe papieren... Ik wil de remmerij graag in 1x helemaal vervangen, dus wat ik me op de hals haal als ik 1 schijf verwissel... ??? We zien wel. Reservoirtje uitbouwen en controleren en CO mogen ze zelf afstellen.

Ik ben er klaar voor ;D

@Ruud: heb nu 1 gewassen stoel en de zitting van de bank erin zitten, de rest is nog 'oud' spul. Het ruikt nu al fris in de auto!

Gr 8)
Antwoord
Ik kan misschien nog wel een oude 240 remschijf regelen. eentje die nog net wel door de apk komt Big Grin

Moet ik even in Aken bij mn garage vragen, die werken veel aan 240's. Hebben nu ook meerdere 240 turbo's staan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
En die staan daar te koop? :Smile Heb je misschien een website van dat bedrijf?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.796 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.361 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.859 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: