24 October 2006, 19:10
zeker, wel jammer dat jij dan als een min of meer vaststaand feit vaststelt dat het chroom zoveel mooier is dan die plakzooi van latere jaren.
45 1993,v70 awd 97
Weer een V6 erbij!!!
|
24 October 2006, 19:10
zeker, wel jammer dat jij dan als een min of meer vaststaand feit vaststelt dat het chroom zoveel mooier is dan die plakzooi van latere jaren.
45 1993,v70 awd 97
24 October 2006, 19:22
Was enkel maar mijn mening.
Op een 'racy' uitgevoerde Turbo kan ik het zelfs wel fraai vinden, want dan voegt het iets toe aan het uiterlijk. Maar bij de standaard auto's vind ik het geen gezicht. Op mijn eigen '78er 265 hebben ze die stickers ook (slordig) aangebracht. Waarschijnlijk om een beetje 'bij de tijd' te lijken. Maar dat was zo slecht gedaan dat er her en der roest onder is gekomen.
26 October 2006, 03:53
Kreukel schreef:Mooie kleur ook. Dan steekt het chroomwerk er ook fraai tegen af. En dat is toch vele malen mooier dan die zwarte plakzooi van de latere jaren. Thanks voor alle reacties Kleur is Koper metallic! Vooral na wat poets werk staat zij schitterend te blinken. De ringen zitten er op,.. geen deksels maar 1 centrale dop met een V. Zo is deze auto geleverd. (Hij is nog helemaal origineel) Winterbanden heb ik niet nodig. Ik heb in 3,5 jaar tijd een kleine 5.000 km gereden. Verders staat ze lekker binnen te genieten van haar welverdiende rust. Overigens zat ik heel toevallig vandaag wel aan die deksels te denken,.. Ik ga er maar eens een viertal opsporen en aanschaffen, wie weet staat het wel sjiek! Ronald
264 RULES!!!!
3 December 2006, 14:16
Hallo
Vorige week hebben mijn 6 injectors in het Ultrasoon badje gezwommen bij Thuur! ![]() Ik ging toch die kant op en heb ze dus meegenomen. Of het echt nodig was,.. tja dat weet je nooit. Ze zagen er redelijk uit vond ik,...nu zijn ze helemaal super. Terug plaatsen heb ik nog niet gedaan. Ik wil dan eerst nog even het brandstoffilter vervangen. Voorals nog heb ik alleen het filter op het schutboord kunnen ontdekken (0 450 905 005). Zitten er onder de auto nog meer?? Achter bij de tank misshien?? Ik had voor de sleuteldag ook een verdeelkap/rotor/bougies en bougiekabels besteld. Deze moeten ook nog geplaatst worden. Het wachten is op het laatste! Walter waar blijven mijn kabels!!! Ik ben benieuwd hoe alles ronddraait wanneer dit alles is vervangen. Dan zal ik hem misschien ook nog even laten afstellen bij de dealert. Dit alles omdat ik de motor nogal vind bokken als hij stationair draait,..en dat hoeft niet bij een V6 lijkt mij zo. Maar bij APK wordt er jaarlijks niets gemeten, auto is te oud voor uitstootnormen e.d. Ik heb ook geen kathalysator. Ik houd jullie op de hoogte! Mvg Ronald
264 RULES!!!!
1 February 2007, 10:22
Zo even een kleine update!
Maandag eindelijk het verlossende belletje van Walter! De bougiekabelset is binnen. Straks even ophalen, tezamen met mijn brandstoffilter! Dan kan ik eindelijk de door thuur zo ultra schoongemaakte injectoren terug plaatsen, bougies vervangen, kabels vervangen en dus het brandstoffilter. Dan vervolgens maar eens denken aan een vakkundige afstelling! Ik heb op de motorkap isolatieschuim zitten, zo te zien origineel volvo. Weet iemand of dit nog te leveren is? Bij mij is het idd origineel volvo en na een kleine 32 jaar begint het behoorlijk te verweren! Als alles erin zit hoort u het weer!
264 RULES!!!!
6 February 2007, 10:39
Afgelopen zondag even aan het sleutelen geweest. Eerst maar eens de nieuwe bougies erin. Ik had geen idee hoe lang de oude erin zaten en dus maar gewoon vervangen. Toen ik de eerste bougiedop eraf trok zag ik eronder een mooie witte glimmende bougie. Netjes eruit gedraaid waarbij mij opviel dat ze netjes in de kopervet zaten. Ik gok dat ze, net voordat ik de auto gekocht had, waren vervangen en dus nog geen 10.000KM oud waren. Maar ja de nieuwe had ik toch dus deze er maar ingedraaid. Ook gelijk de kabels, rotor, en verdeelkap meegenomen. Alle zagen er ook nog goed uit. Nu weet ik alleen wel bij welke stand ik ze vervangen heb.
Ook de injectors weer terug geplaatst. Deze hadden een 2 maanden geleden een mooi maastrichts ultrasoon badje gehad! Ook wilde ik het brandstoffilter vervangen echter deze past niet, is een modificatie op geweest. Vervolgens de sleutel om. Auto staat alweer 2,5 3 maandjes stil,..en nu alles vernieuwd. Helaas aanslaan wil nog niet lukken! Ik vermoed het brandstofgedeelte. Of een injector die nog wakker moet worden, of de hoeveelheid lucht die er nog niet goed uit is. Balen, dat wel. Altijd leuk, als na wat sleutelwerk de motor gelijk weer tot leven komt. Helaas, helaas. Donderdag ga ik het even nader bestuderen,.. wordt vervolgd!! Ronald
264 RULES!!!!
12 February 2007, 14:32
Afgelopen donderdag idd even bij de 264 geweest. Ik heb ook even getracht te starten echter komt het beestje maar eventjes tot leven om vervolgens weer te slapen. Ik vermoed dat er wat lucht in de brandstofleidingen van de injectie zitten. Ik heb nog geen tijd gehad om verder te kijken maar dat gebeurt binnenkort.
Ook ben ik even langs de dealer gegaan omdat het geleverde brandstof filter niet past. Samen met de dealer even het een en ander bedacht,..komt goed! Al met al weinig opgeschoten, behalve dat de brandstofpomp wel werkt en dat de accu bijna leeggestart is. wordt vervolgd
264 RULES!!!!
9 March 2007, 22:23
Ik ben vandaag weer even naar de 264GL geweest!
Om een veel te lang verhaal kort te maken! Ze loopt nog steeds niet!!! ??? :-\ Ik heb inmiddels de onsteking uitgesloten van het niet willen lopen van mijn auto. Vandaag de verdeelkap en rotor er weer afgehaald en gekeken of het huis waarop dit moet geplaatst worden los of verdraait zit. Hier is echter geen beweging in te krijgen. Maw die zit nog goed. Vervolgens de rotor, verdeelkap weer netjes terug geplaatst en speciaal opgelet of alles goed zit. De kabels ook weer helemaal netjes en opnieuw aangesloten en goed opgelet dat de kapjes goed zaten op de contactpunten en bougies. Nog steeds wil de B27E niet tot leven komen. Ik vermoedde dat de onsteking de boosdoener zou zijn nadat ik wat rare ploffen uit het vooronder hoorde, dit is dus niet het geval. Ik ben dus weer terug bij het brandstof injectie systeem. Het kan niet anders zijn dan de inspuiting die het niet geheel naar behoren doet. De grote vraag, waar ligt het nu aan? -De injectors? -toch maar nieuwe aanschaffen?! -De leidingen? -Lucht of vuil? Ik heb alle aansluitingen van de leidingen gecontroleerd,.. Bovenop de injector de aansluiting wat los draaien en dan loopt er op alle 6 benzine uit. -Inspuit regeleenheid? -Misschien door het lange droog staan zit er iets binen in vast,..een naald ofzo? Zodat niet genoeg druk wordt opgebouwd om de injector klep te openen? Bovenop de injector loopt echter wel bij alle 6 wat benzine uit, bij niet aangedraaide aansluiting. -Luchtmassameter? - Zou door de plofjes de "klep" krom zijn?? -Tank? -Ja je zal het maar vergeten,...bij mij zit er echter brandstof in! en die komt er voor uit,...de pomp kan dus ook uitgesloten worden! -Acumulator? -Ik moet me nog even verdiepen wat het ding precies doet,...maar vraag me af of het stuk kan? -Koude start injector? -Waarom zou die ineens stuk zijn? Daar bij zou die denk ik wel starten,..alleen wat moeilijk maar ik denk wel aanslaan,...helemaal met een beetje gas spelen erbij. Ik heb vandaag ook even wat Bougies eruit gehad. Hierbij viel me op dat cilinder 3 nog redelijk schoon was en droog, dit ondanks net meerdere keren te hebben getracht te starten. Cilinder 1 rook de bougie wel weer naar benzine en was ook wat viezer? Zou dan toch de injector niet opengaan,..of juist van cilinder 1 niet sluiten?? Het wordt nog heel wat uitpluis werk,..misschien maar eens beginnen met 6 andere injectors,... heeft iemand ze nog liggen of te leen?? zou gaan om Bosch 0 437 502 005 injectors! Ik houd u op de hoogte,...zucht mvg Ronald
264 RULES!!!!
9 March 2007, 23:02
Ergens op het volvo-forum heeft pwassink een stappenplan van het weer laten lopen op benzine van zijn B30E beschreven. Ook een manier om je injectoren te testen. Misschien dat je er iets aan hebt. Het is een hele andere motor, maar wellicht kan je er iets mee. Ik zal de link even zoeken en hier plakken.
het was even zoeken maar hier is tie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...4+injectie Pwassinks avonturen met de jettronic injectie op zijn B30E (Volvo 164).
10 March 2007, 11:11
Dop bedankt
Heel toevallig zat ik gister met Peter al te chatten op de Volvo850forum chat. Wat is het wereldje toch klein! Echter de injectie van de 164 is wel heel verschillend dan de K-jetronic van mijn 264. Daar kwamen we gister al achter. voor de liefhebbers heb ik hier een link naar de K-jetronic: http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI01 Misschien is het een pomprelais die het aan het begeven is. Lees het stukje Feul Pump Relay,.. zou me niets verbazen dat het zoiets simpels is! Thuurlijk misschien wel in combinatie met een lekkende Injector, Voorlopig moet ik nog even het een en ander uitzoeken! Ik ga toch eens kijken wat een injector kost bij een Bosch Service punt ipv de 70 euro bij de dealer! ik houd jullie op de hoogte,..enne suggesties zijn meer dan welkom!!! Mvg Ronald
264 RULES!!!!
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|