Topics: 30
RVS custum made uitlaat is in de maak, donderdag gaat de eerste flens op de cnc freesbank, voor de eindemper kun je al kijken in het topic over mijn ijsblauwe 264GLE
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Topics: 14
JoostV6 schreef:RVS custum made uitlaat is in de maak, donderdag gaat de eerste flens op de cnc freesbank, voor de eindemper kun je al kijken in het topic over mijn ijsblauwe 264GLE
He Joost
Ik weet dat Ferrita ook RVS 264 uitlaten leveren. Niet eens zo gek duur, 300 euro en dat voor RVS. Dit is echter vanaf model 76 en dat is volgens mij met kathalysator. Ferrita levert alleen het achterste, vanaf de kat zeg maar. Probleem is dat mijn eerste demper,..2 ingangen heeft en de modellen met kathalysator komen de twee voorpijpen samen en worden 1. De eerste demper heeft dan dus maar 1 ingang.
Anders wordt het gewoon origineel,..ik kijk wel!
Voorlopig op advies van Funsdaf,...raampje open armpje eruit en genieten.
Ik ga hem zo maar eens wassen en poetsen!!
Groetjes Ronald
264 RULES!!!!
Zo eerst maar eens gewassen en gepoetst. Twee dagen Mequiars,..het blijft wonder spul!
Een kleine greep uit de collectie. Hoog tijd voor banden zwart!
Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Zo, weer een APktje erbij,...zonder problemen!!
Zelfs voor 2 jaar goedgekeurd!!!
Gister weer even uit de schuur gehaald, even van het mooie weer genieten. Helaas tot mijn grote schrik begint de blanke lak op de kofferbakklep los te laten. Toch maar is op zoek naar een goede(kope) spuiter!!
264 RULES!!!!
Topics: 107
RonnieDuck schreef:Zo eerst maar eens gewassen en gepoetst. Twee dagen Mequiars,..het blijft wonder spul!
Duur spul dat mequiars, maar het schijnt het beste van het beste te zijn .
Mijn broer zweert erbij.
Zoals je aan de datum kan zien was dat anderhalf jaar geleden. Ik zou het geen tweede keer kopen. Spul is goed maar tegenwoordig zijn er ook goede alternatieve voor minder geld!
264 RULES!!!!
Topics: 2
@Funs, beetje niereneuken over NL-taalgebruik is het enige wat ik op Volvo-gebied kan betekenen, voorlopig (of was het mierenneuken?!?).
Via Marktplaats heb ik misschien een jongere 245 gevonden, die een dringende transplantatie van de Rechter A-stijl nodig heeft, behalve wat andere zaken. Dan komt er misschien weer een 265 op de weg. De huidige opslag/schorsing is mij een doorn in het oog.
Dat huis komt evenwel nooit af: 't is net een oldtimer: altijd een kleinigheid ter verbetering/renovatie. En anders regulier onderhoud, wat alleen maar tijd vreet......
Die opmerking over "koppen slopen" dateert al van 2007 en nog steeds heb heb ik ze op het blok zitten. Smeer onder de nagels, doet mij weinig, dat weet je........ Is dat mijn luiheid, of heb jij ook andere zaken op de agenda gekregen (kan me nog wel tekeningen voor de geest halen van een garage-plan).
Bottom-line: zoveel mogelijk 6-zitters in leven houden, al dan niet origineel. Persoonlijk ga ik voor origineel ware het niet dat mijn '78er body zo slecht is dat een A-stijl transplantatie wel heel aanlokkelijk wordt.
Maar er gaat weinig boven een 6-cylinder geluid (OK: Ferrari V12 is net effe mooier qua akoestiek), maar de gemiddelde US-V8 klinkt als een tractor. Kwestie van smaak?
Anyway, een RVS uitlaat al zeker niet misstaan en misschien zelfs een aanwinst blijken, akoestisch. Als die jongens het ontwerp vast houden (op papier/compu) kan de rest van de gemeenschap daar wellicht zijn voordeel mee doen.
Greets,
Kreukel