En daar stond ik dan, aangekomen op bestemming, maar toen ik uitstapte rook ik het meteen. Dit is niet goed, verbrande koppelingsplaten schoot direct door mijn hoofd. Was het dan toch zover? De platen Ã
cht op? Maar omdat ik al wat aan de late kant was niet al te veel aandacht aan besteed, ik kon er nu toch niets aan doen. Toen ik de volgende dag weer op bestemming kwam rook ik het weer. Toch maar even kijken onder de auto, wie weet is het wat anders.
En wat zag ik daar? drup.... drup.... Olie op de uitlaat? dat verklaarde de lucht in ieder geval al. Meteen de kap open en kijken. Wat zag ik daar?
Een goed geolied blok zeg maar. Had meneertje zichzelf even verwent met een olie massage? Iig, had ook wel vrij snel door na het oliespoor te volgen dat het eigenlijk wel de pakking van de kleppendeksel moest zijn. Dus meteen de monteur gebeld die vorige keer daar een nieuwe pakking tussen gelegd heeft en dit viel allemaal wel netjes onder garantie..
Hij heeft meteen nog weer even verder gekeken naar mijn auto. Blijkt toch wel dat de bodem niet al te best meer is, ondertussen wel roestvorming en hij is onzeker over hoe zich dit verder ontwikkeld.
Daarnaast is de voorpijp nu echt lek aan het gaan (was ook wel te horen ondertussen

) En hij acht de kans vrij groot dat bij het verwijderen van de voorpijp de rest ook kapot gaat. Voorpijp zit in de achterpijp geschoven en dit is natuurlijk helemaal vast geroest.
Gelukkig zijn de remschijven eigenlijk ook wel versleten, en de wiellagers voor zijn ook op. Met name linksvoor, die hoor ik tikken als ik langzaam rij. Rechtsvoor dacht ie nog wel wat aan te kunnen doen.
Dus ja.. ik voel me nu een beetje alsof een familielid terminaal is, nou is dat wel wat overdreven maar ik kom wel even van een koude kermis thuis.. Met name toen ik hem vroeg wat ie zelf zou doen als het zijn auto is. "niet mee verder gaan" was de reactie..
Is er iemand op het forum die eens samen met mij naar het een en ander wil kijken? In ruil tegen een kratje pils

Met name die uitlaat en de bodem huiver ik een beetje voor.. Tectyleren?