Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen: Volvo 244 '88
voor-wiellagers echt versleten? anders even het kapje eraf en wat vet erin+ afstellen?

Remschijven heb je voor 30-40 euro als je goed zoekt...

Uitlaat kost iets van 110-120 voor een origineel setje, alleen heb je dan geen voorpijp enzo, dat is duurder spul, maar op ebay.de vind je wel wat denk ik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
links voor is Ãcht Ãcht Ãcht versleten, die tikt er van als je langzaam rolt Tongue

rechtsvoor is waarschijnlijk wel wat vet er in en beetje aandraaien ofzo? zie het niet zo voor me maar dat is wat die monteur ook zei.

remschijven heb ik bij estateservices idd voor 30/stuk, die ga ik binnenkort ook ophalen waarschijnlijk + blokken..

Maar de uitlaat zit een gat in bij de voorpijp, dus die moet zeker.. 2e hands uitlaat, is dat aan te raden?
Antwoord
Een gebruikte uitlaat zou ik niet aan beginnen. Eerst al tobben om hem eronderuit te krijgen en daarna weer tobben om hem eronder te krijgen. En als ie dan eenmaal zit blijkt hij ook nog te lekken >Sad
Nee, dan kun je beter een nieuwe kopen. Regelmatig zie ik uitlaten langskomen op marktplaats (alleen nooit op de prijs gelet :-\)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Zo'n idee had ik al ja, je doet niet snel een uitlaat weg lijkt mij. Tenzij je natuurlijk over gaat op een compleet sport uitlaat set enzo, maarja, hoevaak komt dat voor..

Vanmiddag met het mooie weer wat foto's gemaakt van de bodem, wat dat mooie weer er dan weer toe doet weet ikeigenlijk niet, de zon schijnt daar maar matig. Even uploaden en over 5 minuten zijn ze hier te zien. Daar zijn ze dan.

Linksvoor:

[Afbeelding: DSC00336.jpg]

Vanaf linksvoor ook genomen, beetje naar rechts gedraait

[Afbeelding: DSC00337.jpg]

Weer vanaf linksvoor, naar achteren toe

[Afbeelding: DSC00339.jpg]

Gaatje onder de dorpel passagierdeur

[Afbeelding: DSC00341.jpg]

Vanaf achter te zien, vooral veel trekhaak Wink

[Afbeelding: DSC00342.jpg]

Ik vind het op deze foto's allemaal wel wat erger lijken dan ik dat in eerste
instantie vond toen ik er onder lag. Ben benieuwd hoe kritiek jullie dit beschouwen!

Ik parkeer normaal nooit zo op de stoep hoor, maar zo kan is het wat beter te zien ;D
Antwoord
beetje krabben met de staalborstel en tectyleren doet wonderen!
Bij het gat moet wel een stukje ingelast worden zo te zien.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
zo slecht ziet ie er niet uit ! mijn 1985 740 ziet er iets beter uit, maar geen klachten bij de apk hoor.
is prima op te lossen, met wat vrije tijd en tectyl of iets dergelijks.
Antwoord
Als dat gaatje onder de dorpel het enige gaatje is, dan loopt het wel los. Mijn bodem ziet er slechter uit :-\
Voor de rest sluit ik me bij Henqui aan.
Zitten er geen gaten onder voetenruimte van de chauffeur en de bijrijder? Zeg maar aan de achterkant van de eerste en de tweede balk die je op je derde foto ziet.
En je dorpels en wielkasten zijn ook nog hard?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
oke, dat zijn reacties waar ik weer blij van word ;D

Net weer even onder de auto gekropen (blij dat ik hem niet verlaagd heb Wink), en geen gaten onder de voetruimtes. Alleen aan de onderkant van de dorpel bij de passagier zeg maar, die ook al op de foto staat.

Met de staalborstel roest er af rossen en dan met tectyl (spuitbus?) er overheen is de beste methode?

Kan over 3 weken waarschijnlijk een put gebruiken, dus dan kan ik er iig aandacht aan gaan besteden.

Vanochtend gebeld met estateservices, waar ze eerst twijfelden aan een b230e in een 88'er Big Grin Voorpijp kost zo'n 75 euro, en het deel wat daarachter aan komt 145. Valt me nogal mee eigenlijk, scheelt zeg maar de helft van wat ik verwacht had. Dus uitlaatje ga ik dan ook vervangen als ik die put kan gebruiken.

edit: Dorpels zijn idd gewoon netjes zonder roest, voor zover ik kan zien dan. En wielkasten ook volgens mij. Als iemand het eens goed wil zien, de koffie staat altijd klaar Wink
Antwoord
In rotterdam altijd funs ! dat weet je ;D

Maar na de koffie wel de handen uit de mouwen ;D ;D ;D
Antwoord
Ik zie weer een beetje licht in de duisternis ja Big Grin

Nu eens op zoek gaan naar iemand die dat gaat weer dicht kan/wil maken!

Hahah, de koffie staat altijd klaar in het midden van het land, Nieuwegein om precies te zijn!

Ook voor Jelmar natuurlijk (heb nog wel wat roest om weg te schuren, lekker de handjes uit de mouwen Wink)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.796 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.367 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)