Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Peter, was een geintje. Als ik echt iets nodig hed, trek ik aan de bel.
Dank!
Groet,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Sander van Buiten schreef:Peter, was een geintje. Als ik echt iets nodig hed, trek ik aan de bel.
Dank!
Groet,
Sander
Het eerste deel van mij ook :!:
Het tweede deel was alleen maar om er nog een beetje serieuze tint aan te geven 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Peter Timmer schreef:Het tweede deel was alleen maar om er nog een beetje serieuze tint aan te geven 8)
Ok......dus je hebt liever dat ik helemaal niet langskom? Nu ben ik gekwetst....... :lol: :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Peter Timmer schreef:Sander van Buiten schreef:Peter, deal!
Mag ik dan ook houden wat ik vind? :lol:
Wat je vind mag je even vasthouden 8) :lol:
de specifieke 260 onderdelen doe ik zeker niet weg, als je nog iets nodig hebt wat ook in de 240 voorkomt moet je gewoon roepen of idd komen spitten.
Altijd leuk als als er een gelijkgestemde ziel langskomt 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Tot de 15e!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Yep :!:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2005
Hallo,
Op dit moment zit er in mijn Volvo 264 DL van 1979 een dieselaccu wat niet goed is voor de startermotor en de starterkrans.
Weet er iemand hoeveel ampere/uur accu er orgineel in de wagen hoort te zitten?
En ik ben ook op zoek naar een starterkrans daar die van mij toch wel wat geleden heeft. Wie heeft er wat liggen?
Doei,
Ad.
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ad schreef:Hallo,
Op dit moment zit er in mijn Volvo 264 DL van 1979 een dieselaccu wat niet goed is voor de startermotor en de starterkrans.
Weet er iemand hoeveel ampere/uur accu er orgineel in de wagen hoort te zitten?
En ik ben ook op zoek naar een starterkrans daar die van mij toch wel wat geleden heeft. Wie heeft er wat liggen?
Doei,
Ad.
Waarom zou die diesel accu niet goed zijn? :?:
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Origineel is idd 70Ah. In mijn auto zat een 55Ah en die had er af en toe toch wat moeite mee. Nu zit er zelfs 74Ah in.
Ik ben wel geen echte techneut, maar ik zie ook niet hoe jouw probleem door die accu zou komen.
Succes,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Een te grote accu zal hooguit leiden tot een groter brandstof verbruik. En een overbelaste dynamo.
Wat wel kan gebeuren is dat de startmotor altijd op dezelfde plek ingrijpt op de starterkrans. Dit is slijtage die erg lastig is. Het kan namelijk voorkomen dat daardoor het tandwiel blijft hangen op de starterkrans na het starten en voor het starten dat het tandwiel niet meer ingrijpen, behalve op die ene plek.
Dit probleem kan eigenlijk alleen goed worden opgelost door vervanging van de starterkrans. Persoonlijk zou ik dan ook de startmotor vervangen. (Ik spreek uit ervaring

maar niet met een Volvo ). Dat voorkomt dat de ellende opnieuw begint.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo