Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264 DL
#31
Peter, was een geintje. Als ik echt iets nodig hed, trek ik aan de bel.
Dank!

Groet,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#32
Sander van Buiten schreef:Peter, was een geintje. Als ik echt iets nodig hed, trek ik aan de bel.
Dank!

Groet,

Sander

Het eerste deel van mij ook :!:

Het tweede deel was alleen maar om er nog een beetje serieuze tint aan te geven 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#33
Peter Timmer schreef:Het tweede deel was alleen maar om er nog een beetje serieuze tint aan te geven 8)

Ok......dus je hebt liever dat ik helemaal niet langskom? Nu ben ik gekwetst....... :lol: :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#34
Peter Timmer schreef:
Sander van Buiten schreef:Peter, deal!

Mag ik dan ook houden wat ik vind? :lol:

Wat je vind mag je even vasthouden 8) :lol:

de specifieke 260 onderdelen doe ik zeker niet weg, als je nog iets nodig hebt wat ook in de 240 voorkomt moet je gewoon roepen of idd komen spitten.


Altijd leuk als als er een gelijkgestemde ziel langskomt 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#35
Tot de 15e! Tongue
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#36
Yep :!:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#37
Hallo,

Op dit moment zit er in mijn Volvo 264 DL van 1979 een dieselaccu wat niet goed is voor de startermotor en de starterkrans.
Weet er iemand hoeveel ampere/uur accu er orgineel in de wagen hoort te zitten?
En ik ben ook op zoek naar een starterkrans daar die van mij toch wel wat geleden heeft. Wie heeft er wat liggen?

Doei,

Ad.
Antwoord
#38
Ad schreef:Hallo,

Op dit moment zit er in mijn Volvo 264 DL van 1979 een dieselaccu wat niet goed is voor de startermotor en de starterkrans.
Weet er iemand hoeveel ampere/uur accu er orgineel in de wagen hoort te zitten?
En ik ben ook op zoek naar een starterkrans daar die van mij toch wel wat geleden heeft. Wie heeft er wat liggen?

Doei,

Ad.

Waarom zou die diesel accu niet goed zijn? :?:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#39
Origineel is idd 70Ah. In mijn auto zat een 55Ah en die had er af en toe toch wat moeite mee. Nu zit er zelfs 74Ah in.

Ik ben wel geen echte techneut, maar ik zie ook niet hoe jouw probleem door die accu zou komen.

Succes,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#40
Een te grote accu zal hooguit leiden tot een groter brandstof verbruik. En een overbelaste dynamo.

Wat wel kan gebeuren is dat de startmotor altijd op dezelfde plek ingrijpt op de starterkrans. Dit is slijtage die erg lastig is. Het kan namelijk voorkomen dat daardoor het tandwiel blijft hangen op de starterkrans na het starten en voor het starten dat het tandwiel niet meer ingrijpen, behalve op die ene plek.
Dit probleem kan eigenlijk alleen goed worden opgelost door vervanging van de starterkrans. Persoonlijk zou ik dan ook de startmotor vervangen. (Ik spreek uit ervaring Sad maar niet met een Volvo ). Dat voorkomt dat de ellende opnieuw begint.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)