19 May 2007, 21:36
Hallo Volvofanatieken,
Na bijna twee jaar "meelezen" is het tijd om maar eens van me te laten horen..:
In april 2005 kochten we onze 240 Super Polar bij Schmidt in Gemert, met zo'n 200.000km op de teller. Een 240 was een zeer bewuste keuze! We wilden een grotere auto, stoer, degelijk - maar wel met iets sjieks - en zeker met een eigen smoel. De 240's in deze uitvoering leken het allemaal te hebben. We waren natuurlijk al verkocht bij het binnenstappen van de werkplaats in Gemert :-)
Inmiddels zo'n 2 jaar en 40.000km verder heeft'ie ons niet teleurgesteld! Nou ja, op de airco na dan. Om ÃÃn of andere reden heeft die, ook na twee kostbare reparaties, nooit echt gewerkt. Dan maar zonder.
Eigenlijk geeft elke rit langer dan 10 minuten ons een vakantie gevoel, ook al gaan we "gewoon naar opa en oma". Lekker doorrijden, maar zonder haast. Vandaar dat ik maar "tijdens-de-vakatie-foto's" heb bijgevoegd :-) De kortere ritten gaan steenvast naar de bouwmarkt... het huis heeft nogal wat, uhm, "aandacht" nodig, zeg maar.
Nóg een reden voor de 240 was het idee dat aan deze auto zelf te sleutelen valt. Daar kwam het eigenlijk nooit zo van, maar twee weken geleden toch maar eens voorzichtig pogingen ondernomen: olie verversen, oliefilter vervangen, bougies - simpel eigenlijk natuurlijk, maar je moet er wel aan beginnen.
Eergisteren had ook de uitlaat had het begeven. Dat wil zeggen, de tussenpijp was doorgeroest en daardoor afgescheurd bij de aansluiting op eind- en tussendemper. Nou, daar wilde ik me vandaag wel aan wagen! Tussenpijp en klemmen opgehaald, oprij-brug op de kop getikt en met kruipolie in de aanslag. Bleek dat de uitloop van de tussendemper ook aan z'n end was. Dus ook maar tussendemper vervangen (gelukkig had Stahlie in Vlaardingen er zo nog ÃÃn liggen; ik heb eigenlijk geen idee hoe courant 240 onderdelen zijn bij de gemiddelde auto-materialen zaak).
En de boel zit er netjes onder. Altijd fijn als de eerste "serieuze" klus zonder al te veel tegenslag wil verlopen :-)
Wat zou ik nog meer willen doen? Ik heb wel wat ideeën: Diezelfde Stahlie had nog twee Koni load-a-justers voor achteren liggen. Die mocht ik voor een mooi prijsje meenemen. Vóór wil ik ook Koni's plaatsen, en ik denk ook rondom te veren vernieuwen. Ik zit dan ook gelijk te denken om de PU bussen te plaatsen. Verder vermoed ik dat de remschijven binnenkort eens onder de loep genomen moeten worden. Oja, en een trekhaak, die willen we ook nog!
Als ik ga dagdromen zou ik er wel een iets sterker blok in willen. Ik dacht begrepen te hebben dat een B230FB wel een mooi blok is. "Zou zo iets comfortabel rijden met een automaat?", droom ik dan lekker verder. Maar voorlopig maar niet te snel van stapel lopen... :-)
De "tijdens-de-vakantie-foto's":
![[Afbeelding: glamondans-2005-0016.jpg]](http://jw.n--tree.net/photos/d/3707-2/glamondans-2005-0016.jpg)
![[Afbeelding: DSC_5576.jpg]](http://jw.n--tree.net/photos/d/3445-2/DSC_5576.jpg)
Na bijna twee jaar "meelezen" is het tijd om maar eens van me te laten horen..:
In april 2005 kochten we onze 240 Super Polar bij Schmidt in Gemert, met zo'n 200.000km op de teller. Een 240 was een zeer bewuste keuze! We wilden een grotere auto, stoer, degelijk - maar wel met iets sjieks - en zeker met een eigen smoel. De 240's in deze uitvoering leken het allemaal te hebben. We waren natuurlijk al verkocht bij het binnenstappen van de werkplaats in Gemert :-)
Inmiddels zo'n 2 jaar en 40.000km verder heeft'ie ons niet teleurgesteld! Nou ja, op de airco na dan. Om ÃÃn of andere reden heeft die, ook na twee kostbare reparaties, nooit echt gewerkt. Dan maar zonder.
Eigenlijk geeft elke rit langer dan 10 minuten ons een vakantie gevoel, ook al gaan we "gewoon naar opa en oma". Lekker doorrijden, maar zonder haast. Vandaar dat ik maar "tijdens-de-vakatie-foto's" heb bijgevoegd :-) De kortere ritten gaan steenvast naar de bouwmarkt... het huis heeft nogal wat, uhm, "aandacht" nodig, zeg maar.
Nóg een reden voor de 240 was het idee dat aan deze auto zelf te sleutelen valt. Daar kwam het eigenlijk nooit zo van, maar twee weken geleden toch maar eens voorzichtig pogingen ondernomen: olie verversen, oliefilter vervangen, bougies - simpel eigenlijk natuurlijk, maar je moet er wel aan beginnen.
Eergisteren had ook de uitlaat had het begeven. Dat wil zeggen, de tussenpijp was doorgeroest en daardoor afgescheurd bij de aansluiting op eind- en tussendemper. Nou, daar wilde ik me vandaag wel aan wagen! Tussenpijp en klemmen opgehaald, oprij-brug op de kop getikt en met kruipolie in de aanslag. Bleek dat de uitloop van de tussendemper ook aan z'n end was. Dus ook maar tussendemper vervangen (gelukkig had Stahlie in Vlaardingen er zo nog ÃÃn liggen; ik heb eigenlijk geen idee hoe courant 240 onderdelen zijn bij de gemiddelde auto-materialen zaak).
En de boel zit er netjes onder. Altijd fijn als de eerste "serieuze" klus zonder al te veel tegenslag wil verlopen :-)
Wat zou ik nog meer willen doen? Ik heb wel wat ideeën: Diezelfde Stahlie had nog twee Koni load-a-justers voor achteren liggen. Die mocht ik voor een mooi prijsje meenemen. Vóór wil ik ook Koni's plaatsen, en ik denk ook rondom te veren vernieuwen. Ik zit dan ook gelijk te denken om de PU bussen te plaatsen. Verder vermoed ik dat de remschijven binnenkort eens onder de loep genomen moeten worden. Oja, en een trekhaak, die willen we ook nog!
Als ik ga dagdromen zou ik er wel een iets sterker blok in willen. Ik dacht begrepen te hebben dat een B230FB wel een mooi blok is. "Zou zo iets comfortabel rijden met een automaat?", droom ik dan lekker verder. Maar voorlopig maar niet te snel van stapel lopen... :-)
De "tijdens-de-vakantie-foto's":
![[Afbeelding: glamondans-2005-0016.jpg]](http://jw.n--tree.net/photos/d/3707-2/glamondans-2005-0016.jpg)
![[Afbeelding: DSC_5576.jpg]](http://jw.n--tree.net/photos/d/3445-2/DSC_5576.jpg)

