Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
oja, ik ben van plan de injectoren te reinigen. Maar ik heb die geprobeerd er voorzichtig uit te draaien maar de leidinkjes willen torderen iedere keer, dus ik durf daar niet veel aan te draaien. Ook na inspuiting met WD40. Misschien moet ik eens nieuwe leidinkjes (zijn die nog te koop of te maken?) want de mijne zijn echt schots en scheef en lichtelijk getordeerd bij de injectoren, ook al door de vorige eigenaren... :-(
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
heb je nergens een luchtlekkage of lekke intercooler want dan krijg je ook een constant blazend geluid
wat ook weer verklaard de rook en het hoge verbruik door een tekort aan aangezogen lucht

het is maar een idee of het moet zijn dat je luchtweger een zwaar punt heeft oid

Volvo S70R B5234T4 M59 
Het kan niet goed zijn!

Als alles goed zou werken dan had ik een bericht verwacht in de trant van 'wauw, ik word in mijn stoel gedrukt etc'.

Het lijkt me idd dat ie ergens valse lucht aanzuigt oid. Kun je 't niet horen en controleren als je de motorkap open doet.

Wastegate zou kunnen blijven hangen, dan zou je het stangetje even moeten loskoppelen en heen een weer bewegen en even testritje maken.

Het lijken me 2 problemen:
* iets met valse lucht/wastegate
* afstellen (moet je sowieso doen ivm montage vd intercooler)

Als iemand nog een goeie tip heeft hoe die injectoren losdraait zonder dat de leidingen mee willen draaien, dan wil ik het ook graag weten, ik zit er ook altijd mee te prutsen.

Over die leidingen, ik heb dat probleem al vaak gehad maar dan met remleidingen. Ik kreeg ooit een tip om de "schroefkop" (??) flink te verwarmen, maar proberen de leiding zelf zo koud mogelijk te laten, dan zet de schroefkop een beetje uit en dat zou precies genoeg kunnen zijn zodat hij de leiding er onder loslaat.
Af en toe werkt het, af en toe niet. Maar het is het proberen waard Smile

Als iemand wat beters weet hoor ik het ook graag Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Dat lijkt me met leidingen van injectoren (benzine) niet echt een fantastisch plan.
Er van uitgaande dat je dat verwarmen doet met een vlam :o
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Peter Timmer schreef:Dat lijkt me met leidingen van injectoren (benzine) niet echt een fantastisch plan.
Er van uitgaande dat je dat verwarmen doet met een vlam :o
Daar zeg je wat Smile
Maar je kan de slangen en sproeiers eerst los halen en daarna verwarmen, dan vliegt iig niet de auto in de fik.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98

;D

Maar je zou de leiding misschien wel kunnen 'bevriezen' met zo'n spuitbusje freeze and release. Misschien dat het werkt?
Goed idee! Kan ik dat bij een automaterialenzaak krijgen denk je? Lijkt me het proberen waard.

Maar dan nog rest de vraag of die leidingen nog te krijgen zijn nieuw of dat je ze dan moet laten maken o.i.d.

Zaterdag even de bougies vervangen door de DENSO Iridium bougies plus nieuwe luchtfilter geplaatst. Dat laatste is nu een stuk lastiger met de intercooler erin. Alles zit VOL! :-) :-) Naja, t valt nog mee als je t vergelijkt met een Ford KA Edition met airco en stuurbekrachtiging (ooit gehad met mn ex). En daarnaast dacht ik er meteen maar weer (2de keer) een flesje injectorreiniger in te mieteren bij een iets minder dan halve tank. Wie weet heeft het effect dacht ik.

Vanmorgen eerste keer naar het werk (+/- 15 tot 20 km) En ik moet zeggen starten ging al beter. Maar je merkte wel dat ie iedere keer wilde afslaan. Hij slaat nu veel makkelijker aan (thanks to the bougies en de nieuwe filter denk ik) maar iets zorgt er nog voor dat hij niet lekker stationair wil blijven lopen. Trekkracht is al ietsje beter lijkt het maar nog niet dat je in je stoel gedrukt wordt helaas. Maargoed daar gaat Jelmar / Nederzweed nog naar kijken vanavond.

Wat ik wel weer opmerkelijk vind is dat er een rammel zit in de rechter voorzijde als je over een hobbelweggetje rijdt. En vanmorgen leek dat erger toen ik enkele flauwe speedbumps moest trotseren met 45 / 50km/h...En ineens trilde het stuurwiel veel meer dan daarvoor. Rara wat is dit voor verassing!

o...wat ik bijna vergat.. Tongue

Ook nog even het dashboard opgefrist met een originele Volvo oliedruk- en voltmeter omdat dit niet compleet was. Alleen was de stekker van mijn klokkenwinkeltje (de unit waar er drie in passen op de plek waar bij sommige zelfs een radio zit) anders, namelijk een kleine witte met drie draden en ronde zijkant) Anders dan die aan het klokkenwinkeltje met quartzklokje, volt- en oliedrukmeter (vierkantere zwarte met 5 draden lijkend op een ISO stekker van een radio)

Het quartzklokje heb ik verruild met mn turbodruk meter zodat het geheel weer netjes compleet lijkt en twee klokjes naast elkaar leek me wat overdreven ;D ;D Nu nog de resterende twee kabels onder het dashboard opsporen om de volt- en oliedrukmeter aan te sluiten. Tips zijn welkom!

Ook de gekke groene knop (ooit startknop geweest vermoeddelijk, maar kan ook lachgasinjectie of schietstoelactivatie zijn geweest ;D ;D) vervangen door een mooi net afdekkapje (bedankt buurman Sjaak!) in afwachting van Philips analoge buitentemperatuurmeter (Filip? FILIP!??)

foto van 'BEFORE' (de getoonde aftermarked (Unitec ?) oliedrukmeter is te koop voor weinugh indien iemand interesse heeft)
[Afbeelding: img_2254.jpg]

foto van 'AFTER' komt er aan! :-)
ben benieuwd of jullie de oorzaak vinden vanavond. Ik hou het op valse lucht.

Dat van dat rammeltje / trilling kan uiteraard van alles zijn. Losse wielmoeren? Banden met een plat vlak die voor onbalans en rammel (?) zorgen?

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.344 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.816 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.662 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.374 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.106 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 199.923 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.791 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.500 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: