Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Jelmar schreef:zo grappig vind ik het niet 
laat je die jongen paar dingetjes doen krijg je een rekening van 900 eu.....
zo zijn er meer hoor...ik noem ff geen namen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
o?
ik niet iig, ik krijg meer als dat ik vraag ;D
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Reed vanmorgen richting Delft. Ik denk net 15 minuten onderweg. Opeens valt me (gelukkig) op dat de temperatuurmeter omhoog is gegaan richting rood. Dus zeg maar op 3/4de. Terwijl ik dat zie zie ik ook direct wat stoom onder de kap vandaan komen. Ik denk K*T!!!
Dus ik langs de kant. Motorkap open. Ik sta er nog geen minuut naast of ik zie een donkergrijze 245 stoppen. De bestuurder stapt uit, loopt naar me toe en zegt; 'kan ik je helpen, ik ben volvomonteur!' Ik zeg..nou ik zag de temperatuur oplopen en nu constateer ik net dat de koelslang vanaf de thermostaat naar de radiator gescheurd is bij de slangklem aan het thermostaathuis. En ik heb hier een mes en een schroevendraaier (I LOVE MY LEATHERMAN!!) dus dat moet wel op te lossen zijn. Hij zegt: 'o, nee inderdaad dat moet dan wel lukken' Hij zegt: 'hee, een echte originele Turbo!'Ik kijk nog eens en zeg...'hee u bent toch Jan Ooms uit Monster'? Waarop hij bevestigend antwoordde. Maar hij herkende me niet 1,2,3 ook al was ik al eens bij m geweest enkele jaren geleden voor mn amazon in Monster.
Blijkbaar was die slang niet zo goed. En bij het inkorten vanwege de intercooler en het opnieuw vastzetten met de slangklem is die klem te hard aangedraaid en heeft de slangklem zich erdoorheen gesneden. Dus dat wordt een nieuwe slang.
Wel leuk hoe je toch weer hulp krijgt dan! 8) ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Toch heel leuk idd.
Het beginnen dan ook echt liefhebbersauto's te worden.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Saint, ik zal wel weer niet goed hebben opgelet, maar je rijdt tegenwoordig daadwerkelijk met de turbo?
Duhuh (zou m'n nichtje zeggen)
Daar is ie al 3 pagina's over aan het uitwijden ;D
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Dat zeg ik, niet goed opgelet. Goed nieuws!
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
ik ben ook al eens gestopt bij een gestrande 245...niet dat ik iets kon betekenen voor de ongelukkige trouwens...sleutel in contactslot laten zitten...
De anwb of zoiets had trouwens erg veel moeite de deur open te krijgen!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Henqui, wat zuipt die van jou eigenlijk? Bij gemiddelde rijstijl?
Bij de mijne moeten de kleppen nog gesteld worden. Maar ik heb de laatste tank 1 op 5,2 gereden op Esso RoN98. Dat moet echt beter kunnen, alhoewel er veel testruns in zaten met Jelmar om mn turbodruk even goed te bestuderen. (dus flink geaccellereerd keer op keer)
Nu zit er BP Ultimate RoN 98 in. Maar ik zit met een ander idee. Alleen daar open ik wel een nieuw topic voor :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
1 op 8 makkelijk haalbaar als je niet gek doet.
Als je veelvuldig hard optrekt en harder dan 140 rijdt, gaat ie wel richting de 1 op 6.
1 op 5 lijkt me echt niet ok.