Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
mijne rijdt ook 1 op 8....hoewel...hij staat al weer een maandje stil :-)
Ik sta versteld van mijn 245 GL op lpg, die haalt 1 op 10 op lange afstanden!
En die 20 euro voor een volle tank...dat is ZO heerlijk :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Saintmans ik heb een goede T25 actuator op de kop getikt, mocht de druk te laag blijven, hangen we die eraan ist gewoon zeker weten goed.
o, kijk! Das beter nieuws! Quanta costa?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
25 euro, prima te doen dus.

maar hoe doet de auto het momenteel ?
Nog niet zoals het hoort. Ik heb de stationair nog ietsje utigedraaid (nadat ik m had ingedraaid) gevolg is dat ie nu niet om de haverklap afslaat maar wel te hard stationair loopt. Soms als ik m warm start slaat ie bijna niet aan of op een paar poten. Ik heb zelf het idee dat de kleppen veels te vast staan. Dus dat ga ik eerst eens afstellen. (Met Ed, die boodt het aan dus ik wacht nog op een telefoontje dat hij tijd heeft)

Het verbruik is nu ook veels te hoog. Ik neem aan omdat het ding ook niet goed 'ademt'. Vooraan de veerpoot die rammelt en maakt lawaai dus daar moet ik echt heen kijken. Verder is de turbodruk echt niet hoog genoeg denk ik. Gisteren reed ik de snelweg op maar dat VW TDI-tje achter me kon me makkelijk bijhouden merkte ik. Dus dat kan echt beter.

En af en toe komt er een pluim blauwe rook uit de uitlaat. Ik denk van de carterventilatie waarvoor jij een catchtankje hebt geplaatst. Dus dat wil ik denk ik ook monteren.

De slangen rond de turbo zweten toch best aardig wat een olielucht in het interieur verzorgt als ik mn raampie open zet tijdens de rit. Dus dat kan ook beter. Heb je nog gekeken voor andere slangen?

Die actuator die je hebt gaan we er op zetten. Lijkt me een plan! Dan kan deze wastegate terug naar de T3, ja toch?
Vandaag even gekeken in Haynes of ik de kleppen zelf kan stellen. Maar dat is toch ook niet eenvoudig zag ik. Heeft iemand er ervaring mee? Moet eens het forum doorzoeken merk ik. 8)
Andere slangen is mogelijk, maar zullen verre van goedkoop zijn, zoals ik ticcie ook al gemaild had.
kijk hier maar eens;
Isa Racing

er zijn meerdere leveranciers van het spul maar de prijzen zullen niet veel schelen, ik ben een goedkopere oplossing aan het zoeken maar dat word lastig.
Wat we wel kunnen proberen is de huidige slang vervangen voor wel olie bestendige slang, en dan de huidige banjo-bouten houden, kijken of dat voldoende is.

maar ik moet zeggen dat je vader behoorlijk creatief is geweest met de slangen.... Wink

En die wastegate actuator kan dan idd terug naar je T3 turbo.

Er staat hier ergens op het forum, een write-up van het kleppen stellen van een 240 turbo, als ik me goed herinner van lj dekker.

Jelmar schreef:Andere slangen is mogelijk, maar zullen verre van goedkoop zijn, zoals ik ticcie ook al gemaild had.
kijk hier maar eens;
Isa Racing

er zijn meerdere leveranciers van het spul maar de prijzen zullen niet veel schelen, ik ben een goedkopere oplossing aan het zoeken maar dat word lastig.
Wat we wel kunnen proberen is de huidige slang vervangen voor wel olie bestendige slang, en dan de huidige banjo-bouten houden, kijken of dat voldoende is.

maar ik moet zeggen dat je vader behoorlijk creatief is geweest met de slangen.... Wink

En die wastegate actuator kan dan idd terug naar je T3 turbo.

Er staat hier ergens op het forum, een write-up van het kleppen stellen van een 240 turbo, als ik me goed herinner van lj dekker.

kijk eens op summitracing.com, daar zijn die koppelingen veel goedkoper....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
scheelt inderdaad, maar tel je daar de verzendkosten bij op... weet ik niet of je dan nog veel goedkoper uit ben, dan zou je dus weer een aantal moeten bestellen zodat je wel weer voordelig uitkomt.
bij isa-racing betaal ik geen verzendkosten.
ok, oliebestendige slang zou misschien al afdoende zijn. En anders misschien rondstruinen naar een sloper 940 turbo waar die slangen ook op zitten?

Laten we eerst proberen de slangen te vervangen door oliebestendige, dat lijkt me het goedkoopst en het makkelijkst. Kun jij die slangen bestellen Jelmar of moet ik zelf ff kijken? Eerst misschien maar even de lengtes en diameters opmeten?

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.411 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.467 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.232 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.055 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.857 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.521 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)