Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ze zaten er al zeker 3 jaar in, dat klopt. En na die drie jaar meteen een ritje Haarlem -> Maastricht gemaakt. Gewisseld na een week stilstand bij ijskoude motor. Ze waren toen wel nat dus.
Btw: iedereen roept dat turbo-motoren niet zo snel aanslaan als NA motoren, maar na deze week stilstand startte de motor meteen. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ie eerder liep dan de startmotor draaide :twisted:
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ik heb 2 kaartjes gevonden:
AGIP
produkt H.T.S.
datum 5 mei 2001
km.stand 341250
KROON OIL
km 354641
date 24 jan 2003
Meer weet ik echt niet.. Huidige stand is 357 en een beetje.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Vandaag even de kabelboom nagezien, ongelooflijk dat ik hiermee thuis ben gekomen...

hock: :twisted:
En dan is er nog het Volvo klokje waar ik graag een andere plek voor zie, any ideas ??
Maar kijk nou toch.... wat een schatje...
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 16
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2005
Hoi Thuur,
Mooi zo'n wagenpark! Ik kom sinds kort op dit Forum en het bevalt mij wel. Er zijn wel veel Turbo liefhebbers, maar ja dat is ook super. Helaas heb ik geen 240 turbo (wel de S60, waar dat is toch anders..), en ik heb niet van die mooie garageboxen. Ik maak de hele buurt gek met meer dan 15 meter Zweeds staal:
![[Afbeelding: volvoanoniem.jpg]](http://i13.photobucket.com/albums/a284/ronsvolvo/volvoanoniem.jpg)
Sinds kort de derde er bij (240 Gli Aut 83)...
Gaaf die discussies met soortgenoten!!
240 Classic AUT 1994<br />240 GLi AUT 1983<br />LEASE V70 D5 AUT 2009
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
ronsvolvo schreef:Hoi Thuur,
Mooi zo'n wagenpark! Ik kom sinds kort op dit Forum en het bevalt mij wel. Er zijn wel veel Turbo liefhebbers, maar ja dat is ook super. Helaas heb ik geen 240 turbo (wel de S60, waar dat is toch anders..), en ik heb niet van die mooie garageboxen. Ik maak de hele buurt gek met meer dan 15 meter Zweeds staal:
Sinds kort de derde er bij (240 Gli Aut 83)...
Gaaf die discussies met soortgenoten!!
Hey Ron,
Cool je wagenpark 8)
Zeg euh, je betaalt ook de hoofdprijs voor de wegenbelasting of niet? :twisted:
Trouwens: een 240 van 1994

hock: Da's vast de aller-aller-laatste of niet?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 16
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2005
Ja, het is zeker een van de allerlaatste. Ik ben de derde eigenaar, maar ik heb de eerste ook gesproken. De auto stamt uit een periode dat de laatste 240-ers verkocht werden. Deze is full option, alleen geen leer. Er zit zelfs ABS en Airoc op!
Nog twee jaar en dan is de 240 belastingvrij, dat scheelt weer!
240 Classic AUT 1994<br />240 GLi AUT 1983<br />LEASE V70 D5 AUT 2009
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Citaat:En dan is er nog het Volvo klokje waar ik graag een andere plek voor zie, any ideas ??
Thuur, zag laatst een turbo staan met nog twee klokjes erbij: Hij had de 2 roostertjes onder jouw klokjes vervangen voor 1 kleinere. (zo een die links of rechts in het dashbord zit bij de deur) Daarmee was er nog plaats voor twee extra klokjes. IK vond het niet erg mooi, maar het leek wel of het orgineel zo leverbaar was...
79-er 242 GT B23e
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ik zou gewoon ??n van je metertjes (Amp?re meter? wat is nuttig en wat is minder nuttig) eruit halen en vervangen door de quartz klok.
Trouwens; wat heeft een turbo nu voor meters gehad standaard of was dat variabel door de klant te kiezen??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
GT Jan-Willem schreef:Citaat:En dan is er nog het Volvo klokje waar ik graag een andere plek voor zie, any ideas ??
Thuur, zag laatst een turbo staan met nog twee klokjes erbij: Hij had de 2 roostertjes onder jouw klokjes vervangen voor 1 kleinere. (zo een die links of rechts in het dashbord zit bij de deur) Daarmee was er nog plaats voor twee extra klokjes. IK vond het niet erg mooi, maar het leek wel of het orgineel zo leverbaar was...
Je hebt zeker geen foto?
Wat heb ik nu? Volt, turbodruk, oliedruk, olietemp. vind ik toch wel redelijk belangrijk om te weten.
Dan kan de buitentemp. eruit, want die meter zit toch achter mijn stuur ;D
Alhoewel... is ook wel leuk om onderweg tegen je passagiers te zeggen 'this is your captain speaking, we are currently 25 miles from our destination. Outside temperature is 18 degrees and we are cruising @ 130 km/u. Fasten your seatbelts (tikketikketikke) and have a nice flight' :lol:
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
thuur schreef:Dan kan de buitentemp. eruit, want die meter zit toch achter mijn stuur ;D
Mocht je die willen verkopen... ik hou me aanbevolen :-D mijn klokkenwinkel is ook aan een flinke update toe. En ja dat is een gekke groene knop daar die nog weg moet. (ooit volgens mij een startknop geweest toen een vorige eigenaar te lui was om t kontactslot te vervangen.
http://vanberkum.speedlinq.nl/Volvo245T/
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"