Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Omvormers
Vergis je vooral niet in de 12V van een laptop. Het gaat vooral om het aantal ampere dat ie kan/moet hebben. Dat verschilt enorm van merk tot merk heb ik gemerkt (heb er al heel wat verlseten in de afgelopen 10 jaar) en zelfs is er verschil tussen de typen van eenzelfde merk.

Sluit dus nooit je laptoppie zomaar aan op je sigarettenaansteker. Zelfs niet als je laptop-oplader 19V volt vermeldt en je auto daar dus met 12V veilig onder zit.
Antwoord
nu ik hoor dat het goed werkt met laders denk dat ik gewoon zon simpel omvormertje (20 euro ofzo) in het dashboard ga inbouwen Wink
handig voor alle ladertjes (laptop, MP3 speler enzo) en er kunnen electrische gereedschappen op werken (flex, boorhamer, zaag enzo). Handig als ergen iets gekust moet worden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
en de föhn van je vrouw.
Antwoord
Jw240 schreef:Handig als ergen iets gekust moet worden.

??? ??? ??? ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Dat zwaar gerei (flex, boorhamer, en ook föhn, waterkoker) trekken nogal wat stroom.
Zou ik toch even voorzichtiger mee zijn!

In de handleiding van mijn 15euro omvormer staat dat ie NIET geschikt is voor zware apparaten en apparaten die warmte moeten produceren. Vreeet gewoon te veel. En als je dat op 12V moet doorgeven dan heb je nogal wat Amperes nodig!
Hebben we het nog niet over de accu....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Peter Timmer schreef:
Jw240 schreef:Handig als ergen iets gekust moet worden.

??? ??? ??? ;D

Hmm daarvoor is geen omvormer nodig ;D

BartJu schreef:Dat zwaar gerei (flex, boorhamer, en ook föhn, waterkoker) trekken nogal wat stroom.
Zou ik toch even voorzichtiger mee zijn!

In de handleiding van mijn 15euro omvormer staat dat ie NIET geschikt is voor zware apparaten en apparaten die warmte moeten produceren. Vreeet gewoon te veel. En als je dat op 12V moet doorgeven dan heb je nogal wat Amperes nodig!
Hebben we het nog niet over de accu....

ja klopt, die dingen trekken veeeel stroom. maar wanneer gebruik je het volle vermogen van een flex? gemiddeld kom je niet snel over de 300 watt. Ik heb een boek over omvormers voorsolar-installaties en daarin beschreef de auteur een projectje met een 220 watt omvormer om de flex en boormachine te gebruiken. Ok, een 20 euro omvormertje gaat dat niet trekken, daar moet ik dan wel een euro of 50+ oid voor reserveren... hmm. (300-500 watt oid)
Ik heb een 65 Ah accu in mn 240, is weliswaar een startaccu, en een 100A dynamo. kom ik wel een eindje mee. en als dat niet gaat dan gooi ik mn 90 Ah dryfit accu erin :-P
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)