12 July 2007, 00:36
Ik heb een vraagje over het monteren van een trekhaak.
Op mijn 144 zou ik graag een trekhaak monteren. Een gedeelte van de bevestigingsbeugels en de bedrading plus stekkerdoos is reeds aanwezig, dus ik ga er vanuit dat er ooit een op gezeten heeft. Echter op het kentekenbewijs kan ik niets vinden.
Nu hoorde ik dat de regels omtrend de trekhaak versoepeld is en dat een trekhaak gewoon gemonteerd mag worden zonder keuring. Wel zo makkelijk dacht ik; haakje erop en gaan.
Echter klopt dit, mag dat?
En hoe weet ik dan hoeveel ik mag / kan trekken. Ik heb geen E rijbewijs dus als ik aangehouden wordt zullen ze daar zeker moeilijk over gaan doen, vandaar dat ik graag wil weten hoe het zit. (Ik heb een fototje van peter gezien (142 met 245 op de oplegger) dus er is het een en ander mogelijk
)
Kenteken:
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming 144-394
Kleur(en) Groen
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
G3 Installatie Nee
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.195 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Op mijn 144 zou ik graag een trekhaak monteren. Een gedeelte van de bevestigingsbeugels en de bedrading plus stekkerdoos is reeds aanwezig, dus ik ga er vanuit dat er ooit een op gezeten heeft. Echter op het kentekenbewijs kan ik niets vinden.
Nu hoorde ik dat de regels omtrend de trekhaak versoepeld is en dat een trekhaak gewoon gemonteerd mag worden zonder keuring. Wel zo makkelijk dacht ik; haakje erop en gaan.
Echter klopt dit, mag dat?
En hoe weet ik dan hoeveel ik mag / kan trekken. Ik heb geen E rijbewijs dus als ik aangehouden wordt zullen ze daar zeker moeilijk over gaan doen, vandaar dat ik graag wil weten hoe het zit. (Ik heb een fototje van peter gezien (142 met 245 op de oplegger) dus er is het een en ander mogelijk

Kenteken:
Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLVO
Handelsbenaming 144-394
Kleur(en) Groen
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
G3 Installatie Nee
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.