13 July 2007, 17:42
Ook watergekoeld?
|
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
|
|
13 July 2007, 21:06
@martin/ 740t16v;
toevallig in onderhandeling met carlo pronk ? ;D
14 July 2007, 11:22
Hoi Saint,
de compressie van een turbo motor hoort rond de 9 te liggen, dus dat is niet raar. Daarbij had mijn turbo 700.000 gelopen en was de compressie nog steeds ok. Dus slijtage door meer km's zal het niet zijn denk ik. Het zou een zuigerveer kunnen zijn, maar dan zou de compressie van 1 cylinder beduidend lager moeten zijn dan de anderen. Als je er zelf te weinig aan kunt doen zou ik 'm nu idd bij een echte specialist a la Kaasie neerzetten. Goed analyseren waar de blauwe rook vandaan komt en de hele k-jetronic met afstelling langslopen. Kan bijna niet anders dat het dan weer ok moet zijn? Als dat niet helpt zou je de kop een keer kunnen lichten, maar dat zou ik nu nog niet doen. Succes!
14 July 2007, 12:22
@saint; zou morgen evt. ook kunnen ?? ik ben al vanaf vanmorgen bezig een blok in elkaar aan het zetten wat vanavond af moet :-\ het moet nu nog in de auto, alles erop, eraan, en vanavond moet ie rijden.
woudenberg ga ik ook niet halen :-[ je kan beste even smsen, bellen word beetje lastig. zo brood is op, ik ga weer wat doen :-*
14 July 2007, 12:56
Hoi Jelmar,
Nee daar ben ik niet mee in onderhandeling! ;D Via via zeg maar.
14 July 2007, 12:58
740t16v schreef:Hoi,zit je niet in het verkeerde topic met deze melding??? "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 July 2007, 13:03
Ticcie schreef:Hoi Saint, Kijk, dat is goed nieuws wat betreft de comp. waarden. Ik hoorde dat de compresie van de 240 turbo rond de 11 moest liggen. Maar als jij zegt dat 9 klopt ga ik daar even van uit. Zowieso was er maar ÃÃn cilinder (ik geloof nr. 3) die 8,75 aangaf. Maar alles was gewoon binnen normale bandbreedte volgens Jan Ooms Classics, Monster. Kaassie is al op de hoogte gesteld. Na mijn vakantie gaat de auto op vakantie naar Texel :-) "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 July 2007, 13:27
ja, zolang de waarden van je 4 cylinders allen binnen een bandbreedte van 10% onderling verschil zitten is het ok.
Nog even voor je in Olyslager Vraagbaak gekeken: compressieverhouding Turbo is zelfs 1:7,5. Dat is dus heel laag. Rest van de motoren zit zo rond de 10. Mijn compressiemeting gaf ongeveer 11 aan bij alle cylinders, maar dat wijt ik aan een niet geheel zuivere meter (wel Hella?). Ik neem aan dat er maar ratio is om dit te meten (en niet bijv. celsius/fahrenheit, psi/bar), maar dat zullen Kaasie, Jelmar, JW etc met meer zekerheid kunnen zeggen. Ik denk dat Ooms gewoon het probleem niet kon achterhalen en het daarom maar op de compressie hield.
14 July 2007, 13:31
1:7,5 had ik ook al gezien in Haynes. Maar ik weet niet hoe je daaruit dan de theoretische compressiewaarde van af zou kunnen leiden?? Of misschien kan dat ook wel helemaal niet, dat weet ik niet.
Was t en meter met draad erop om zo in het bougiegat te draaien? Volgens Haynes is dat namelijk zuiverder meten. Nogmaals, mijn gevoel zegt dat er iets niet helemaal snor zit met K-jet..dus ik richt alle pijlen straks op Kaassie als ik terug kom. "Who else know s more about K-jet?" ;D "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 July 2007, 15:15
TheSaint77 schreef:740t16v schreef:Hoi,zit je niet in het verkeerde topic met deze melding??? Hoi Saint, volgens mij niet. wou je 't even aangeven als tip ! (je had toch wellicht problemen met je turbo ?). gr. martin |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|