Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
op die fiets! Bedank iig!
Ik vindt die Garrett T25 wel OK omdat ie sneller opspoelt. Moet alleen de turbodruk nog (flink!) vergroten. Alleen eerst moet die bak eens normaal lopen natuurlijk. En mijn gevoel is dat de olie walm aan de achterkant daar niet vanaf komt. Maar dat gaan we nog uitzoeken.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
van de week met Dr. Turbo (alias Nederzweed, alias Jelmar voor intimi) even de boel geïnspecteerd op een avondje.
We dachten dat de olieleidingen (niet de goeie en niet de juiste koppelingen maargoed dat wisten we al) zweetten en lekten. Helaas was het (weer) erger dan verwacht. Olieretour lekte dus flink. Overal was vloeibare pakking gebruikt bij t monteren van de T25, ONDANKS mijn herhaaldelijke aanwijzingen dit toch echt NIET te doen. Bedankt pa. Nu maar hopen dat de turbo t heeft overleeft.
Verder (natuurlijk) ontdekt dat er koelvloeistof in de olie zit , ondanks dat de compressiewaarden gewoon goed zijn. Kop moet er dus af en maar duimen dat ie niet gescheurd is. Foto's volgen.
Maar ik ben nog steeds niet te vermurven, ondanks dat het toch echt best tegen zit.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
bij mij zat er koelwater in de olie door een lekkende waterpomp. Ik ben er nog steeds niet achter hoe dat precies kan, maar na het vervangen vd waterpomp nooit meer druk op het koelsysteem gehad en de sludge verdween ook.
Dat zou het dus misschien kunnen zijn, maar een lekke koppakking is meer waarschijnlijk. En als het tegenzit heb je last van aluvraat of een scheurtje. Heb je die kop van marktplaats gekocht?
Olieretourleiding is even lastig richten, hij moet er nl. best diep invallen. Je hebt zeker een nwe keerring nodig en kan het zaakkie evt nog aansmeren met vloeibare pakking voor de zekerheid, maar dat hoeft in prinicpe niet.
kan best handig spul zijn hoor als je je auto gewoon rijdend wil houden: ik gebruik het niet/nauwelijks (soms dun laagje op een nieuwe pakking - just to be sure) bij mijn turbo project, maar de vorige TIC zat er vol mee ;D
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Aug 2007
algemene vraag: wat verbruikt een 245 glt automaat aan benzine?
een GLT is geen turbo, maar een B23E. Automaat maakt 'm wel iets dorstiger, ik denk dat je dan 1 op 9 haalt.
de uitvinding vloeibare pakking is goed, alleen als je ziet hoe sommige -lees; de meeste- mensen er mee omgaan :o FFS!
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Jelmar schreef:de uitvinding vloeibare pakking is goed, alleen als je ziet hoe sommige -lees; de meeste- mensen er mee omgaan :o FFS!
Zolang je de troep van Valma (terracotta rode zooi) maar niet gebruikt. Want dat heeft lekgarantie.
Een goede kwaliteit vloeibare pakking kan echt heel handig zijn, vooral als je er deskundig mee omgaat.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Ticcie schreef:bij mij zat er koelwater in de olie door een lekkende waterpomp. Ik ben er nog steeds niet achter hoe dat precies kan, maar na het vervangen vd waterpomp nooit meer druk op het koelsysteem gehad en de sludge verdween ook.
Dat zou het dus misschien kunnen zijn, maar een lekke koppakking is meer waarschijnlijk. En als het tegenzit heb je last van aluvraat of een scheurtje. Heb je die kop van marktplaats gekocht?
Olieretourleiding is even lastig richten, hij moet er nl. best diep invallen. Je hebt zeker een nwe keerring nodig en kan het zaakkie evt nog aansmeren met vloeibare pakking voor de zekerheid, maar dat hoeft in prinicpe niet.
Die kop op marktplaats heb ik (misschien wel helaas) niet gekocht door omstandigheden. Terwijl ik wel al met de verkoper in overleg was. Hij is overigens ook hier actief. Maargoed, dat is niet gelukt om bepaalde redenen van mijn kant.
Hopelijk is mn kop niet gescheurd inderdaad. Aluvraat, ik neem aan dat je bedoeld dat er flinke corrossie ontstaat zodat je lekkages krijgt? Is daar wat aan te doen of niet? Ik denk dat ik de kop er vanavond of ergens van de week probeer eraf te halen. De auto staat helaas wel buiten voor de deur. Iemand een tip hoe ik de boel kan beschermen als de kop eraf ligt straks??
Ik heb nog een nieuwe waterpomp liggen. Misschien zet ik die er meteen op als ik met de kop in de weer ben. En een nieuwe distributie + spanner heb ik ook nog. Dus werk zat.
Wat betreft t loshalen...ik kreeg laatst de leidingen al niet los van de injectoren. Die zijn ook licht getordeerd door de vorige eigenaren. Ik denk dat ik ze liever wil vervangen. Iemand een adres waar ik aan nieuwe kan komen?
Iemand nog tips en tricks m.b.t. het loshalen van de kop? En wat kost het om zo'n ding te laten vlakken? Een richtprijs zou handig zijn als ik straks prijsopgave ga doen in mn regio.
hoop vragen weer....hehe! Handig forumpje. 8) ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"