Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Lijkt prima vlgs mij!

koppakking erafhalen en dan alles heel goed schoonmaken. ik heb 't nog heel licht opgeschuurd met waterproof 1000 om de laatste restjes eraf te krijgen.

Die afgebroken bout van je waterpomp kan nog lastig worden natuurlijk.... altijd k*t dat soort dingen. Paar keer goed in de kruipolie zetten en evt. keer goed verhitten zou kunnen helpen.
OK. Ik ben zeker van plan blok en kop schoon te gaan maken. Ik zal t blok even ietsje draaien zodat ik de andere twee cilinderwanden ook goed kan inspecteren. En de carterventilatie ook meteen nog iets verder af te breken, schoon te maken en weer op te bouwen.

Ik zie geen verschil qua bougies nee. Alleen dan die paar koelgaten in de kop die dicht lijken te zitten. Maar ik zal het revisiebedrijf ook even vragen wat ze er van denken.

Afgebroken bout komt goed denk ik. Wel eerder gehad toen ik aan de DAF van mn ma ooit (eerte sleutelactie aan auto's) de waterpomp vernieuwde op mn 18de.

@Jelmar; vergeet de koperen moeren niet.

En toen ik met die fan bezig was had ik echt zin om die niet meer terug te plaatsen. Ben benieuwd welke electrische fan zou passen??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
heb je vantevoren niet alles alvast op 'tijd' gezet? Dan is het makkelijker en zekerder dat je de distr.riem er in 1 keer goed omlegt. Ik blijf het bij een 240 nl. lastig vinden om bij de hulpas, maar vooral krukas goed te zien hoe ie moet staan als je de radiateur en andere zaken er nog op hebt zitten. Dus als je nu alles gaat verdraaien.....
Ticcie schreef:heb je vantevoren niet alles alvast op 'tijd' gezet? Dan is het makkelijker en zekerder dat je de distr.riem er in 1 keer goed omlegt. Ik blijf het bij een 240 nl. lastig vinden om bij de hulpas, maar vooral krukas goed te zien hoe ie moet staan als je de radiateur en andere zaken er nog op hebt zitten. Dus als je nu alles gaat verdraaien.....

precies, dat is ook mn enige twijfel om t te doen. Ik heb m op TPD van cilinder ÃÃn gezet zoals Haynes beschrijft m.b.v. de rotor en dan kijken of alle markeringen ook goed kloppen. Leek goed te staan. En ik heb er meteen foto's van gemaakt Wink

http://picasaweb.google.com/avanberkum/D...tieB21ET02

"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
koperen moeren heb ik liggen.
Vanmorgenvroeg de kop bij revisiebedrijf Verkaik in Delft gebracht. Zit hier praktisch om de hoek bij mn werk en het leek me wel een betrouwbaar bedrijfje.

De kop werd direct bekeken en afgeperst. Eerste opmerkingen waren dat de kop er goed uit zag. Geen nieuwe maar zoals de monteur zei "deze gaat wel tot 500.000km mee" wat ik dan wel weer een opsteker vond. Verder een klein beetje scheurvorming in de klepzitting maar dat was zo klein dat dat geen probleem was volgens hem.

Lekkage van koelvloeistof was maar op ÃÃn plek zichtbaar. Maar dat was maar heel klein. Ik dacht zelf dat er koelkanalen dichtzaten, maar dat bleek niet zo te zijn. Dat kwam volgens hun door gaten in de koppakking welke niet corresponderen met koelgaten in de kop. Die gaten zitten dus gewoon niet in de kop. Zodoende zit daar altijd koelvloeistof tegen de kop aan te drukken waardoor corrossie ontstaat. Heel normaal volgens hun en geen enkel probleem.

Enige minpunt bleek dat de 'nieuwe' tapeinden (3 stuks) aan de uitlaatzijde scheef gemonteerd waren. >Sad("Thanks dad!"). >SadDat zag er echt wel een beetje rot uit. Ze hebben direct getest of ze wel sterk genoeg waren. Gelukkig wel. Maar het was volgens hun raadzaam om die eruit te halen, op te vullen met een prop en opnieuw te voorzien van tapeind. Dit omdat de kop nu toch los is en je het risico loopt dat t uitlaatspruitstuk scheurt of de tapeinden opieuw breken door de spanningen die er op komen.

Ik heb gezegd ze die tapeinden maar moeten vervangen mits de kop gewoon in een goede conditie verkeerd en er geen extra dingen aan t licht komen. Kost me wel weer €100 euri extra, maarja je doet t goed of je doet t niet denk ik dan maar weer.

tja...oude auto's! Ach, t kon erger. 8) Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Net telefoon gehad. De kop is afgekeurd bij het afpersen. :'( :'( Hij lekt via een ontluchtingsgat en dat is volgens hun niet te repareren, tenminste niet door hun. Helaas pindakaas. Schijnt dat er dus koelvloeistof daardoor naar de olie ontstnapt.

m.a.w. ik zoek een andere (GOEDE!) kop voor mn B21ET >Sad :-\ :'( :'( :'( :'( :'(
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Sow dat is balen. Nou veilingsites maar extra in de gaten houden.
Suc6 ermee
meest waardeloze is dat ik vorige maand een kop heb laten schieten voor €75 euro... die op mrktpls stond. >Sad
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
dit wat?
of anderskronenbrug al gebrobeerd?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.014 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)