Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
eigenlijk zit het echt tegen:
bijna geen reactie hiero op dit forum, geen leven geen medeleven nada niks, valt me tegen.
Toch blijven er figuren waarop je kunt rekenen, Gideon, Walter, Thuur, waarvoor dank!
Terug naar de casu:
het is toch een ernstige schade agv zo'n lekkage stop middeltje zijn de koelkanalen van de kop deels dicht en de kop aan vervanging toe doordat ze op lpg heeft gereden (ingebrande klepzittingen) eerste snelle analyse
tweede analyse geeft een serieus probleem bij het cilinderblok waar een koelkanaal helemaal is aangevreten door dat verrekte lekkage middeltje.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
medeleven zeker!
Ik zou er, als ik jou was, een andere motor in 'gooien', gelijk een 2,3 liter!
Die zijn er genoeg voorhanden volgens mij.
Succes!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
dank je henqui.
Een 2,3 doe ik denk ik maar niet met de belgische taks gedoe is dat al niet wenselijk en daarnaast zal het vervangen van een motor ook wel niet van een leien dakje gaan op gelijkvormigheids- en keurings gebied.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ruuds70 schreef:eigenlijk zit het echt tegen:
bijna geen reactie hiero op dit forum, geen leven geen medeleven nada niks, valt me tegen.
Toch blijven er figuren waarop je kunt rekenen, Gideon, Walter, Thuur, waarvoor dank!
Terug naar de casu:
het is toch een ernstige schade agv zo'n lekkage stop middeltje zijn de koelkanalen van de kop deels dicht en de kop aan vervanging toe doordat ze op lpg heeft gereden (ingebrande klepzittingen) eerste snelle analyse
tweede analyse geeft een serieus probleem bij het cilinderblok waar een koelkanaal helemaal is aangevreten door dat verrekte lekkage middeltje.
Sorry Ruud, maar zoals je wellicht gelezen hebt zit ik zelf met de handen in t haar. Ook de cilinderkop die kapot is enz enz enz. Dus nu ga ik het anders oplossen.
Die (lap)middeltjes zijn ook heel slecht voor je auto. Zo zie je maar weer. Maarja schiet je nu niks mee op met zulk commentaar.
Als je een goede cilinderkop zoekt met garantie kijk dan even bij
http://www.autorima.nl. Niet duur en heel deskundig! Ik ben benieuwd en veel succes.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
ruuds70 schreef:Een 2,3 doe ik denk ik maar niet met de belgische taks gedoe is dat al niet wenselijk en daarnaast zal het vervangen van een motor ook wel niet van een leien dakje gaan op gelijkvormigheids- en keurings gebied.
Meten ze dan de cylinderinhoud bij een keuring?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Nee, ze meten niet de cil.inhoud, maar de keurmeesters keuren af op ieder dingetje wat ze maar kunnen vinden :-\
Ik heb je net een lijst met opties ge-PB-d. Ik hoor wel hoe of wat, dan kan ik wat gerichter zoeken
Sterkte!!
Gr :'(
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Ik lees het een beetje laat, maar het medeleven is er wel!
Sterkte zeg, wat een rotzooi :-\ :'(
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Geen reactie wil niet zeggen dat we niet met je meeleven, Ruud.
Ik vond het al niet fijn voor je, maar nu word het verhaal wel heel triest :'(
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Tjee Ruud, het zit je niet bepaald mee met je 240... :'(
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Tja, je zou er bijna tegenzin van krijgen, maar niets is minder waar!
We gaan ervoor en deze investering, rib uit mijn lijf, totaal niet rationele uitgave verplicht me alleen om nog langer met Principessa te blijven rijden! En wie kan daar nou wat op tegen hebben? Ikke niet.
Ik pak het denk ik fiks aan, laat er door Volvo Kallen een ruilmotor inleggen en volg ook het advies van Thuur op om de radiator ook meteen te vervangen. Ik kies voor Volvo Kallen omdat ik mijn hele Principessa verhaal nog eens heb gelezen en er steeds weer achter kom dat ik daarover steeds het meest te spreken ben.
Verder plannen die ik met Principessa had zal ik gewoon op een ander, lees later tijdstip uitvoeren, want met deze actie is mijn budget voor volgend jaar al voor de helft op.
Ondertussen richt ik denk een verbond tegen koelvloeistoflekkagemiddeltjes op! Het zou verboden moeten worden, minstens in Volvo's dan en het liefst de onze!!! :-[ :
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)