Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
BirnieF245 schreef:[ Plus, misschien nog het belangrijkste...op dit moment moet ik OF met de fiets OF met de MAZDA naar mn werk...en zeg nou zelf...als je een Volvo forum hebt met 850 (!!) leden dan is dat geen gezicht of wel? ]

Hoezo met een Mazda naar je werk.
Je hebt toch ook nog die prachtige Ama.Combi??
Zag hem trouwens te koop staan in AMK, dat is toch die van jouw SAINT77?

Veel strekte met je Turbo

KLlopt, dat is (nog)mijn Volvo. Wer er net al over gebeld. Maar ik woon in een straat waar je je auto ALS je m al kwijt kan (hè, Jelmar!) vaak terug vindt met enkele nieuwe stripings erop o.i.d. Veel kinderen en moeilijke parkeerders. En daar is de ama gewoonweg te mooi voor. En voor de 240 vind ik dat niet zo'n probleem met die bumpertjes ;D

En als tweede is de amazon niet verzekerd als je woon-werk verkeer rijdt met je klassiekerverzekering. Kijk de polis er maar op na als je ook een klassiekerpolis hebt.

En tja...ik heb dus een rete mooie ama in de garage staan waar ik dus praktisch niet mee rijdt, terwijl ik me dagelijks niet of nauwelijks kan verplaatsen (als ik de mazda niet meereken, want lenen ook van je partner is minder vind ik). En dat vind ik nu eigenlijk wat belangrijker dan dat ik de auto houdt.

Iets voor jou?? ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ik vrees alleen wel dat je turbo nog een tijdje stil staat als je aan dit project gaat beginnen.... Maandje of 3?

Dat moet je er wel voor over hebben. Als je geen verdere opvoerplannen hebt dan voldoet de k-jet vlgs mij prima als Kaasie er even naar kijkt. En dan is het alleen een kop scoren en die erop sleutelen.
Ik zou geloof ik ook alleen de kop kopen en klaar.
De rest kan altijd nog.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
ik laat het een beetje in het midden, ik heb samen met saint alle opties besproken en dit is wat hij zelf gekozen heeft.

maar zelfs als hij voor simpelweg k-jet zou gaan kost het ook meer tijd en geld als de meeste zullen verwachten denk ik. of je moet heel erg geluk hebben.

- cil. kop vinden, en reviseren
- de boel in elkaar zetten
- auto naar kaasie
- 'kaasie' behandeling.
- auto terug naar saint.

beide kanten van het verhaal hebben voor & nadelen.

zou iemand een compleet LH systeem hebben is dat natuurlijk ook nog een optie, al denk ik dat er dan nog eens een keer een vliegwiel + hall sensor gemonteerd zal moeten worden.
maargoed.
Peter Timmer schreef:Ik zou geloof ik ook alleen de kop kopen en klaar.
De rest kan altijd nog.

geloof mij, zo eenvoudig is t niet. Die illusie heb ik al overboord gegooid na 4 a 5 maanden aankloten.
computer en kabelboom zijn al in mn bezit!! ;D Smile Ik heb de mazzel gehad dat ik een kant en klare kon kopen inclusief kabelboom en connectoren. Dat scheelt weer tijd want nu hoef ik (bijna) niet te solderen. Nu nog een handjevol sensoren waaronder WB-Lambda, TPS en triggerwheel erbij.

Het schijnt (volgens Jelmar) dat ik een bijzondere MegaSquirt heb gekocht vandaag. 8) Eentje die een hele bijzondere geschiedenis kent. Meer hierover later (lekkere 'cliffhanger' he Tongue) 8)
ga je toch over naar MegaSquirt???
Volvo S70R B5234T4 M59 
wat betreft de MS; dit is een A0102 MS 1 V3.0 BY FSMSS.

Dit is dus de eerste MS die funs verkocht heeft.
en heeft eerst in mijn witte 744 turbo gezeten, toen in een vw polo g40, toen half in een vw mk1 g60, maar die auto ging weg, toen lag de kabelboom klaar voor mijn 'nieuwe' 744 turbo, toen is ie uit noodzaak in een andere polo g40 gegaan, en nu mag ie naar een Volvo 245 Turbo.
dat was de historie wel zo'n beetje geloof ik ?? misschien ben ik wat vergeten.

@ funs,ja hij is dus weer verhuist....... net eindelijk draaiend in de polo.... wou de eigenaar toch maar een KMS, naja dat kan natuurlijk....

eric vermeer schreef:ga je toch over naar MegaSquirt???

jahaa! De redenen om t wel te doen:
- volgens mij veel betrouwbaarder dan K-jet (ook een goed systeem mits alles in orde is natuurlijk maar moeilijk te controleren als k-jet-leek)
- eventueel zuiniger verbruik. K-jet en B21ET is toch echt niet zuiniger dan 1 op 8 is mij verteld. Ik ben benieuwd hoe MS dat doet.
- meer vermogen mogelijk door betere tuning en afstelling
- minder kans op motorschade als er iets niet goed is. Als de k-jet fout is kan er vanalles gebeuren met je blok zonder t te weten.
- handig straks met een eventuele LPG installatie, kan gewoon via hetzelfde MS systeem. Dus ik zie het als een investering ook voor LPG.
- leuk om te leren. Lijkt me meer mee te doen in de toekomst en meer mee te leren dan met het originele systeem. Het is nu ook echt iets tastbaars van mezelf zometeen.

Redenen om t niet te doen:
- niet helemaal origineel Volvo
- kost best een hoop geld nu (kleine 1000 euro denk ik) terwijl er meer moet gebeuren aan de auto (laswerk, ophaning, airco...etc)
- tijdgebrek maarja dat is altijd wel een issue
- ???

dus..tja, dan maar gewoon 'all the way'
Komt die MS nu eindelijk in een goede auto terecht!!!!! SmileSmileSmile
Mag onderhand wel weer een keer langskomen voor een tune-up na al die uitstapjes.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)