Gisteravond het 940 inlaatspruitstuk met injectoren en de 'nieuwe' kop opgehaald. ;D ;D Een 1000530. Ik moet nog even kijken uit welk jaar die is (zou aan de achterzijde te vinden zijn). En ik heb nog wat kleprubbertjes nodig. Ik heb al 4 nieuwe bruinige met het veertjes eromheen (voor de uitlaatkleppen?) Nu nog een paar van die toprubbertjes. Even de dealer bellen zometeen.
Vandaag of morgen even de nokkenas eruit. Dan kan ik de kop wegbrengen om te laten reinigen en vlakken. Even kijken hoe ik t spruitstukje schoon krijg. Maar dat is eigenlijk niet zo heel vies. Hangt een label aan dat het spruitstuk afkomstig is van een B230FK motor.
De injectoren zijn wel blauwig geworden door de tijd. Dus ik dacht eerst dat ik de foute had. Maar door het label (B230FK) moet het wel de goeie zijn. En ook aan de binnenzijde zie je duidelijk dat ze ooit groen zijn geweest. Het kunststof van de injectoren is gewoon verbleekt en verkleurt. Ach, ziet er leuk uit die
baby-blauwe injectortjes. ;D
Foto's zijn wazig. Ik maakte ze bljikbaar te dichtbij met mn mobiel.
en de nozzlekant waar ze dus wel
groen zijn:
Even opgezocht op
turbobricks wat nou precies die B230
FK inhoudt. Ik verwachtte namelijk een B230F
T
Citaat:The last letter is not the cam designation. If this case "K" is "Komfort" :-), as was explained at a local Volvo dealer. A marketing effort to sell a car with a performance resembling a larger displacement NA engine. FK was stripped of all "Turbo" badges, had no boost gauge, even the air box cover didn't say "Turbo" on it. Mechanically, it the same as FT, except lower boost and a smaller Mitsu turbo with a non-adjustable wastegate rod.
En nog belangrijker m.b.t. de injectoren:
Citaat:As the owner of a komfort car (B230FK) i can say that it is the same as the Turbo FT engine of the same age. It has the same 13c turbo, the same injectors (804), ecu, 530 head with T cam, everything is the same engine wise. There no boost gauge on the dash (well ok, there is now ) 4psi stock, perfectly happy at 12psi
Oh and the M90 box is really sexy
Dat laatste zinnetje doet me denken aan JW ;D
Even kijken of mijn cilinderkop ook een T-cam / nokkenas heeft. Ik weet namelijk niet of die van dezelde B230FK komt. Even informeren!
[EDIT] nee, de kop komt van een B230F motor. Ff kijken wat daar in zit standaard. Anders leg ik mn eigen T-nokkenasje er wel in. 8) ;D [/EDIT]
Dus we kunnen beginnen met inbouwen. Nu nog even hopen op beter weer.... :
O enne...deze TPS zit er op:
Citaat:0280120325 Throttle Switch Bosch
Ff kijken of die te gebruiken valt. Ik vrees van niet.