Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
;D ;D o, witch reminds me, ik pak ook nog ff eentje waar Limburg(ers) trots op is/zijn!! ;D

Jelmar schreef:Morgen de V6 spaghetti van JoostV6 maar 'even' bekijken, en poging doen tot fatsoeneren. ;D

kut voor je, ik leef met je mee! ;D 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Doe mij maar ouderwets heineken !! ;D
Citaat:Zelfde maar onder dat doppie wat jij zegt zit deze doos. Kan niet anders. En die heb ik er ook nog eens afgehaald.

Ok, dat zal dan wel, dan was ie bij mij schoon - dus geen probleem - dus niet onthouden ;D

Hier een Warsteiner!

En nog aan het werk >Sad op m'n laptop + af en toe effe ontspannen met dit forum.

Kabelboom valt echt reuze mee: ben ook bepaald geen electricien, maar ik denk dat je zonder de K-Jet draden niet heel veel meer overhoudt dan 1 voor dynamo, 2 startmotor en 2 of 3 voor de ontstekingsmodule (gebruik je de MS hiervoor niet of wel?). Veel meer is het iig niet.

Vergeet niet wat olie over je draaiende delen (nokkenas etc) te gieten voordat je de klepdeksel monteert.

En op een vorige vraag over de gaskabel: ik heb er eentje van een 940 van 1991, maar die past niet helemaal (nog net te lang, verkeerde aansluiting schutbord en verkeerde aansluiting gaspedaal, maar hij zit nu wel). ik zou gaan voor eentje van een 740 van 1986 oid, die past vast beter. Of misschien eentje van een latere 240 bedenk ik me nu (pas)... Dat lijkt me nog veel beter, als die tenminste hetzelfde inlaatspruitstuk hebben.
aha, ja een B230 spruitstukkie. Is die originele pas te klussen of is dat niet te doen? Kijk wel ff wat ik doe met de gaskabel.

De originele verdeler gaat wel de boel blijven verdelen voorlopig. Maar daar houdt het dan ook op volgens mij. Dat gaan we later vervangen door dat EDIS gebeuren van FORD (bah!).

Goeie tip om er wat olie op te gooien. Nog niet gedaan. Maar die gasten van het revisiebedrijf hebben al redelijk wat olie overal op en aangesmeerd zag ik. Toch niet slecht om te doen denk ik idd.
Ja, dat inlaatspruitstuk is prima te doen.
Ik had alleen het gasklephuis er niet bij en de steunvoet ook niet en beide heb je wel nodig.

Het gasklephuis is bij mij een mix geworden van de oude en de nieuwe, maar ik denk dat als je de MS monteert, je toekan met alleen de nieuwe.

Succes ermee (morgen verder?).
dat edis spul heb ik ook al klaar liggen trouwens, moet het ff opzoekn waar ik het gelegd heb
steunbuis heb ik helaas niet. Alleen de oude die er nog in staat. Hoe heb je dat opgelost??

Gasklephuis zit er bij. Alleen die TPS moet daar op. Even kijken wat we met de Idle control doen.

Morgen verder..tja..zou wel willen..maar hier is nog iemand die aandacht wil, and it aint me i am speakin of. ;D ;D ;D
Jelmar schreef:dat edis spul heb ik ook al klaar liggen trouwens, moet het ff opzoekn waar ik het gelegd heb

Ah, kijk...dr. Turbo is me al weer voor. EDIS dus! ;D
ik heb bij estateservices een keer goed geshopt voor mijn turbo (meer dan E1000......) en kreeg toen wat dingen er gratis bij, oa het gasklephuis en die steunbuis. Die laatste is trouwens niet heel veel meer dan een platte dunne staaf met 1 uiteinde dat gebogen is, dus evt. is ie zelf te maken. Maar origineel is mooier en kost je waarschijnlijk bijna niks.

Misschien kun je m mee laten komen met de sensor bij hunterparts?

Anyway, je kunt t zaakie prima monteren zonder, maar te lang rijden zonder die steun lijkt me niet verstandig.
ik maak er zelf wel een denk ik. bedankt!

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.411 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.467 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.232 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.055 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.857 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.521 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)