Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Er zijn inderdaad uitzonderingen op die regel en in sommige EU landen meer dan in andere.
Overigens, als je in NL met een buitenlands kenteken rijdt en kunt aantonen dat je nog maar net met die auto in NL bent gearriveerd, volstaat de Douane met een schriftelijke waarschuwing waarin staat dat bij een volgende keer een boete opgelegd zal worden.
Ik heb zelf nog zo'n brief liggen >
Als je hier al langer met die auto rond rijdt en het duidelijk is dat het je te doen was om BPM en wegenbelasting te ontlopen, dan kennen ze uiteraard geen pardon. ;D
Berichten: 76
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2006
Zo :o Die's mooi!
Volvo 850 T-5R '94<br />Volvo C70 T5 '99<br />Volvo 240 GLT '89<br />Volvo 850 T5 '94 (racer)
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Leuke voorspioler.
Ik zoek ook zoiets. Wie weet een bestel nummer of onder welke types deze hoort?
Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
Hallo allemaal!
Het is even stil geweest in dit topic, maar dat betekent niet dat er niets meer met de auto gebeurd is!
Inmiddels is er een nieuwe distributieriem geinstalleerd, en het ruitesproeierpompje is gerepareerd. De stuurkogel zou vervangen worden, echter bleek de speling in het stuurhuis te zitten en niet in de stuurkogel. Hopelijk valt deze nog net binnen de toleranties! Mijn monteur dacht van wel...
Verder had ik op de sloop koplampen van een 244 uit 1984 gekocht, helaas waren ze niet uitwisselbaar met de mijne.
Ik had begrepen dat vanaf 1982 de koplampen hetzelfde waren, maar dat bleek dus niet het geval te zijn... hier zat een heel stalen frame achter om de lampen in te stellen, en de glazen waren vastgelijmd ipv los te klikken.
Vandaag had ik een afspraak bij de RDW, waar ik ondanks het ontbreken van europese koplampen toch maar naar toe ben gegaan.
Daar is de auto op mijn naam gezet (bleek een B230E met 131 pk in te zitten ipv de in NL in de GLT geleverde B230F met 115 pk) en mocht het nodige (bijna 650 euro) worden afgetikt aan BPM. Helaas...
De APK (die ook gepland was) hebben we maar even achterwege gelaten.
Binnen 5 dagen moet ik nu het nieuwe kenteken in huis hebben. Vervolgens moet er binnen 6 weken een nieuwe APK op de auto zitten.
Op de terugweg ben ik nog even langs de Volvospecialist Van Amerongen in Driebergen gegaan; daar heb ik een afspraak voor APK en in orde maken van de koplampen gemaakt.
Hopelijk kan de auto erbij zijn op de VKB; in ieder geval zal ikzelf aanwezig zijn.
Ik moet nog een paar kaartenbakjes voor de deuren zien te vinden, die zijn kapot; het plastic is superbreekbaar.
Daarnaast zijn de banden niet rond meer vanwege het lange silstaan... nieuwe kopen is wel heel erg duur. Hebben jullie tips wat dat betreft?
Zou het "stuiteren" overgaan als ik er mee blijf rijden?
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999
Berichten: 102
Topics: 10
Lid sinds: Nov 2006
Citaat:Daar is de auto op mijn naam gezet (bleek een B230F in te zitten ipv de in NL in de GLT geleverde B230E)
Voor zover ik weet is de B230E niet in Nederland geleverd? Althans, de mensen die ik verteld heb dat ik een B230E in mijn GLT('88) heb reageerden direct met de vraag of het een import auto is..
Ziet er verder nog erg goed uit, leuk verhaal ook
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Qua motoren was er in NL een keus:
B230E was standaard voor de 240 GLT en een kat oftewel de B230F was een optie.
Je ziet nog steeds E en F's in Nl door elkaar hoor.
Voor de banden: na een aantal jaren stilstand worden de banden ei-vormig en dat krijg je er ook niet meer uit helaas. Nieuwe banden is de enige oplossing,nu zitten er origineel 195/60/15 op en die zijn idd duur(incourante maat inmiddels vandaar). Je kan ook gaan voor 195/65/15(zitten ook standaard op de 940/960),een iets hogere band maar op veel auto's de laatste tijd als standaard gemonteerd(bv Astra/Golf/Focus etc.) dus veel keus en een stuk goedkoper.
Je afrolafstand wordt grote maar je tellerafwijking kleiner.
Deze bandenmaat kan behoorlijk in prijs schelen als je ze alle 4 moet vervangen :

Ik heb ze ook op mijn 245 automaat en het rijdt perfect
Het stuurhuis wordt een ander verhaal. Die zul je in UK moeten bestellen/kopen vervolgens hierheen laten opsturen maar in de UK kosten ze gebruikt niet veel gelukkig :
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Ligt een beetje aan het merk banden. De mijne had 3 jaar stilgestaan op Michelin Energy's. Flink hobbelig de eerste paar kilometers, maar na een 200 tal km's was het zo goed als weg.
Uiteraard staat dit geheel los van de vraag of je op banden van minstens 5 jaar oud moet gaan rijden....
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
@ Volvo 200 liefhebber:
Dat is een goede tip, om de banden ietsje groter te nemen! Wordt de auto er niet trager van?
De wielkasten worden dan ook iets beter gevuld.
ik denk wel voor de 65-ers te gaan uiteindelijk.
Bij Kwik-fit kan ik dan voor ruim 200 euro al 4 banden krijgen...
De garage had het in eerste instantie over "vierkante banden", zo voelt het ook als je ermee rijdt...
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999
Berichten: 1.728
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
240 GLT Aut schreef:Dat is een goede tip, om de banden ietsje groter te nemen! Wordt de auto er niet trager van?
Integendeel: omdat de afrollengte iets groter is, leg je per omwenteling meer afstand af. bij zelfde toeren dus meer snelheid....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
BartJu schreef:Integendeel: omdat de afrollengte iets groter is, leg je per omwenteling meer afstand af. bij zelfde toeren dus meer snelheid....
Klopt ;D als de afrollengte groter wordt dan neemt de snelheid toe bij hetzelfde toerental als de originele bandenmaat.
Verder zul je niets merken,vooral niet met een automaat,misschien dat hij iets zuiniger loopt door de lagere toeren bij gelijke snelheid.