5 January 2008, 12:12
Gisteravond was het zover. De remmen waren weer hard en het nieuwe relais van volvo was binnen. Echter merken wij toch dat de motor nog niet lekker loopt.
Natuurlijk was het weer een beleving. De turbo floot weer als vanouds. Echter merk ik toch dat de motor steeds iets inhoud en dat de turbo vrij laat pas aangrijp (kan mij herinneren dat dit voorheen eerder ging).
Stationair loopt de motor opzich redelijk, maar bij het minste gasgeven zakt de motor geheel in of slaat nog af. Met spelen met het gaspedaal is de motor pas eroverheen te helpen.
Nu is het nog even de vraag waar dit aan kan liggen. Alle slangen zijn aangesloten en de ontsteking staat tussen de 7 en 8 graden.
- Is dit puur iets wat met de co afstelling te maken kan hebben?
- Kan dit iets met de brandstoftoevoer te maken hebben (injectoren zijn gereinigd en gecontroleerd bij bosch, leidingen voor montage zelf doorgespoten met benzine en lucht.
- Inzakken bij licht gas is dit bijvoorbeeld een te rijk of te arm mengsel? Het enige waar wij nu nog aan hebben gedraaid is de zwarte kunstof schroef op het inlaatspruitstuk. Dit om het toerental omlaag te krijgen.
Hopelijk heeft iemand een idee. Anders zullen we sowieso nog langs volvo moeten om dit professioneel na te meten / kijken.
Natuurlijk was het weer een beleving. De turbo floot weer als vanouds. Echter merk ik toch dat de motor steeds iets inhoud en dat de turbo vrij laat pas aangrijp (kan mij herinneren dat dit voorheen eerder ging).
Stationair loopt de motor opzich redelijk, maar bij het minste gasgeven zakt de motor geheel in of slaat nog af. Met spelen met het gaspedaal is de motor pas eroverheen te helpen.
Nu is het nog even de vraag waar dit aan kan liggen. Alle slangen zijn aangesloten en de ontsteking staat tussen de 7 en 8 graden.
- Is dit puur iets wat met de co afstelling te maken kan hebben?
- Kan dit iets met de brandstoftoevoer te maken hebben (injectoren zijn gereinigd en gecontroleerd bij bosch, leidingen voor montage zelf doorgespoten met benzine en lucht.
- Inzakken bij licht gas is dit bijvoorbeeld een te rijk of te arm mengsel? Het enige waar wij nu nog aan hebben gedraaid is de zwarte kunstof schroef op het inlaatspruitstuk. Dit om het toerental omlaag te krijgen.
Hopelijk heeft iemand een idee. Anders zullen we sowieso nog langs volvo moeten om dit professioneel na te meten / kijken.