Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Update:

Zaterdag bij Rob even de dynamo voorzien van nieuwe rubbers en nieuwe stroomverdeler. Dat geeft wel wat meer spanning dan ik had merk ik.

Even een datalog gemaakt in de kou en waarempel, hij reed ineens ' smooth' !

Toch was de LC-1 niet echt onder de indruk. Voltage low was zijn antwoord. Daardoor calibreerde dat kreng opnieuw tijdens t rijden. Erg vervelend want dan kloppen de waardes van geen kant meer. En kan je m weer eruit gaan draaien.

Dus dan maar meteen alle massa's van de LC-1 weghalen, bundelen en op de '-' pool van de accu aanbrengen. Eerste reactie van de LC-1; 'error 02 heater open' En de motor draaide nog niet eens. Stekkers gecontroleerd, kabels gechecked...niks!

Dus ik denk..die lambda is naar zn gootje ofzo. Maar ik was toch nieuwsgierig wat hij ging aangeven in MegaTune.

En mijn verbazing was compleet toen ik zag dat er reeele waardes op mn schermpje kwamen!! Wel mooi maar raar van die error. Je zou denken dat ie dan niks meer laat zien.

Anyway, we zijn alweer 450km verder. En het gaat steeds beter. Zelfs al even richting de 150km/h geweest. Tongue

En...klap op de vuurpijl...omdat mn 245 TIC me weer van dienst is een cadeautje voor m; 4 spik splinter nieuwe winterbandjes! Federal Himalaya 195/60/R15 op mn 2de set virgo's gelegd (zijn niet zo heel mooi meer, maar voor de winter nog prima) en gebalanceerd vandaag (jaha, zelf gedaan!) Geen idee of t goeie zijn maar ze waren goedkoop (dealtje gesloten!) en niet duur. Toch een prettiger gevoel onder de 7graden celsius vind ik persoonlijk. Veiligheid is belangrijk!

toch maar even uitzoeken vanwaar die error en TOCH waardes...vaag!

Daarnaast ben ik toch in gaan zien dat ik een AFR metertje in mn dash wil...Toch wel handig moet ik zeggen. Dus die gaan we maar eens bestellen over een poosje...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
ik ga Funs bellen/vragen/mailen wat we met die LC-1 lambda gaan doen.

Op dit moment ben ik t een beetje zat;

- Mij maak je niet wijs dat het normaal is dat je zo'n ding niet kan upgraden naar een nieuwe firmware. ( nu zit er 1.00 in en op de site staat 1.10)error, unable to connect to device. Yeah right!!

- Gewoon een massa van de '-' pool naar alle grounds van de LC-1 gelegd. Het is al beter en ik heb minder errors. Maar nog steeds wil de LC-1 af en toe knipperen en flippen.

- Aansluiten van de plus van de LC-1 op de groep die geschakelde stroom krijgt samen met de MegaSquirt wil ie helemaal niet aan. Direct 'Low Voltage' errors te zien. Maar als ik meet zou het moeten kunnen. Dan maar via het brandstofpomp relais die aangezet wordt door de MS. Maar fijn vind ik dat niet.
ben blij dat ik weer eens eigenwijs ben geweest en een PLX setje heb gekocht Smile

je hoorde in het begin iedereen waar dan ook helemaal geil van die LC1's totdat de eerst controllers begonnen dood te gaan, of foutmeldingen begonnen te geven.

toen was er een nieuwe serie, die was helemaal brak (was bekend bij innovate dus die konden ingewisseld worden, of met een diode toch uiteindelijk nog stabiel gemaakt worden), en daarna kwam er weer een nieuwe serie en die zou dan wel goed moeten zijn.

Ik gebruik ze iig niet meer, de laatste tijd alleen maar PLX setjes ingebouwd, en heb nog geen klachten gehad.
en het is voordeliger.
PLX heeft een set met een controller en een display a la Innovate XD16 voor dik 150 euro voordeliger als je een Innovate set koopt.

maargoed, wat voor merk je ook koopt, zo'n set moet iig een normaal signaal aan de MS kunnen geven.
ja ik denk er dus ook over die LC-1 terug te sturen en een PLX te bestellen MET gauge. Het kan niet in orde zijn dat zo'n ding zo gevoelig is voor allerlei spanningsgerelateerde dingen. Onzin! En dat ie niet wil updaten...ook een teken aan de wand.
Even off Topic, maar zou de Webmaster zijn mailbox even kunnen legen ???
Er kan niks meer bij. :-*
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
klopt, maar kan er niet bij!! ;D
had ik je dat niet verleden jaar niet al gemeld?? ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
TheSaint77 schreef:@RePoMaN; bedankt voor je berichtje maar ik heb me bedacht. De Volvo blijft voorlopig nog even. Dus ik moet je helaas teleurstellen.

[Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] [Afbeelding: eusa_dance.gif] Het jaar begint goed :-)
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Ergens anders had ik het al gepost. Maar zaterdag zijn de gele koni's eronder gezet aan de voorkant en 40mm verlagingsveren van Apex. WAT EEN VERSCHIL!! En een genot...Echt niet spijkerhard ofzo, en echt niet te laag want ik kan nog met gemak de vervelende drempels in de stad nemen.

De auto lijkt nu iets meer overstuur te vertonen. En directer te reageren op het stuurwiel. Wel geinig.

De roest aan de auto valt wel mee. Maar moet wel een keer wat aan gebeuren.

@Jelmar; ik moet dat Hella relais nu echt eens ophalen bij je.

Ik denk dat ik de remmen rondom wel een keertje compleet met klauw en al wil vervangen. De schijven vóór zijn iets aan de dunne kant. Maar daar ga ik effe een ander topic over openen.
Hoe is het nu met de motor afstelling die al helemaal in orde?
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.411 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.467 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.232 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.055 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.856 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.521 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)