25 December 2007, 23:10
Update:
Zaterdag bij Rob even de dynamo voorzien van nieuwe rubbers en nieuwe stroomverdeler. Dat geeft wel wat meer spanning dan ik had merk ik.
Even een datalog gemaakt in de kou en waarempel, hij reed ineens ' smooth' !
Toch was de LC-1 niet echt onder de indruk. Voltage low was zijn antwoord. Daardoor calibreerde dat kreng opnieuw tijdens t rijden. Erg vervelend want dan kloppen de waardes van geen kant meer. En kan je m weer eruit gaan draaien.
Dus dan maar meteen alle massa's van de LC-1 weghalen, bundelen en op de '-' pool van de accu aanbrengen. Eerste reactie van de LC-1; 'error 02 heater open' En de motor draaide nog niet eens. Stekkers gecontroleerd, kabels gechecked...niks!
Dus ik denk..die lambda is naar zn gootje ofzo. Maar ik was toch nieuwsgierig wat hij ging aangeven in MegaTune.
En mijn verbazing was compleet toen ik zag dat er reeele waardes op mn schermpje kwamen!! Wel mooi maar raar van die error. Je zou denken dat ie dan niks meer laat zien.
Anyway, we zijn alweer 450km verder. En het gaat steeds beter. Zelfs al even richting de 150km/h geweest.
En...klap op de vuurpijl...omdat mn 245 TIC me weer van dienst is een cadeautje voor m; 4 spik splinter nieuwe winterbandjes! Federal Himalaya 195/60/R15 op mn 2de set virgo's gelegd (zijn niet zo heel mooi meer, maar voor de winter nog prima) en gebalanceerd vandaag (jaha, zelf gedaan!) Geen idee of t goeie zijn maar ze waren goedkoop (dealtje gesloten!) en niet duur. Toch een prettiger gevoel onder de 7graden celsius vind ik persoonlijk. Veiligheid is belangrijk!
toch maar even uitzoeken vanwaar die error en TOCH waardes...vaag!
Daarnaast ben ik toch in gaan zien dat ik een AFR metertje in mn dash wil...Toch wel handig moet ik zeggen. Dus die gaan we maar eens bestellen over een poosje...
Zaterdag bij Rob even de dynamo voorzien van nieuwe rubbers en nieuwe stroomverdeler. Dat geeft wel wat meer spanning dan ik had merk ik.
Even een datalog gemaakt in de kou en waarempel, hij reed ineens ' smooth' !
Toch was de LC-1 niet echt onder de indruk. Voltage low was zijn antwoord. Daardoor calibreerde dat kreng opnieuw tijdens t rijden. Erg vervelend want dan kloppen de waardes van geen kant meer. En kan je m weer eruit gaan draaien.
Dus dan maar meteen alle massa's van de LC-1 weghalen, bundelen en op de '-' pool van de accu aanbrengen. Eerste reactie van de LC-1; 'error 02 heater open' En de motor draaide nog niet eens. Stekkers gecontroleerd, kabels gechecked...niks!
Dus ik denk..die lambda is naar zn gootje ofzo. Maar ik was toch nieuwsgierig wat hij ging aangeven in MegaTune.
En mijn verbazing was compleet toen ik zag dat er reeele waardes op mn schermpje kwamen!! Wel mooi maar raar van die error. Je zou denken dat ie dan niks meer laat zien.
Anyway, we zijn alweer 450km verder. En het gaat steeds beter. Zelfs al even richting de 150km/h geweest.

En...klap op de vuurpijl...omdat mn 245 TIC me weer van dienst is een cadeautje voor m; 4 spik splinter nieuwe winterbandjes! Federal Himalaya 195/60/R15 op mn 2de set virgo's gelegd (zijn niet zo heel mooi meer, maar voor de winter nog prima) en gebalanceerd vandaag (jaha, zelf gedaan!) Geen idee of t goeie zijn maar ze waren goedkoop (dealtje gesloten!) en niet duur. Toch een prettiger gevoel onder de 7graden celsius vind ik persoonlijk. Veiligheid is belangrijk!
toch maar even uitzoeken vanwaar die error en TOCH waardes...vaag!
Daarnaast ben ik toch in gaan zien dat ik een AFR metertje in mn dash wil...Toch wel handig moet ik zeggen. Dus die gaan we maar eens bestellen over een poosje...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"


