vandaag eens gekeken waarom dat relais (van MS) aanklikt als ik de min-pool op de accu zet. MS ging echter wel pas aan bij contact aan enz, tenminste zo leek t. Maar kon ook dat de MS aanbleef zonder de lampjes aan en dat je dat dus niet ziet. (waarvoor dienen die lampjes eigenlijk?) Maar dat relais hoort pas aan te gaan als ik t contact aan zet en niet als de min-pool erop komt. Daarom liep denk ik ook de accu leeg na een paar dagen.

Dus vanaf dat moment ALTIJD de minpool losgekoppeld van de accu als ik de auto langer dan een paar uur parkeerde. Gaat je ook de keel uit hangen. Dus vandaar.
Anyway...de plus van de accu van plek verwisseld met de andere plus die vanaf de bobine komt lijkt het probleem te verhelpen. Je hoort nu klik als t contact aan gaat ipv als de minpool op de accu komt. Lijkt me goed zo. Met een multimetertje gekeken daarna of er nog stroom loopt tussen een losse min kabel en de accupool. Daar zie ik nu niks nul komma nul. Dus het lijkt verholpen. Vannacht laat ik het ding dus maar even zo staan. Ik heb er een goed gevoel over. 'Vergissinkje'van Bosma en Jelmar, maarja kan gebeuren.
Over foutjes gesproken. Bijrijders klaagden dat als de ruitenwissers aangingen ze iets onder hun voeten voelde bewegen. Ik vond dat raar maar nog niet eerder de kans genomen om te bekijken. Gisteren gedaan en wat bleek; Jelmar mag dan critiek hebben op mijn bekabelingskunsten maar hij hangt zelf de hele MS-kabelboom die te lang was aan de arm van de ruitenwisser op. Foei foei..! ;D ;D ;D ;D Maar ik kon er wel om lachen natuurlijk. ;D ;D ;D
Verder blijft mn temp-meter omlaag staan wat ik toch wel irrritant vind. Ook mn quartzklokje doet niets meer (massa ook via tellers) en t ampère lampje van de dynamo brand zwakjes. En aan de dynamo ligt t niet. Waar t wel aan zou kunnen liggen is de stekker aan t schutbord die ik zelf heb vervangen. Daarna is t namelijk begonnen hiermee. Dus daar ook even naar gekeken maar hoe ik ook alles in elkaar druk geen verandering. Ik denk dat er een kabel geen massa maakt en dat wel zou moeten doen. Of er zit een draad verkeerd ofzo. Dus wie weet er wat van die schutbordkabel? Eric Vermeer, jij was daar toch ook mee in de weer geweest. Ik moet weten welke draad waarvoor dient. Er is er volgens mij Ã
Ã
n (of waren t er twee) die niet eens zit aangesloten. Dus wellicht dat daar de kneep zit.
Dus als iemand weet welke draad waarvoor is..graag!