Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Eigenlijk heel goed. Behalve als de temperatuur onder de 6graden celsius komt en de motor koud is. Dan heeft ie het lastig. Maar daar is wel een oplossing voor. De stationairklep heb ik al liggen. Maar ik heb nog steeds de slangen niet.

En de lambda moet ik nog goed voeden. Daarom ga ik straks ff een relais scoren. Dan kan ik m nog wat strakker afstellen en blijft dat rotding zn spanning misschien eens een keer houden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
OK.
begrijp nu dan ook dat je met de volgende zaken(remmen) aan de gang gaat.
Lees het wel verder in je andere topics.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
ja ik denk het wel. Maar dan gewoon Brembo schijven en Ferrodo blokjes. Goed genoeg en niet te duur. Denk wel dat ik andere klauwen neem want deze lopen soms ietsje aan. Vooral achter. Voor heeft Peter er al aan geprutst en dat lijkt te werken.
TheSaint77 schreef:ja ik denk het wel. Maar dan gewoon Brembo schijven en Ferrodo blokjes. Goed genoeg en niet te duur. Denk wel dat ik andere klauwen neem want deze lopen soms ietsje aan. Vooral achter. Voor heeft Peter er al aan geprutst en dat lijkt te werken.

Peter die über pr...r ;D Wink Wink
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Citaat:Peter die über pr...r

Jij maakt vrienden :Smile :Smile
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
vandaag eens gekeken waarom dat relais (van MS) aanklikt als ik de min-pool op de accu zet. MS ging echter wel pas aan bij contact aan enz, tenminste zo leek t. Maar kon ook dat de MS aanbleef zonder de lampjes aan en dat je dat dus niet ziet. (waarvoor dienen die lampjes eigenlijk?) Maar dat relais hoort pas aan te gaan als ik t contact aan zet en niet als de min-pool erop komt. Daarom liep denk ik ook de accu leeg na een paar dagen. Sad Dus vanaf dat moment ALTIJD de minpool losgekoppeld van de accu als ik de auto langer dan een paar uur parkeerde. Gaat je ook de keel uit hangen. Dus vandaar.

Anyway...de plus van de accu van plek verwisseld met de andere plus die vanaf de bobine komt lijkt het probleem te verhelpen. Je hoort nu klik als t contact aan gaat ipv als de minpool op de accu komt. Lijkt me goed zo. Met een multimetertje gekeken daarna of er nog stroom loopt tussen een losse min kabel en de accupool. Daar zie ik nu niks nul komma nul. Dus het lijkt verholpen. Vannacht laat ik het ding dus maar even zo staan. Ik heb er een goed gevoel over. 'Vergissinkje'van Bosma en Jelmar, maarja kan gebeuren.

Over foutjes gesproken. Bijrijders klaagden dat als de ruitenwissers aangingen ze iets onder hun voeten voelde bewegen. Ik vond dat raar maar nog niet eerder de kans genomen om te bekijken. Gisteren gedaan en wat bleek; Jelmar mag dan critiek hebben op mijn bekabelingskunsten maar hij hangt zelf de hele MS-kabelboom die te lang was aan de arm van de ruitenwisser op. Foei foei..! ;D ;D ;D ;D Maar ik kon er wel om lachen natuurlijk. ;D ;D ;D

Verder blijft mn temp-meter omlaag staan wat ik toch wel irrritant vind. Ook mn quartzklokje doet niets meer (massa ook via tellers) en t ampère lampje van de dynamo brand zwakjes. En aan de dynamo ligt t niet. Waar t wel aan zou kunnen liggen is de stekker aan t schutbord die ik zelf heb vervangen. Daarna is t namelijk begonnen hiermee. Dus daar ook even naar gekeken maar hoe ik ook alles in elkaar druk geen verandering. Ik denk dat er een kabel geen massa maakt en dat wel zou moeten doen. Of er zit een draad verkeerd ofzo. Dus wie weet er wat van die schutbordkabel? Eric Vermeer, jij was daar toch ook mee in de weer geweest. Ik moet weten welke draad waarvoor dient. Er is er volgens mij ÃÃn (of waren t er twee) die niet eens zit aangesloten. Dus wellicht dat daar de kneep zit.

Dus als iemand weet welke draad waarvoor is..graag! Wink
arie-jan je hebt mail
Volvo S70R B5234T4 M59 
eric vermeer schreef:arie-jan je hebt mail

thanks! Dat is snel. Ik ga er eens naar kijken. 8)
Net even een tweede keer gemeten wat er nu voor lekspanning wegloopt als ik t contact uit heb staan en verder alles uit; 0,02mA EEEERRRGGGG weinig dus! ;D ;D Dus toch door dat relais dat mn accu leeg was gelopen!
Ja, die is lekker, maken wij een relais schakeling om spaningsval van al je schakelaars in je auto te voorkomen..... .Sluit jij de voeding van het relais aan op een aansluiting die eender is met de aansturing van de relaisspoel (waarom dan een relais ?) ná contactslot, dat rot-verdeelpunt bij de accu e.d.

Ik vind het nog steeds gek, want MS ging netjes op contact uit toen wij ermee bezig waren. Ik weet niet meer of we het brandstof relais hebben gecontroleerd. De reden daarvoor was dat de pomp al liep. Maar als dat de boosdoener is dan zit de fout in MS, niet in de bedrading aangezien ik deze enkel aan mag gaan als MS aan is en toerental heeft (of een primepuls geeft). Maar goed. Je kan altijd nog een keer langskomen. Dan kan ik zien wat er gebeurd is. Maar ik ga niet voor liefdewerkoudpapier naar de andere kant van DenHaag. Geloof dat ik bijna een uur door de stad heb gereden :o

Maar ik ben wel blij dat je auto het nu goed doet !

Nog een adviesje: Als Volvo remmen eenmaal vastzitten blijven ze problemen geven. Nieuwe zijn niet eens zo heel erg duur. Zoek maar eens op internet. Ik weet dat de voorste rond de 125 euro kosten bij de dealer en achter 90 euro. Voor een paar tientjes minder heb je gereviseerde... Maar de kwaliteit daarvan is twijfelachtig in de ruimste zin van het woord. Ze kunnen goed zijn maar ook slecht.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.412 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.467 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.232 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.055 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.857 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.521 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)