Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Alles naar de klote behalve het licht !!!!!!!!!!!! ;D ;D
op zekur! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
OK, de LC-1 controller is binnen sinds donderdag. Ik heb de oude er uitgehaald, de nieuwe er weer in. Nu nog even de bedrading aansluiten.

Verder heb ik de bedrading netter geïnstalleerd. Daar kreeg ik nog wat klachten over laatst :Smile En door een kabelmantel heen gehaald zodat de kabels beschermd zijn tegen vanalles en nog wat. En je ziet ze bijna niet meer. Alleen de 3 relais en de kabels daaromheen nog fatsoeneren. Daar wil ik eigenlijk een net kastje omheen of iets. En nog wat kabels van en naar de startmotor en koelvloeistofsensor wat netter bedraden. (hè Jelmar! Wink)

Maar wat gebeurde er nog meer met Saints Volvolvo-volvo? Gisteren wilde t volvootje niet meer starten. Hij startte al wat moeizamer merkte ik de laatste 2 dagen. Dus de startkabels eraan en meten wat de stroom was op de accu. 9,3V! Das dus niks. Maarja daar sta je dan, gelukkig maar 6km van huis om 22:30. Dus dan toch maar de gok wagen. Lichten aan helaas. Dashboardlicht was heeeeel flauwtjes. Blower uit, radio uit. En proberen naar huis te geraken. Maar als ik op wilde trekken had hij moeite en stotterde de wagen. De computer kreeg te weinig spanning dan.

Thuis gekomen de boel laten rusten. De accu eriutgehaald en aan de lader gehangen. :Smile Die was poepleeg. 74Ah. Dat gaat even duren weer voor die vol is.

Vanmiddag de kap eens open gedaan om de handjes uit de mouwtjes te steken. Ik dacht ik ga eens kijken of de dynamo wel goed zit en of de bedrading niet los hangt ofzo. Nee veel erger. De bovenste lange bout die normaal je dynamosteun vasthoudt en in het blok geschroefd zit was pleite. :-\ Damn. Daarom waren de v-snaartjes dus laatst weer een beetje aan t piepen soms! Ik dacht al dat ik m bij moest stellen omdat de nieuwe v-snaartjes wellicht wat uitgelubberd waren door gebruik. Maar nee dus...ik was onderdelen verloren! DAMN! :'( :'( En dit boutje heb ik niet liggen. Dus wie heeft er een en wil m opsturen of kan me vertellen wat de maat is zodat ik m kan kopen?

Om dit te checken had ik die rotte stink visco-fan er maar weer een keer met tegenzin uitgesleuteld. Want anders kon ik het toch niet zien. Bovendien was dat meteen een mooie gelegenheid om de bekabeling netter te leggen omdat ik zo meer ruimte had. Dus ik dacht ik check even of dat triggerwheel netjes vast zit. NEE DUS! Die was zo te verdraaien. Niet goed, en wellicht ook een reden dat de ontsteking een beetje raar stond plotseling. Die vastgezet met extra ringetjes enz. Alleen nu moet ik m nog even goed draaien/stellen zodat hij juist staat t.o.v. de VR-sensor.

Daarnaast omdat ik dacht dat ik vandaag de nieuwe LC-1 kon gaan inbouwen dacht ik dit is het moment om meteen de IAT-sensor die in de inlaatbuis zit maar eens goed te calibreren zodat MS er ook wat mee kan. Nu klopte dat nog niet. En vooral onder de 6graden kon ik dat wel merken aan de afstelling. Op aanraden van wat mensen even in smeltend ijs de weerstand gemeten, op kamertemperatuur en in kokend water. Helaas was de IAT met dat laatste niet zo blij. Het bimetaaltje is dus kapot gegaan en nu meet ik dus '0' weerstand. DAMN! Dat komt er dan ook nog eens bij.

Ik zoek dus van een 740 turbo een BOSCH IAT-sensor, nummer 0 261 220 001, staat op de zijkant. Hopelijk kan iemand me daaraan helpen.
ik zeg: loctite ;D
nee liever momentsleutel. Maar toen ik m vastzette kon ik er niet goed bij. Vandaar dat ik die niet gebruikt heb. Maar dat gaan we nu natuurlijk WEL doen. :-\
heel verstandig.
Maar loctite is af en toe wel heel handig en nuttig hoor. Ik heb nog wat loctite sticks: loctite in een pritstift, werkt geweldig. Zal de vlgde keer eentje voor je meenemen Wink
Ticcie schreef:heel verstandig.
Maar loctite is af en toe wel heel handig en nuttig hoor. Ik heb nog wat loctite sticks: loctite in een pritstift, werkt geweldig. Zal de vlgde keer eentje voor je meenemen Wink

Zeker, maar niet om in het blok te draaien denk ik (de Locktide). Dus vandaar dat ik dit keer de momentsleutel eraan hang. Maar dat ging toen niet omdat ik er niet bij kon. Nu wel omdat ik de fan eraf heb en de fanshroud.
locktide is geweldig, ( waterpomp nog eens extra mee vastgezet) maar wel drama om het erna los te krijgen :Smile
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
PP! schreef:locktide is geweldig, ( waterpomp nog eens extra mee vastgezet) maar wel drama om het erna los te krijgen :Smile

Locktide is prima. Maar nogmaals niet om IN je blok te draaien. Daar begin ik niet aan. Ik maak er geen potje van. Die beren komen altijd bij je terug. Doe t goed of doe t niet is mijn devies.
Vandaag maar weer eens de handen uit de mouwen. Het was natuurlijk prachtig weer. ;D Dus de bekabeling ligt er nu pico-bello in! Wink Wink De nieuwe LC-1 erin gehangen en ook netjes bekabeld. Gekke was dat het LEDje het nu niet doet ondanks dat er weinig gewijzigd is. Maargoed, dat is niet zo'n punt. Ik wil er toch een meter in hangen waarmee ik m kan aflezen. Hij lijkt t in ieder geval stabiel te doen nu bij testen.

Daarnaast merkte ik dat het triggerwheel tegen de VR-sensor is gekomen. SadDeze heb ik dus gedemonteerd en eens goed bekeken. Ik zag wel een beetje een schaafplek op de VR-sensor. Even de beugel wat bijgesteld en netjes weer erin gehangen. Nu ziet het er wel goed uit.

Wat wel weer gek is: de motor bleef niet lekker lopen. >SadMaar ik vermoed dat dat komt omdat de tempsensor in t inlaattraject weg is. Die moet dus vervangen op korte termijn. Waar ik ook vraag niemand heeft er een. Zelfs bij de onderdelen boer Brezan kunnen ze het BOSCH nummer niet vinden. Wellicht via Scandcar of Estateservices. En anders heb ik nog een lead naar een slopertje. Klein Zweden genaamd. Die zou ook nog voor me zoeken.

Of de VR-sensor zou stuk kunnen zijn. Maar dat geloof ik niet zo aangezien er niet echt een stuk uitligt. Maarja..eerst maar eens een andere IAT-sensor. Dat uitsluiten en dan moet het goed zijn. En anders meteen een nieuwe VR-sensor.

O en de dynamo zit weer vast. Dus dat is ook weer netjes allemaal.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)