Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dirk242 - "De bruine"
Citaat:mag straks weer in die prachtige witte BX rijden
zo'n zwevend tapijtje is toch best leuk voor een keer?
in antwoord op je onderschrift:
FUNNY Whacko Ding?? ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Sow dan dat is echt handig!

Vooral de combi: LPG + electriciteit.
Maarja goed, hij maakt het weer in orde dat scheelt, maakt hij de gaten ook weer dicht!!?

Dirk242 schreef:Wat is wijsheid? Hij hangt nu al zo laag en zakt dus redelijk ver door met 3 man achterin.
Wat voor veren zouden nou geschikt zijn wil hij een beetje hoog blijven.
Ik zou of stugge (verlagings)veren nemen of verzwaarde veren voor lpg. Afhankelijk of je de auto omhoog of omlaag wil.
ls je band zo langs de wielkas staat te schrapen is er meer aan de hand....

Heb je belachelijk brede banden om je virgo's zitten ?
Laat de auto eens uitlijnen iig.
Vergelijk links met rechts.
Het schrapen langs de zijkant kan ook ook komen doordat de panhardstang de achteras as die kant op trekt als hij door zn hoeven gaat (of was dat de andere kant op). Bekijk ook de bevestiging van de stang.
Precies wat doppie zegt, kan zijn dat je achteras niet in lijn is met de voorwielen.
Als die schraapt aan beide kanten dan zou ik maar gauw een set schokbrekers en veren gaan halen.

[img width=569 height=600]http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/achterwielophangin.jpg[/img]

Uitleg:
De achteras is enigszins bewegelijk door de lange draagarmen (13) en de verschillende rubber waarin alles is opgehanden. De as wordt daarom op zijn plek gehouden door de panhard stang (28), op deze manier kan de as niet van links naar rechts verschuiven.

De as kan natuurlijk wel op en neer bewegen (veerweg). Dan wordt de panhard stang een beetje vervelend, deze zal bij extreem in- en uitveren er juist voor zorgen dat de achteras iets naar links, dan wel naar rechts zal schuiven.

Dit is misschien door het plaatsen van de gastank Ãn veel personen op de achterbank bij jou het geval.
Je kan de afstand van de wielen tov de wielranden even vergelijken, als de auto normaal beladen is.
Het lijkt me dat de as dan gewoon in het midden moet staan? (afstanden gelijk)

Ga je (extreem) verlagen kun je dus de stang beter aanpassen;
http://ipdusa.com/Volvo-200/Suspension-&...9-265-163/
http://img516.imageshack.us/img516/313/dsc04311kk9.jpg

Als dit door HPO gedaan is dan kunnnen die eerdere postieve berichten wel geschrapt worden.
Leidng en bedrading door de wielkast en alles vasthangend op twee klemmetjes :o
Als jouw band verder had staan schuren had het BOEM geweest.
Prachtige foto's van iets wat ik prutswerk noem :'(

Het kost te veel tijd waarschijnlijk om de kabelboom netjes door het interieur aan te leggen maar een lpg-leiding door de wielkast vindt ik gewoon dom.........

Succes Dirk,en let er op dat de kabel binnendoor gaat en de leiding geheel onder de bodem wordt aangelegd.

We zien het resultaat graag tegemoet natuurlijk Wink

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het bruine bakbeest Paul Oud 11 6.736 5 December 2013, 16:51
Laatste bericht: Paul Oud
  Dirk242 - "De bruine 2.0" Drk 210 89.657 11 February 2012, 11:05
Laatste bericht: Dopski
  Dirk242 - "Den Blauwe" Dirk242 258 109.170 11 February 2012, 11:01
Laatste bericht: Dopski
  Dirk242 - "De witte" Dirk242 76 36.940 4 October 2008, 13:24
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)