Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's B28E opfrissen
Om terug te komen op die pijpjes; als het echt ijzer en aluminium is; Forget it! Krijg je niet los. Alu en ijzer vreet namelijk op elkaar in als de hel. Daarom wil je die situatie zo weinig mogelijk.

Verder leuk om je weer te zien hier! Ik en meerderen onder ons, hadden je al gemist!

Leuk motorblokje trouwens, wordt erg netjes. Weet je ook of de oliekanalen (hekel punt van de PRV) al zijn aangepast van jou blokje?

Die klepdeksels zou ik vervangen door strakke. Of zelf anderen maken of op zoek gaan naar een bedrijf die zoiets maakt of levert. Want inderdaad, die opstaande ribben erop, je snapt niet waarom ze dat verzonnen hebben. Zeker de franse invloed op het project denk ik persoonlijk. Daarna een lekker fris kleurtje geven. (exterieurkleur van je auto ofzo)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik neem normaal gesproken elke winter een pauze wat auto's betreft Smile Dan heb ik het wel weer een tijdje gehad na een hele zomer flink bezig geweest te zijn Wink Nu heb ik dus een nieuwe winterhobby met die sneeuwscooters. Het fijne met die dingen (iig deze jaren 70 modellen) is dat er niet zo gigantisch veel onderdelen op zitten, binnen een paar uur heb je zo'n ding helemaal tot de laatste bout uit elkaar. Best fijn met een beetje afwisseling Smile

Die ribben zitten er vast op voor extra stevigheid, maar lijkt me iid vrij onnodig.. De deksels op een roodblok motor hebben ze niet en ik heb nog nooit een vervormd deksel ofzo gezien. Maargoed, het hoort er bij. Ik geef idd ook de fransen de schuld Wink En als ze het nou bij de deksels gelaten hadden, maar het block zit ook vol met ribben.
De auto is en blijft zilvermetallic, dus deze kleur past wel goed volgens mij!

Het probleem is dat er een dikke laag klaarlak op de deksels zit, maar die lak is gescheurd en op sommige plekken helemaal verdwenen. Maar op de plekken waar het nog zit daar zit ie vrij hardnekkig, vooral als je niet fatsoenlijk kan schuren vw al die gekke ribben.
Deze deksels zijn de enige deksels die ik heb met zo'n gat voor die vacuumpomp (iig de ene kant dan), en die schijn ik nodig te hebben.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
ok, dus die zul je dan moeten houden. Wel leuk om ze hoogglans zwart metallic ofzoiets te spuiten. Of een andere frisse kleur?

klaarlak zul je waarschijnlijk blanke lak mee bedoelen. ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Blanke lak ja ;D Klaarlak heet dat spul hier Wink

Vandaag ben ik iig ook weer even bezig geweest Smile
[Afbeelding: img_0050.jpg]
[Afbeelding: img_0052.jpg]
[Afbeelding: img_0051.jpg]
[Afbeelding: img_0049.jpg]
Antwoord
Ziet er prima uit met die alu lak.
Ik ben benieuwd of het op de lange duur blijft zitten.
Ik had gedacht om mijn alu kleppendeksel alleen licht te stralen en dan terug te monteren.Of krijg je dan toch geen mooi resultaat? Ik heb het nog nooit gedaan ,dus ben benieuwd of alleen stralen een optie is.
Antwoord
Het valt te proberen, maar ik denk dat het voor de houdbaarheid niet zo goed is om een kleppendeksel helemaal onbeschermd te laten, je zal denk ik snel oxidatie krijgen. Het resultaat van het stralen is ook niet altijd zo mooi effen, maar je kan het altijd proberen Smile Als het niet werkt gewoon nog een keer stralen en dan een paar laagjes blanke lak (ik leer het Wink) er op.
Antwoord
Zo Nico, nu weten we waar je de hele winter mee aan het spelen was :-)
Maar mooi zeg, die motor wordt als nieuw!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Helaas een beetje slecht nieuws.. Deze hittebestendige lak lijkt toch geen goede keuze geweest te zijn. Hij wordt niet echt hard voordat hij 200 graden wordt, ofzoiets. Dus ik kan zo ongeveer weer opnieuw beginnen en deze keer met normale lak spuiten.
Ik heb ook besloten om een ander kleppendeksel aan te passen, dan heb ik gat waar die vacuumpomp zit. En ik ga de uitlaatspruitstukken van een B27 gebruiken, dat scheelt me een hoop ellende. En uiteindelijk ziet hij er dan hopelijk precies uit als de B27 die er nu in zit Smile
Antwoord
da's balen... Weet niet of het werkt maar kan je het niet gewoon in de oven bakken?... scheelt je een hoop werk... ???
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  foto s van de gaafste 264 paarhuis 7 7.166 10 March 2008, 14:51
Laatste bericht: RonnieDuck
  Foto's van de DB-10-ZZ JoostV6 4 4.267 18 October 2006, 09:21
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)