Topics: 1
Hallo,
Sinds gisteren zijn wij de trotse eigenaars van een 264 DL 2.7 V6 uit 12-1975. Helaas hebben we nog weinig technische ervaringen maar willen daar graag wat aan veranderen. Daarom hebben we een aantal vragen.
1. Hoe kan het mogelijk zijn dat er ongeveer 20 kilometer speling zit in de snelheidsmeter? Als we op de meter 130 rijden, rijden we in werkelijkheid 110 km per uur.
2. Welke bandenmaat en velgmaat hoort er origineel onder een 264? We rijden nu op 185/70 R14 88T, Vredestein
3. Waar kan ik de ''beroemde groene boekjes" vinden voor onze type auto
4. Heeft dit type auto een ditributieriem of - ketting?
5. Wat zijn aandachtspunten voor dit type auto?
Alvast bedankt,
Jouke en Marije
Topics: 163
1. Kan inderdaad aan de bandenmaat liggen, maar een afwijking van een procent of 10 heb je al gauw.
2. Weet ik niet zeker: volgens mij is dat de goede maat.
3. Zoek even op ronnieduck, die heeft her en der wat gepost.
4. RiemKetting
5. Roest, motor, de 2.7V6 heeft smalle oliekanaaltjes waardoor je dit goed in de gaten moet houden.
Verder gefeliciteerd met de auto!
Topics: 38
kleine correctie op antwoord 4;
riem moet zijn ketting,zie ook dit intressante artikel over de prv-motor;
http://www.delorean.nl/documenten/dashbo...202006.pdf
deze motor is ook nog toegepast in de DELOREAN.
wat vraag 1 betreft; er zijn verschillende tandwieltjes te koop die in de versnellingsbak steken.
dit zijn kunststof tandwieltjes die per tandaantal een andere kleur hebben.
je kunt eens kijken wat er nu in zit en dan een tandwiel proberen met een of 2 tandjes meer.
het is het tandwieltje waar je tellerkabel direkt insteekt.
veel plezier met jullie V6
Topics: 17
vlgs mij is het 'probleem' je bandenmaat. Als ik me niet vergis hoort er 185/14 op met hoogte 78. Als er nu hoogte 70 opzit, dan rolt je wiel harder dan origineel en heb je dus een afwijking in je km.stand. Daarbij maakt je motor ook meer toeren en dat is niet heel comfortabel.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 107
joukesigaar schreef:Hallo,
Sinds gisteren zijn wij de trotse eigenaars van een 264 DL 2.7 V6 uit 12-1975. Helaas hebben we nog weinig technische ervaringen maar willen daar graag wat aan veranderen. Daarom hebben we een aantal vragen.
1. Hoe kan het mogelijk zijn dat er ongeveer 20 kilometer speling zit in de snelheidsmeter? Als we op de meter 130 rijden, rijden we in werkelijkheid 110 km per uur.
Op Marktplaats kwam ik gisteren ergens een complete tellerunit voor een 264 tegen. Even zoeken bij Volvo 264 en je zult 'm wel tegenkomen.
Topics: 8
Volgens mijn info moet de bandenmaat voor een 264DL 175 R 14 zijn maar of dat zo'n verschil gaat geven betwijfel ik ten zeerste.
GR, Koen
Topics: 163
Het verschil tussen 175/70R14 (die Jouke heeft) en 175/80R14 (als het is weggelaten reken dan 80), is al 6% tel daarbij nog wat teller afwijking. En vervolgens rij je volgens je meter 0-100 in 8 sec.
Topics: 11
Hallo,
de orginele bandenmaat is 175 voor de 264 DL en 185 voor de 264 GL, wat betreft de de motor, deze heeft inderdaad te kleine oliekanalen daarom 10W40 olie gebruiken en op tijd vervangen. Verder de omloopslangen goed controleren op valse lucht, de motor is erg gevoelig voor valse lucht. Verder heeft de B27e een rauwe loop waar je niet veel aan kunt veranderen.B28f hebben ze een ander ontstekingsvolgorde gegeven en een andere krukas ingezet als ik me niet vergis. Oh ja, de scharnierpunten van de motorkap goed controleren of deze voldoende gesmeerd zijn, anders even wat vet erop doen, kans bestaat anders dat een van de scharnierpunten gaat afbreken(Spreek uit ervaring, waardoor de motorkap aan een zijde niet meer gelijk ligt met het spatbord).
Groet en succes.
ezitter Volvo 264 GL (1975)
Topics: 17
Volvo heeft schijnbaar niet al te duurzame kmh-tellers gemaakt in die periode en gaan graag kapot en worden nog al eens uitgewisseld. Ik heb er al 3 versleten (2e hands dan wel)
Voor zo ver ik het weet zijn er 2 verschillende typen tellers die passen maar verschillen in weergave.
De r0,605 en de r0,585.
Met r0,585 erin had ik de 265 gekocht en reed ik nauwelijks 40 terwijl ie 50 aangaf

vandaar vaker een claxofoon concert achter me

.
Nu heb ik de r0,605 erin en geloof dat die origineel bij de 260 hoort en de eerlijkste weergave vertoond.
+/- 3 kmh afwijking op de waarschuwings bordjes langs de weg.
Dus check ook even welk type teller je rin hebt zitten..
Topics: 14
Ik heb mijn teller eens laten reviseren bij CASU Utrecht. Top lui die vakwerk afleveren.
264 RULES!!!!