Topics: 25
Banden zijn eenvoudig geregeld via
http://www.autobandenmarkt.nl . Ze bezorgen de banden bij je thuis af.
Waarom zo'n moeite voor een nieuwe lichtschakelaar,die dingen zijn gebruikt eenvoudig te vinden en zo vaak gaan die nou ook weer niet kapot dus zo duur zijn ze niet.
Topics: 14
ruuds70 schreef:maar wat ik opmerkelijker vind is dat er geen lichtschakelaar meer geleverd wordt voor een Volvo 240 van 1993.
Probeer dan bij Albert een lichtschakelaar op te scharrelen. Desnoods zoek ik er wel eentje voor je.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Topics: 67
ruuds70 schreef:...maar wat ik opmerkelijker vind is dat er geen lichtschakelaar meer geleverd wordt voor een Volvo 240 van 1993. Volvo's gaan zowat gemiddeld twintig jaar mee, dus zouden ze op zijn minst een onderdelenlevering tot 2013 moeten verzorgen denk ik dan. Tja dat zal wel teveel gevraagd zijn.
geloof dat een fabrikant wettelijk verplicht is 10 jaar lang alle onderdelen te kunnen leveren. Naar verluidt maakt Volvo daar over het algemeen 15 jaar van. Maar vaak gaan alle delen daarna naar GCP toe. Dus je hebt kans dat kallen het niet via Volvo kan leveren maar wel via GCP. Kijk maar eens op GCP.se.
volvo200liefhebber schreef:Banden zijn eenvoudig geregeld via http://www.autobandenmarkt.nl . Ze bezorgen de banden bij je thuis af.
En dan is de Kwikfit zo lief die erop de ploppen? Net als dat je op het terras een bordje krijgt om je zelf gesmeerde bammetjes op te leggen?
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Topics: 55
Nee, sites als autobandenmarkt hebben contracten met bandenfirma's in heel Nederland. Op de site kun je ook je postcode invoeren, waarna je verschillende adressen krijgt te zien waar tegen betaling de banden worden geballanceerd en gemonteerd. Al met al is dit vaak een stuk duurder, varierend van â¬7.50 tot ruim â¬15,- per band. Je moet dus even je totale voordeel berekenen en daarna je keuze maken.
Topics: 38
Gideon schreef:ruuds70 schreef:maar wat ik opmerkelijker vind is dat er geen lichtschakelaar meer geleverd wordt voor een Volvo 240 van 1993.
Probeer dan bij Albert een lichtschakelaar op te scharrelen. Desnoods zoek ik er wel eentje voor je.
Bedankt voor je aanbod Gideon, het verbaasd mij alleen dat Volvo deze dingen niet meer nieuw levert.
Dat er nog wel aan een lichtschakelaar te komen is begrijp ik wel, het is meer de teleurstelling in Volvo.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
VolvoMafia schreef:volvo200liefhebber schreef:Banden zijn eenvoudig geregeld via http://www.autobandenmarkt.nl . Ze bezorgen de banden bij je thuis af.
En dan is de Kwikfit zo lief die erop de ploppen? Net als dat je op het terras een bordje krijgt om je zelf gesmeerde bammetjes op te leggen?
Precies!!!! Dat hoeft voor mij ook niet zo net. Kallen mag van mij best een paar stuivers verdienen als ze me maar service bieden. Ik zie me al leuren met banden in mijn achterbak om ze erop te krijgen, kzou me doodschamen bovendien.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
VolvoMafia schreef:[quote=ruuds70 ]...maar wat ik opmerkelijker vind is dat er geen lichtschakelaar meer geleverd wordt voor een Volvo 240 van 1993. Volvo's gaan zowat gemiddeld twintig jaar mee, dus zouden ze op zijn minst een onderdelenlevering tot 2013 moeten verzorgen denk ik dan. Tja dat zal wel teveel gevraagd zijn.
geloof dat een fabrikant wettelijk verplicht is 10 jaar lang alle onderdelen te kunnen leveren. Naar verluidt maakt Volvo daar over het algemeen 15 jaar van. Maar vaak gaan alle delen daarna naar GCP toe. Dus je hebt kans dat kallen het niet via Volvo kan leveren maar wel via GCP. Kijk maar eens op GCP.se.
GCP ken ik wel, maar leverde tot voor kort geen 200 serie onderdelen, schijnt verandering in te komen. Denk dat ik mij tochtje van Solleburn naar Stockholm maar via hun ga plannen
Topics: 17
bij bandengids.nl kun je er ook voor kiezen om ze thuis te laten bezorgen.
En inderdaad, fabrikanten zijn verplicht om minimaal 10jr na uitloop van het model onderdelen te leveren. De meeste fabrikanten hanteren zo'n 15 jr voor courante modellen. Stel dat dat langer was, dan zou een nieuwe auto meer gaan kosten, want het is nou niet bepaald rendabel om deze onderdelen nog te leveren.... Ik vind het dus niet zo gek, maar af en toe wel ERG lastig! Alhoewel het gelukkig met de beschikbaarheid van 240 onderdelen nog wel snor zit - zowel nieuw als tweedehands.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 107
Ticcie schreef:bij bandengids.nl kun je er ook voor kiezen om ze thuis te laten bezorgen.
Zorg wel dat je een goedkoop adresje weet voor omleggen en balanceren anders ben je misschien nog duur uit.
De laatste jaren worden er op veel adressen schandalige prijzen gevraagd voor banden omleggen en balanceren.Zal het Euro-effect wel weer zijn vermoed ik :o
Topics: 17
je leest het niet helemaal goed:
Ze bezorgen ze niet alleen thuis, maar monteren en balanceren ze ook: bij je thuis!! Ook 's avonds en in het weekend.
Kost E20 per wiel.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...