Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat verbruikt die van jou?
1 op 10 minimaal
1 op 12 richting frankrijk

ook met airco een goed resultaat trouwens
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Antwoord
240 GLE '83 3-trapsautomaat: lange afstanden snelweg, niet sneller dan 115 km/h: 1 op 9

240 GLE '83 4-bak + overdrive: lange afstanden snelweg, niet sneller dan 120 km/h: 1 op 10,5

Zo'n automaat lust dus wel een slokje.... Wat vooral scheelt is dat het een 3-traps is. Bij rustig toeren op 80-wegen haalde ik wel 1 op 10.
Toerental automaat bij 120 km/h: 3900
Toerental 4-bak + overdrive bij 120 km/h: 3000
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Vorig jaar kwam ik met mijn 230F op LPG niet verder dan zo'n 310 km met 38 liter, dus iets beter dan 1 op 8.
Gisteren voor het eerst weer gemeten, nadat ik alles voor het eerst echt in orde heb gemaakt, bijna 1 op 9,5.
Heb ook nog een stukje in de file gereden en door de bebouwde kom in de file.

Waaraan het ligt weet ik niet precies, mijn dagtellerknopje was afgebroken, die heb ik nu vervangen, tussentijd niet zoveel interesse gehad. Maar nu ik het onderhoud zelf doe, vond ik het wel weer leuk om te weten.

Ondertussen heb ik natuurlijk de luchtinlaat gereinigd ( met luchtregelklep en CIS-klep), luchtfilter vervangen, bougies met kabels en verdeelkap en rotor, kleppen staan goed en het uitlaatspruitstuk slaat weer goed aan op de uitlaat (pakking lag ertussenuit).

Dat scheelde toch wel meer dan ik dacht!

Groetjes,

Ton-Herman
Antwoord
Het verbruik van de turb hier is sterk afhankelijk wie er in rijd 8) Ik haal 1:6,2 maar heb over het algemeen een loodzware voet. Mama haalt 1:9,7 maar ik heb meestal het idee dat we niet vooruit komen als ik er naast zit :?
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Antwoord
130 op snelweg, 410km op 39 liter gas, idd is 1:10,5.... Smile
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
Iemand een iedee om de 240 turbo zuiniger te maken? Ik las iets over het MegaSquirt injectie systeem, zijn hier nog andere systemen voor te krijgen. wie heeft hier ervaring mee?
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Iemand een iedee om de 240 turbo zuiniger te maken? Ik las iets over het MegaSquirt injectie systeem, zijn hier nog andere systemen voor te krijgen. wie heeft hier ervaring mee?

Waarom zou je een Turbo zuiniger willen hebben?? Tis niet voor niks een Turbo :roll:
Rijstijl aanpassen doet in ieder geval de meeste wonderen denk ik zo.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Ben Student en maak veel km...heb er wel wat voor over om niet in een Golfje te rijden maar wil dat toch zo veel mogelijk beperken.

Ps: het schijnt dat, bij juiste afstelling, hij zuiniger wordt en meer pk's

ben benieuwd of dat kan
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Ben Student en maak veel km...heb er wel wat voor over om niet in een Golfje te rijden maar wil dat toch zo veel mogelijk beperken.

ben benieuwd of dat kan

En banden juiste spanning / profiel, netjes rijden / optrekken. Scheelt allemaal net zo goed dan extra snufjes / afstellen etc.

Maar snap je punt! :wink: Ben ook nog "half-student" Big Grin
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Ben Student en maak veel km...heb er wel wat voor over om niet in een Golfje te rijden maar wil dat toch zo veel mogelijk beperken.

ben benieuwd of dat kan

bij het grebruik van Megasquirt is een behoorlijke verlaging van het verbruik te realiseren. Als deze upgrade gecombineerd wordt met een electrische ventilator en wat andere snufjes zal het verbruik nog wel wat lager uitvallen.
Wat voor nokkenas zit er in? een T nokkenas is wel het zuinigste voor een turbo motor..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)