9 July 2008, 22:47
Oh,dat had ik over het hoofd gezien
|
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
|
|
9 July 2008, 22:47
Oh,dat had ik over het hoofd gezien
3 August 2008, 20:28
Vanmiddag bij dokter Thuur geweest.
Gideon was mee van de partij. Met een omweg heeft Gideon de fratsen van de temperatuurmeter in combinatie met de verlichting/dimmer gade geslaan. Thuur heeft mijn bak en braadwerk van de extra meters gecorrigeerd naar betrouwbare maatstaven en de dimmer van de binnenverlichting doorgemeten, schoongemaakt en geconstateerd dat deze beter was dan van MadMax als doner de zijne. Dus de originele is terug geplaatst. Daar stond ook VOLVO op.Tijdens de proefrit terug naar huis is de temperatuur maar een keertje opgelopen, met verlichting aan, en de airco voluit..........en dat was voor het laatste stoplicht maastricht uit. De overige tijd stond de wijzer zoals het hoort, dus netjes stabiel in het midden. De komende weken zullen we ervaren of dit zo blijft. Ik heb er alle vertrouwen in ;D
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
3 August 2008, 20:59
Hou me op de hoogte hoe je meter het houdt Ruud. Ik ben heel erg benieuwd
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
3 August 2008, 23:44
Yep, was een gezellig samenzijn vanmiddag.
![]() Ik zit me nog af te vragen in welke mate de temp.meter beinvloed wordt door de dimmer cq. lichtschakelaar. Het zou kunnen dat de dimmer een slecht contact maakt of dat er via de verlichting van de meters een lekstroom ontstaat. Het beste is om alle kabelboel weer terug te bouwen naar origineel en de aftakkingen van de extra meters op de plek te zetten waar ze horen. Maar dat heeft nu geen prioriteit, ze zitten netjes aangesloten ![]() Alleen die dikke rode massakabel vind ik maar vreemd... Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
8 August 2008, 15:04
Tjonge, Ruud, dat verhaal over die meter blijft ook een never-ending story - zo lijkt het wel.
Nu maar duimen dat er wÃl een einde aan komt! 8)
8 August 2008, 15:38
Van Ruud vernomen dat zijn temperatuurmeter, tot nu toe wel naar behoren werkt. Echter heeft zijn ventilator het wel begeven :-X
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
9 August 2008, 09:47
Indien de meter toch niet werkt en het niet aan een massa ligt:
Coolant Temperature Gauge Compensator Board & Bypass Kit 1986-1993 Volvo 240 models are equipped with circuitry that is designed to keep the coolant temp gauge needle positioned in the normal zone (9:00 position) even if the engine is running a bit hot. The idea is to prevent minor variations in coolant temp from causing worry for the driver. As these cars age a common problem is the failure of the circuit board and connectors resulting in erratic readings or no reading at all. We have put together a simple bypass harness that reverts the function back to the earlier trouble-free design. If you'd rather replace the faulty compensation board to retain the compensated feature, we also offer that. No instructions are included with the compensator board, but installation is detailed in the Bentley 240 manual. Takes about an hour to do with common hand tools and requires the removal of the instrument cluster. 240 series 1986-93 temperature gauge compensation board #1363117 240 series 1986-93 compensation board bypass kit #1363K
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
9 August 2008, 14:02
Ik heb van Ruud begrepen dat de meter mooi is blijven staan tijdens de laatste lange rit. Is de viscokoppeling stuk?
De klokkenwinkel is overigens nieuw. Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
10 August 2008, 01:18
Nee niet de visco-fan... de blower binnen is kaduuk :-\
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
10 August 2008, 01:32
oei!, drama om te verwisselen :
: :
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99 |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|