10 August 2008, 13:37
als je t al eens gedaan hebt valt t wel mee. Maar je moet er wat ervaring mee hebben.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
|
|
10 August 2008, 13:37
als je t al eens gedaan hebt valt t wel mee. Maar je moet er wat ervaring mee hebben.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
15 August 2008, 14:43
Net terug uit Zweden:
na 4.238,9 km te hebben genoten van een constante temperatuurmeter heb ik er weer volledig vertrouwen in. Jammer dat tijdens de rit naar het bezoek aan Volvo Aero in Throllattan de kachelaanjager (en airco aanjager) doorbrandde. Maar goed eigenlijk zat dat wel aan te komen want tijdens de rit naar Sollebrunn (Waar we een stuga hadden) werktte stand een en twee al niet meer. Voor de rest heeft zij zich geweldig gedragen. Verbruik vvan 1 op net geen 11 vind ik wel wat dorstig, het verschil is duidelijk waar te nemen. In Zweden was makkelijk ruim een op elf te doen, duitsland wel vet onder de 1 op 10. De nieuwe motor heeft ook geen sptje olie verbruikt en zo hoort dat. We zijn via een overnachting in Kolding (Denemarken) naar Sollebrunn gereden (Stuga) en hebben een rondleiding gehad bij Volvo Aero. Hierna hebben we de toer van VROM 2007 gereden, schitterende tocht! Hierna zijn we steeds vanuit Sollebrunn naar Aerendal voor het VROM gereden. De vrijdag waren gevuld met bezoek aan de Volvo testbaan, waar we de vanilia pearl C70 hebben gezien, betast en gereden. Zaterdag was er een toer over de eilanden Orust en Tjorn en deze tocht was zowaar nog mooier dan die van 2007. Heb ook nog de derde prijs in de wacht gesleept. De zondag is traditioneel de onderdelenmarkt, het was slecht weer, dus zijn we rond twee uur al richting Goteborg gegaan. De maandag erna zijn we nog een paar dagen naar Stockholm geweest, en deze route hebben we ook de toeristische route genomen. (Dan red je een op 12. Gisteren zijn we naar Trelleborg gerden en hebben de TT-line naar Travemunde genomen. 's ochtends fris aan de laatste etappe gestart en nu dus weer thuis. groetjes Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
15 August 2008, 15:03
Lijkt me heerlijk, naar Zweden in een 240! Hoop het ook nog's te doen.
![]() Foto's?
15 August 2008, 16:03
Is het ook,
Ben nu zes jaar achter elkaar geweest. drie keer met de S70 en drie keer met de 240. 240 is leuker, daar draait ook een zweeds zich nog eens voor om... foto's? eerst mijn koffers uitpakken dan kijk ik wel eens naar wat leuke volvo kiekjes.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
16 August 2008, 22:02
.........heb me dus voornamelijk tijdens de terugreis danig zitten amuseren in mijn 240. De temperatuurmeter bleef lekker en vooral vertrouwd staan waar ie moet staan. Had sinds lange tijd een stoer en goed gevoel, en de nieuwe motor loopt als een tierelier, maakt me blij en vrolijk. Pit zit er ook steeds meer in, ik bol gewoon mee met een snelheid van 140 - 150, heb geklokt bij 190 *( tomtom gaf 173 aan) en was nog niet aan het einde, de autobahn wel :-\. Onderweg zitten mijmeren wat ik allemaal met haar wil aanvangen:
en ondertussen wil ik van de slijtdelen, slijtagedelen een depotje verzamelen mijn doel is om bij een volgend bezoek aan het vrom eens op het podium te staan, want daar staan nu alleen zweden met opgepimpte halford achtige 240 dingen en dat klopt niet. (het mag duidelijk zijn dat ik in 2009 en 2010 niet met principessa ga !)
12 November 2008, 17:50
Afgelopen week-end weer eens verder geknutseld aan Principessa en de console weer op haar plek gemonteerd.
Dus afgelopen dagen weer lekker 240 gereden. Zelfs lekker als je ook dit kunt nemen: http://www.mijnalbum.nl/Album=JZ3Z67UQ De 240 rijdt overigens best goed, met constante temperatuur ;D De aanjager maakt nog hetzelfde geluid als voorheen :o en ik zit ergens met een aardlek, want het laadlampje licht op bij sommige gebruikers :-\ Dus we hobbelen lekker verder. Groet Ruud
12 November 2008, 18:51
ruuds70 schreef:Dus afgelopen dagen weer lekker 240 gereden. Ik dacht dat ze maar 180 ofzo haalden? ;D
13 November 2008, 09:22
;D ;D ;D
Ik bedoel natuurlijk het type en niet de snelheid ;D ;D ;D
13 November 2008, 16:07
ruuds70 schreef:Zelfs lekker als je ook dit kunt nemen: ehh ik zie als eerste dit: ![]() Dan zit ik ook liever in een 240 hahahaha
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
13 November 2008, 16:08
mooie tegeltjes
![]() ![]()
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|