Berichten: 98
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2005
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!
groeten uit de ronde venen
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
hoezo, heb je er ervaring mee??
lees eerst even Sander's item, en vergelijk dan nog eens, zeker qua prijs!! 8) 8) 8)
http://www.volvo240-260register.nl/forum...ight=polen
Citaat:Dat bericht over Polen was van mij. Ik heb mijn 244 GLE uit '82 daar een volledige opknapbeurt van de carrosserie laten geven. Dat is zo goed bevallen dat mijn 264 GLE uit '80 er nu ook staat. Daar laat ik nog iets meer aan doen. Ook de 244 GLT uit '82 van een vriend van mij is inmiddels onderhanden genomen. Dat allemaal voor rond de 2.500,--. (Dat is dus: compleet strippen, lassen, strak maken, spuiten, opbouwen en volledige anti-roestbehandeling). In overleg is nog veel meer (en minder) mogelijk. Prijzen zijn laag, met name voor het werk. Onderdelen zijn wel aan de prijs. Nieuwe schermen voor mijn 264 waren daar zelfs duurder dan in NL.......ook specifieke dingen als verchromen zijn niet goedkoop (maar nog wel altijd goedkoper dan hier). Maar de grap is nu juist dat ze daar nog alles gewoon maken. Voorbeeld: de aircopomp uit mijn 264 gaat tot het laatste schroefje uit elkaar. Er wordt dus weinig echt vervangen met als bijkomend voordeel dat de auto zo origineel mogelijk blijft.....
Binnenkort breng ik nog een Mercedes 280 S uit '69 (sorry...... ) en een 164.
Ik ben bij toeval aan het adres in Polen gekomen doordat mijn vader daar al een jaar of 20 voor zijn werk komt en een keer (noodgedwongen ) iets aan zijn auto (850 GLT Estate uit '94, ja ook die dingen gaan wel en stuk) heeft laten doen.
Ik wil je met alle plezier meer informatie geven (foto's of kom de auto eens bekijken) en je op weg helpen, maar ik houd het adres in beginsel voor mezelf omdat ik er in de toekomst wellicht nog iets meer werk van wil gaan maken.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel!
Groeten
Sander van Buiten
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 98
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2005
John242 schreef:Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!
groeten uit de ronde venen
De mannen die ik ken in Polen zijn zeker geen knutselaars. Ik geef toe, het afwerken (lees; het terugmonteren van de overige onderdelen) laat wel eens te wensen over maar dat doen we hier dan ook gewoon zelf. Wat plaatwerk betreft zijn het toppers die voor een fraktie van de prijzen die hier worden gerekend werken.
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
John242 schreef:Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!
groeten uit de ronde venen
John, kom mijn auto maar eens bekijken,.................
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
Sander van Buiten schreef:John242 schreef:Naar Polen sturen????
:evil: :evil: :evil:
knutselaars, geen oog voor detail, grof werken, een ondermijning voor de vaklieden die wij hier zeker hebben!!
groeten uit de ronde venen
John, kom mijn auto maar eens bekijken,.................
Zeer zeker vakwerk! Alleen moet je een diepte investering in ze doen, door ze te leren hoe ze remklauwen moeten vervangen :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 98
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2005
ZIE????.......heerlijk off topic
Maarruhhhh.....toch wil ik graag weten hoe groot de behoefte aan 'sleuteldagen / weekends' is en hoe vaak per jaar ze dan zouden moeten worden georganiseerd? 8)
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
nou, 3 ? 4 x per jaar per auto
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
83_240_Turbo_Estate schreef:ZIE????.......heerlijk off topic
Maarruhhhh.....toch wil ik graag weten hoe groot de behoefte aan 'sleuteldagen / weekends' is en hoe vaak per jaar ze dan zouden moeten worden georganiseerd? 8)
Inderdaad een keer of 3/4. Lijkt me voldoende. En zoals PP al aangaf wat er dan gedaan kon worden. Misschien uitbreiden met de auto APK-waardig maken ofzo?
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 98
Topics: 3
Lid sinds: Aug 2005
Robbert242DL schreef:83_240_Turbo_Estate schreef:ZIE????.......heerlijk off topic
Maarruhhhh.....toch wil ik graag weten hoe groot de behoefte aan 'sleuteldagen / weekends' is en hoe vaak per jaar ze dan zouden moeten worden georganiseerd? 8)
Inderdaad een keer of 3/4. Lijkt me voldoende. En zoals PP al aangaf wat er dan gedaan kon worden. Misschien uitbreiden met de auto APK-waardig maken ofzo?
APK waardig / klaar maken zal zeker tot de mogelijkheden gaan behoren. Ik heb ook al contact gehad met een mobiel APK keuringsstation. Het idee hierachter is om misschien een vaste dag per week APK keuringen te (laten) doen
ls vroeger als beter was en morgen alles beter wordt.....HOE MOET DAT DAN MET VANDAAG?