Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motor beetje moe
#11
De motorsteunen zitten bij de 2.8 net achter de carterpan op het onderblok als ik me niet vergis.
Als ik tijd heb zal ik straks eens op m'n blok kijken en een foto maken.

Mvg Sander
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#12
Het is al een tijdje stil in dit topic. Ik ben wel benieuwd voor welke motor/bak-optie Arabier gekozen heeft.
Antwoord
#13
Ik neig er naar om een B280 te kopen, maar zolang dat nog niet gebeurd is ligt alles natuurlijk nog open. Gelukkig is het probleem nog niet heel urgent en heb ik (denk ik) nog wel even tijd om rond te kijken naar een vervangende motor. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan houd ik jullie op de hoogte.
Antwoord
#14
B280 heb ik zelf ook in mijn 264 gehad(veel werk)

Is wel te doen maar meer werk dan een b27/b28 en het is niet origineel

De 264 met b280 heb ik inmiddels verkocht, heb nu een v70 voor dagelijks gebruik.

Heb nog wel een 264 voor de hobby met een super lopende b28e

Een 4traps is de moeite ward en moet je zeker doen als je ermee aan de slag gaat. Ik zou zelf het liefst een 260 blok reviseren of er een uit een vroege 760(b28e) halen i.c.m. een AW-71 dan.

In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
#15
Kun je me ook vertellen wat het meerwerk van een B280 ten opzichte van een B28 is? Het is sowieso niet origineel en dat geldt ook voor een AW71 op een 264, maar dat ervaar ik niet als een probleem zolang het rijgenot er door toeneemt.
Antwoord
#16
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...-245.html?

Dit is een B28e denk ik.
Antwoord
#17
jos245 schreef:http://auto-diversen.marktplaats.nl/onde...-245.html?

Dit is een B28e denk ik.

Zonde :o

Dit lijkt een originele 265 te zijn,ook gezien het beige ribbelpluche interieur.
Jammer dat er weer een icoon gesloopt wordt maar ja,waarschijnlijk te rot om op te knappen.

Gezien de bumpers-lichten is het een model na 1981 en die hebben een B28E dus de verbeterde versie met 156 pk.
De handbak,een 4 OD is helemaal zeldzaam voor een 260........
Antwoord
#18
Contact gehad met de verkoper, maar geen zinvolle informatie uit kunnen krijgen. Zelfs niet de kilometerstand. Zoek wel ff verder.
Antwoord
#19
ik heb het zelfde probleem hoe heb je dit nu opgelost

Antwoord
#20
Ik heb het nog niet opgelost. Ik ben rustig op zoek naar een geschikte ruilkandidaat.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 1.618 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.578 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  Slecht starten B28(0) bij warme motor NiekMan 3 20.261 31 March 2014, 23:58
Laatste bericht: PRV Paull
  Motor hangt scheef dnugter 8 7.605 31 October 2011, 22:42
Laatste bericht: RonnieDuck
  voorpijp volvo prv motor maurice100 9 18.082 12 April 2011, 21:08
Laatste bericht: Henk760Hausser
  Volvo 264 1977 problemen motor VolvoWen 35 28.706 2 September 2009, 00:20
Laatste bericht: TheSaint77
  volvo 262C gereviseerde motor: stationair goed, bij gas geven 3 cylinders weg?!! killercroc 3 4.554 24 July 2007, 23:06
Laatste bericht: kaasie
  Modificaties motor en bak JoostV6 13 10.516 25 September 2006, 20:01
Laatste bericht: koningbertone
  Beetje jammer.............. Sander van Buiten 10 11.055 14 August 2006, 00:36
Laatste bericht: jos

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)