10 December 2008, 21:41
let jij op dat je auto's niet ineens van je erf af gehaald zijn zonder dat je het weet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
|
|
10 December 2008, 21:41
let jij op dat je auto's niet ineens van je erf af gehaald zijn zonder dat je het weet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
10 December 2008, 22:16
TheSaint77 schreef:let jij op dat je auto's niet ineens van je erf af gehaald zijn zonder dat je het weet. Rub it in ...rub it in....en wij de hond maar verkeerd begrijpen....waakt ie eindelijk eens, begrijpen we m verkeerd..... Ja je hebt gelijk....
Sinds 15 november 2007 een Volvo 240 DL 2.3 uit 1989 a.k.a. "the Bitch";<br />Sinds 2 april 2008 een Volvo 144 DL uit 1972 a.k.a. "the Queen"
10 December 2008, 22:23
Jeanette2803 schreef:Ja je hebt gelijk.... Die lijsten we in!!! ;D "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 December 2008, 04:39
Even na zitten denken over de volgende stappen die ik wil maken met de Volvo 245 GLT Turbo Overdrive, zoals dat ding dus officiëel via de RDW geregistreerd is. (Ze verzinnen het ook zelf met behulp van hun DD-systeem (Dikke Duim) volgens mij trouwens.)
Plan 1 was om hem eens binnen te zetten zodat hij fatsoenlijk droog stond en ik er ten alle tijden aan kon sleutelen. Of hem gewoon zonder problemen kon laten staan als ik geen zin heb. Dat is dus nu uitgevoerd. Ben erg tevreden over de plek. De plek is in een glazen kas, die vrij hoog is uitgevoerd. Daardoor is er ook veel plek voor opslag van onderdelen ontstaan door de deels ingelegde etage. Er moet nog een goede 2 koloms hefbrug opgezocht worden. Maar dat hoeft niet op stel en sprong. Er is nog een lijstje te gaan. Verder gaat het dak open als het warm wordt binnen, volautomatisch. En in de winter zoals nu is het er lekker warm als de zon ook maar een klein beetje straalt. Enige minpuntje is nu in de avonduren. Dan is het koud. Eventueel gaan we voor een (rode)dieselgestookt warmtekanon (rode diesel of, wie weet ooit PPO, 20-30liter op een avondje is te doen). Om terug te komen op de plannen. Het eerst ga ik NIKS doen aan de hele techniek (alhoewel mijn handen jeuken). Echter ga ik me volledig richten op de carrosserie en met name dan de pijnpunten. - Het interieur gaat er geheel uit. Wordt schoongemaakt en opgeslagen. Komt er dan ooit weer terug in. Ik ga geen ENORME bedragen uittrekken voor (vaak lelijk oud leder) en ga er ook niet stad en land voor aflopen. Pullman is goed, mooi en zeer degelijk. Tenzij ik ooit geld mocht over hebben en niet weten wat te doen ermee. (wie kent dat niet) Dan zou ik stoelen opnieuw laten bekleden in leder. - De voorste kriksteunen en dito platen die daaroverheen links en rechts liggen ga ik eruit slijpen. - Linksachter de dorpel moet denk ik vervangen worden. - De wielranden ga ik kaal maken. - Ook onder de achterklep zal ik de koker blootstellen aan een scherpe en zeer strenge keuring. - Enige rotpuntje is die schade rechts achter. Maar daar verwacht ik nog wat hulp uit een bepaalde hoek van. De getrainde lezers hier en de persoon aan wie dit gericht is weten ervan!! ;D ;D ;D) - Overgaan tot spuiten. Doel is 'inside-out' te spuiten. In dezelfde kleur (ik dacht, 'Charcoal Grey' wat was dat nummer nou weer!!) als hij al is en was. Zo is hij zijn leven lang over de wereldbol gereden (273.000km) en herkent. Als ik m staalblauw zou maken, wat ik een mooiere kleur vind, dan is t m niet meer. Zelf spuiten lijkt me geen plan. Tijdens dit proces zal ook eens goed duidelijk worden wat voor vlees ik nu werkelijk in de kuip heb. Er is al eens een soort van restauratie uitgevoerd door een of andere stakker, dus eens zien of dat ook nog te herstellen valt. Begrijp me niet verkeerd. De auto was niet erg lelijk toen ik hem kocht. Maar de schoonheidsprijs heeft het niet verdiend helaas. Fase 2 zal de techniek behelzen. Daarover later meer. Alles ZELF, eventueel soms met hulp als dat nodig mocht zijn. Maar ook het laswerk wil ik graag zelf uit gaan voeren. Over het eigenhandig strak maken van de koets twijfel ik nog sterk. Maar ook dat doe ik wellicht nog zelf ook. Mijn uiteindelijke doel is er veel van te leren en dan als resultaat een auto te krijgen in zeer goede staat voor een langere tijd. Middels deze draad zal ik proberen zoveel mogelijk te laten zien van de vorderingen. En ook informatie uitwisselen over mijn bevindingen uiteraard. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 December 2008, 12:31
Welkom in de restaureer-club....
![]() Goed plan. Je situatie is ongeveer hetzelfde als de mijne....carrosserie is eerder aan gespoten...ik houd de bekleding en de kleur ook origineel. De twee-koloms hefbrug gaat ook heel veel gemak geven als je dit gaat doen.... zou ik niet te lang mee wachten. Lassen vind ik goed te doen. Strak zetten van de carrosserie vind ik moelijker. Daar moet ik wel wat hulp bij hebben. Ik sta nu te plamuren en schuren zonder dat ik het idee heb dat het echt veel beter wordt..... ![]() Is vaak wel een meer jaren plan..... :'(
14 December 2008, 12:44
nou, ik ben in Polen & Tjechie aan het zoeken, heb er geen zin/tijd en karrevrachten aan $$$ voor over, kan 'm wel een maand of 4 missen, en als het daar voor , zeg de helft van wat het hier kost gebeurt>>> let's do it.
wil er wel â⬠2500,- oid aan uitgeven, carrosserie ie prima, motorisch idem APK geen enkel probleem, maar cosmetisch en optisch is het niet wat het graag zou moeten zijn ;D ;D ;D, leer voor uitgewoont/versleten, lak dof, deuken en butsen rondom, missende chromen strips, rubbers en de rest daarentegen weer wel ok :-\ :-\ :-\, alles werkt, op 1 electriek raam achter na, en m'n car :-\kit heeft soms moeite met blauwetanden 8) : ![]() verder alles ok, al bijna 4 ton orgineel ![]() kunnen we geen korting oid krijgen als we met 3> 245's oid bij een plaatwerken/spuiter komen en die ze en masse spuit?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
14 December 2008, 13:38
@cvt240turbo: het hoeft niet in 1 jaar af. Maar bedankt dat je het een 'Goed Plan' noemt. Er zijn mensen die daar anders over denken. Alhoewel dat op dit forum zowieso meevalt. Maar in de 'echte' wereld, zeg maar! ;D ;D
@PP: Als jij bereid bent om te wachten, pak m beet meer dan een jaar. Of nog langer. Prima. Tsjechië/Polen kan, maar wat krijg je dan. Geen zin om na 5 jaar opnieuw te beginnen als de auto buiten heeft gestaan. Ik heb er vroeger ook over na zitten denken zoals jij weet. Maar eigenlijk wil ik het gewoon zelf ook leren heb ik gemerkt. Maargoed, zoals ik al zei, strakmaken+spuiten weet ik nog niet wat ik daarmee moet. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 December 2008, 13:46
Mooi plan!
En nu dus de tijd gevonden om er ook echt mee aan de slag te gaan. Enige probleem bij mij was het gebrek aan energie om er s avonds wat aan te doen. Als je elke avond 3u klust, maak je enorme vorderingen, maar ik moest het toch vooral vd weekenden hebben. En voor je het weet zijn die ook volgepland... Strak maken zou je zelf kunnen doen en de finishing touch dan overlaten aan een professional?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
14 December 2008, 13:55
@Ticcie; ja dat idee heb ik. Al weet ik van een vriend van mij, die ook TOTAAL zelf zijn MG-B GT heeft gedaan dat dat strakmaken nou niet echt een leuke klus is. Na iedere keer weer opnieuw naar huis te worden gestuurd door de (professionele) spuiter en maar weer opnieuw het schuurpapiertje te hanteren. Bovendien zal ik dan een gedeelte van de ruimte moeten 'isoleren' met behulp van zeil want ik wil niet dat de HELE kas onder t stof komt en mijn auto dan onder het slijpsof van anderen.
En puntje is ook dat ik nogal allergisch van aard ben (allergieindex=1480 ipv bij anderen 120) dus ook wat gezondheid betreft twijfel ik nog sterk over het strak maken. Een spuiter heb ik al gevonden. Alleen de prijs moet nog uitonderhandeld. Dat kan pas als ik in de buurt van het proces 'spuiten' ben aangeland. Maken we een 'fixed-price'. O, en ik wil ZOWIESO ÃÂÃÂn vaste sleutelavond in de week in plannen. Los van vakantie en weekenden. Dus standaard aanwezigheidsplicht voor mezelf. Ik hoef echt niet iedere dag eraan te werken. Sterker nog, enige rem is gewoon ook geld. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|