Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn volvo's
#1
Hey

Ik ben Kjell Lelievre. Ik ben Belg en woon in Oordegem. Dat is een klein "boerengat" zoals ze dat hier zeggen tussen Gent en Aalst. Ik ben sinds kleins af opgegroeid in een volvo. Eerst in de oer-242 van vader. Dan in een 460, men eigen s40 en nu men eigen 240.

Ik ben sinds ongeveer 6 maand de eigenaar van een Witte 240 GL Diesel van 1988.

Hij heeft ongeveer 170000 km gelopen. Blauw interieur, centrale vergrendeling. Er zit ook een open dak in dat later is ingebouwd.

Toen ik hem kocht zat er een lelijke deuk in de rechter achterdeur, de koffer klep was roest, de bestuurders zetel was helemaal krom, de reflectors in de voorlichten waren roest, enz... Gelukkig heb ik hem voor een mooie prijs kunnen kopen zodat ik nog wat geld overhad om hem terug op orde te zetten.

Ik heb de achterportier vervangen door een mooi exemplaar, de bestuurders zetel is vervangen door een iets beter exemplaar (nog niet helemaal naar wens), de achterklep is vervangen, alle lichten zowel voor als achter zijn vervangen door nieuwe, heb er turbo lichtmetaal onder gezet, heb ondertussen ook verschillende extra metertjes en een midden armsteun ingebouwd.

Ben er heel tevreden mee.

[Afbeelding: p1000407vk0.jpg]
[Afbeelding: p1000408mg4.jpg]

Ik heb ook sinds deze maand een 240 GLT benzine van 1988.

Hij heeft vooraan ergens eens een paaltje geraakt en mist rondom bijna al z'n zwarte strips. De motorkap is jammer genoeg ook vervangen en heeft een andere kleur.
[Afbeelding: 1eonxc.jpg]

De linker kant van de wagen is redelijk ok. Op een gat in het spatbord na.

Langs deze kant zitten er ook nog beide originele turbo velgen op. Zijn zo met de nieuwe wagen geleverd.

[Afbeelding: 2u5q3jb.jpg]
[Afbeelding: 2dheia0.jpg]

Het linker achterlicht is helemaal stuk en de koffer klep heeft een ander slot. Heeft wel een origineel geleverde trekhaak eronder. De remlichten werken beide niet. Waarschijnlijk is de schakelaar stuk.

[Afbeelding: 10f7qte.jpg]

De linkerflank heeft krassen en deuken in de deuren. Gelukkig hier geen roest aan het spatbord. Het tank klepje sluit niet goed meer af en 1 van de turbo velgen hier ontbreekt. Die ligt in de koffer met een kapotte band en redelijk wat schade.

[Afbeelding: 2nip5qe.jpg]

Het interieur is er ook niet zo goed meer aan toe. De bestuurders zetel is krom en vertoont scheuren. Passagiers zetel is tamelijk ok mits een schoonmaakbeurt maar het hoofdsteun kussentje ontbreekt. De middenconsole is stuk en er ontbreekt een bakje aan de rechter deur. De zetel verwarming werkt wel nog in beide stoelen. De achterbank is nog goed mits schoonmaken.

[Afbeelding: 33e0ivr.jpg]
[Afbeelding: 28txs07.jpg]

Hij draait en rijd soepel en de 2300 motor heeft er net iets meer dan 250.000 km op zitten. Er zitten vooraan elektrische ramen in die beide nog prima werken.

Ik hoop hem in ere te herstellen aangezien een GLT net toch iets speciaal is maar er zal wel wat tijd en werk in kruipen.

Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#2
nou je heb voorlopig wat te doen deze winter Wink
succes ermee.
die witte is (natuurlijk) prachtig!
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#3
Welkom hier Kjell, je hebt een hele mooie witte maar de grijze zou ik als donor gebruiken, bijvoorbeeld de motor met de diesel te verwisselen om daarna uit te breiden naar LPG dan denk ik dat je beter en goedkoper rijdt.
Hij heeft lang genoeg gelopen om zonder problemen gas aan te kunnen
Maar ik ken alleen de wettelijke bepalingen in België voor dergelijke gedaanteverwisselingen niet en misschien ben je in een "boerengat" op diesel wel goedkoper uit. :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#4
Die witte heb je mooi gedaan, de kleur helpt natuurlijk al. Maar die GLT zou ik laten staan of kaalplukken, een GLT uit 1988 is niet zo heel bijzonder qua techniek, het is gewoon een andere sticker op de achterkant en de velgen. In elk geval niet zoals een GLT uit 1980 en 81, die hadden nog wat stuggere veren en een B23E met 140 pk.
Vooral de problemen met het plaatwerk gaan erin hakken qua kosten. Ik zou er niet teveel moeite aan besteden, echt niet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Hey

Men diesel wil ik echt niet vervangen. Heb hem gekocht omdat het een diesel was. Niet voor het goedkoop rijden. Maar gewoon omdat ik dat diesel geluid fantastisch vind. En hij rijd prima en probleemloos. Dus die ga ik gewoon zo origineel laten.

Die grijze had ik initieel gekocht om af te breken. Heb hem gekocht voor 300 euro. :p Maar hoe langer ik hem heb staan hoe meer zonde ik het begine te vinden om hem af te breken. Een GLT zie je hier niet zo veel meer rond rijden. En hij is eigenlijk nog wel goed op dat achterspatbord na. Ik heb hier nog een afbraak station met een kapotte motor staan waaruit ik eventueel een heel goed linker achterspatbord kan slijpen als donor stuk. Ik twijfel dus echt nog. Maar vind het zonde om een wagen met zulke goeie motor af te breken. Ik heb maar 1 probleem en dat is dat ik niks van lassen ken. Zal dus iemand moeten zoeken die het voor mij kan doen. Al de rest is geen probleem. We zien nog wel.

Ik weet hier nog een Grijze GLT staan in de buurt. Hij heeft een automaat en leder interieur maar die is er nog slechter aan toe. Koffer rot. Deuren rot. Achter spatborden rot. En heel veel plamuur erop langs alle kanten. Is wel eentje van 1982. Maar de vraagprijs is zo hoog dat het te gek is om hem te kopen.

Bedankt voor de reacties.

Groeten uit Belgie.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#6
Hoi Kjell, die motor in je diesel zetten is zowiezo een hectische klus in Belgie. Dat aanvaarden ze bijna nooit op de controle en trouwens, een GLT, die kan je niet laten verloren gaan. Daar is hij mijn inziens veel te zeldzaam en dus ook te waardevol voor.
Antwoord
#7
De diesel blijft sowieso een diesel. Tot het einde van z'n dagen. Ik weet dat er veel mensen zijn die het stinkende en walmende bakken vinden maar ik vind ze fantastisch. De geur en het geluid van zo'n diesel kan ik tussen 30 andere diesels tussenuit halen. En hoe je het draait of keert het is en blijft een echte Volvo. ;D

En ik vind inderdaad ook dat die GLT het nog wel verdient om gered te worden.

De meningen lopen hier blijkbaar toch uiteen. Smile

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#8
Die diesel maakt echt wel een uniek geluid. En die laswerken aan je GLT... voor relatief weinig geld koop je niewe randen voor dat achterspatbord, zelfs in namaak. Ik denk zelfs dat een carrosie er geen kapitalen voor vraagt.
Antwoord
#9
Die randen had ik ook al te koop gezien ja. Maar aangezien ik hier nog een hele carrosserie staan heb kan ik die misschien gebruiken. Er zit hier een hele goeie carrossier in de buurt. Ik ga me daar misschien eens bevragen of hij het ziet zitten en wat het gaat kosten.

Ik weet dat hij onlangs een 240 heeft hersteld die vooraan nogal zwaar beschadigd was. Rechter spatbord kapot, motorkap krom, voorkant krom. Is helemaal nieuw en je ziet er niks meer van voor 800 euro. Met originele volvo stukken. Wie weet kan hij mij een mooi prijsje voorstellen. Eens dat spatbord gerepareerd is ben ik al een grote stap op weg.

Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#10
Het zal zeker wel lukken met die GLT. Als ge hem maar niet verloren laat gaan. Ik vind rijden in een DL al een feest. Wat moet dat dan niet zijn in een GLT. Dat zou pas echte zonde zijn.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.417 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.862 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)