Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
zelf lassen is niet voor iedereen weggelegd, als ik met deze temperaturen, wind en natte snee/regen moet gaan lassen kan ik het toch beter laten doen ;D
Als ik een garage had was het een andere zaak, lijkt me wel leuk om te leren.
Hans, van Rustbuster 'ken' ik nog uit de tijd dat ik kever/bus reed, was/is? altijd heel aktief lid van vwbusclub.nl.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Ah, je kent hem. Geinig. Nou ik heb een garage waar ik sleutel. Dus dat is het punt niet als je dat bedoeld.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Februari heb ik het helaas er druk op mn werk en ga er ook nog een weekje tussenuit. Dus dat gaat niet lukken.
Lijkt me wel erg leuk, kan je ook je volvo het klaslokaal inrijden

?
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
DopdeDouwer schreef:Februari heb ik het helaas er druk op mn werk en ga er ook nog een weekje tussenuit. Dus dat gaat niet lukken.
Lijkt me wel erg leuk, kan je ook je volvo het klaslokaal inrijden
?
jij wel denk ik
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Wel makkelijk om gelijk tips te krijgen mbt je eigen auto bedoel ik + dat je gelijk kan oefenen.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Tis geen privÃÂ
les ofzo. Dus daar is geen tijd voor om ieders auto naar binnen te rijden.
Gewoon een workshop om alle theorie en daarna in de praktijk wat te oefenen en te leren. Kijk maar op
hun website.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Dan gaat het er nu om spannen , succes !
Ben ook rustig aan begonnen en vind zelf het pasmaken en lassen het leukere werk .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
a.huis schreef:Dan gaat het er nu om spannen , succes !
Ben ook rustig aan begonnen en vind zelf het pasmaken en lassen het leukere werk .
lijkt mij ook. Heb je een aambeeld?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Heb geen aambeeld maar de stukken die ik zelf maak buig ik in de werkbank ,
en gebruik de lepels van de heftruck als aambeeld .
Maar ik ga natuurlijk niet lopen klooien om zelf een dorpel o.i.d. te maken , die bestel ik gewoon
en daar kan ik het meeste wel weer van gebruiken .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Dat het op scheiding oud/nieuw weer is gaan roesten komt doordat men niet voldoende weg durft te slijpen.
Zo blijft er roest achter,wat weer het begin is voor nieuwe rotterij.
Daar waar gelast is aan kokerbalken,heb je aan de binnenzijde na het lassen mooi schoongebrand materiaal.
Als dit niet direct na het lassen behandeld wordt (mits redelijk afgekoeld) begint, afhankelijk van de luchtvochtigheid,
het roest-proces opnieuw en dat wil je niet.
Ik heb zoiets een keer gezien bij een zgn.profesioneel gerestaureerde amazon.
Deze was na het plamuur- en spuitwerk wel mooi strak maar na 3jaar zag het er niet meer uit.
Misschien ten overvloede,maar toch