Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
TheSaint77 schreef:beter!

Tja ik ben nog wel effe bezig. Nog steeds niet genoeg kaal gemaakt. En ik moet nog gaan slijpen. Maar ik heb er veel zin in!
Ga je dit weekend aan de slag? Ik heb volgens mij wel ff tijd, dus kan wel ff komen assisteren.

Heb je die lascursus al gehad trouwens?
De lascursus was zeer aan te raden. Verder alleen nog maar bezig de auto leeg te halen en de roest te inventariseren. En natuurlijk dromen: [Afbeelding: glansdagarna.jpg]

De Volvo 240 die God vergat te creëren. De huidige eigenaar is begonnen om hem in ere te herstellen. Kijk en huiver...ik heb alweer wat inspiratie opgedaan kan ik je vertellen!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
O en we zijn hard op weg: Kijk hier maar!
TheSaint77 schreef:De lascursus was zeer aan te raden. Verder alleen nog maar bezig de auto leeg te halen en de roest te inventariseren. En natuurlijk dromen: [Afbeelding: glansdagarna.jpg]

De Volvo 240 die God vergat te creëren. De huidige eigenaar is begonnen om hem in ere te herstellen. Kijk en huiver...ik heb alweer wat inspiratie opgedaan kan ik je vertellen!

Hij is er mee gestopt of is wat anders van plan, de koets staat te koop voor 12000 kronen op het Zweedse 200 forum!
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=31433

Succes met je 245 Saint!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Das nou jammer zeg...ik vond het een super mooi project namelijk. >Sad Koop jij m Henqui!
TheSaint77 schreef:Das nou jammer zeg...ik vond het een super mooi project namelijk. >Sad Koop jij m Henqui!

Heb van die knakker vernomen dat hij TOCH weer door gaat met dit project! Cool zeg ik!

Even een update wat betreft mijn project:

- motor plus bak eruit getakelt
- bumpers erafgehaald, achter onder de klep is de rand wel aangetast maar niet volledig weg. Moet wel vervangen worden.
- front leeggemaakt, lampen eruit, grille eruit, geen roest te zien
- interieur is er nu nagenoeg compleet uit, enkel t dashboard nog (twijfel)
- reservewielbakjes zijn niet geweldig maar ook niet heel dramatisch. Even beter onder de loep nemen binnenkort.
- dorpel links is in slechte staat. Moet er dus uit. Rechts ziet er hard uit. Nadere inspectie volgt.
- linkeronderkant van de auto is slechter dan de rechteronderkant. De bodemplaten moeten eruit. Acher beide, voorzijde enkel links. Rechts is reeds ooit vervangen en deskundig gedaan zo te zien.
- lange zijachterruiten eruit gehaald vandaag, heel klein beetje roest onder de linker, in t midden en dus vreemdgenoeg niet in de hoekjes achter, maar dat was niet eens noemenswaardig en gek genoeg enkel binnenzijde zo wat ik in de gauwigheid zag
- voorspatschermen losgehaald, roestvrij daaronder
- beide wielkastranden achter zijn niet echt geweldig. Vervangen dus. Vooral het stukje tussen de achterdeur en de rand zit een flink gat aan beide kanten.
- aanhechting linker B-stijl aan de dorpel is slecht. B-stijl ziet er nog goed uit. Komt in een moeite met de dorpel straks mee.
- linkerachterdeur is roestig. Andere deuren zien er bij eerste inspectie roestvrij uit. Na schoonmaakactie binnenkort zal ik beter beeld hebben. Linksachter is al een vervanger voor present uit een 93'er (dank u Albert en Bram)
- voorruit eruit gehaald. Viel reuze mee. Originele goeie Volvoruit heeft het ook overleefd. Plaatwerk OK; Geen gatenkaas, wel oppervlakteroest te vinden daar. Precies op tijd!!!! ;D ;D ;D Binnenkort schoonmaken met lamellenschijfje en in de epoxy zetten.

Nu wil ik weten of de nieuwere voorruitlijst past met de gewone oude Volvovoorruit zoals ik die had met hoge lijst. Ik denk er namelijk over na de plattere nieuwere lijst te gaan gebruiken straks want dat maakt minder windgeruis, is beter tegen roest omdat er geen gapend gat zit tussen ruit, rubber en raam en ziet er niet veel anders uit dan de huidige (zwarte). Weet iemand hier een antwoord op? De huidige originele ruit is nog prima dus die wil ik het liefst terug monteren aan t eind van dit verhaal.

voor de fotofreaks

Sow dat zijn flinke vorderingen. Deze week kon ik niet, hopelijk kan ik volgende week ff komen buurten.
Suc6!
@dop; je bent welkom!

Vandaag was ik er weer even na het werk. Dus ik dacht laat ik van de gelegenheid (daglicht) gebruik maken met mijn mobiel weer wat foto's te schieten.

En weet nu al iemand wat zinnigs te vertellen over mijn voorruit vraag?
TheSaint77 schreef:Nu wil ik weten of de nieuwere voorruitlijst past met de gewone oude Volvovoorruit zoals ik die had met hoge lijst. Ik denk er namelijk over na de plattere nieuwere lijst te gaan gebruiken straks want dat maakt minder windgeruis, is beter tegen roest omdat er geen gapend gat zit tussen ruit, rubber en raam en ziet er niet veel anders uit dan de huidige (zwarte). Weet iemand hier een antwoord op? De huidige originele ruit is nog prima dus die wil ik het liefst terug monteren aan t eind van dit verhaal.

voor de fotofreaks
Marc is er ook mee bezig, maar ook hij ontvangt weinig bruikbaars.

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5716.0

Dit was al eerder opgezocht en geschreven:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2920.0
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5745.0
Koop toch een 700/900 !!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)