Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dirk242 - "De bruine"
Marc1970 schreef:Marginaal, maar de 531 laat wel meer lucht door.

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/He...31_530.htm

http://www.turbobricks.com/forums/showth...p?t=144345
zoals ik het begrijp alleen bij het inlaattraject, toch?
maar past een 531 ook zonder probs waar eigenlijk een 530 zit??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
LH installeren is pretty easy. Bij Nicky zat alles perfect aangesloten maar heeft het door een kapotte sensor even geduurd voordat er gestart komt worden. Leuke B230F/FD/FB zonder turbo, met injectie kan er relatief goedkoop in. gooi je de kat er uit, goede chipping, ooit nog een leuke nokkenas, dan is 140-150 pk echt niet onmogelijk (afhankelijk van LPG systeem), en met een (relatief lichte) 240 gaat dat heel lekker.

B21 weer fixen kan ook. alles kan Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Kans is groot dat mijn station er binnenkort uitgaat, B230FB met complete Vialle gas installatie. zul je alleen ander kopje op moeten knutselen, heb ik er wel bij voor je.

Doe evt een bod Dirk. hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.

@PP ja een 531 past waar normaal een 530 hoort te zitten Wink
Dirk242 schreef:Jelmar, bedankt voor je aanbod. Is je station een 9 of een 7 serie? Ik weet nog niet goed wat ik moet doen.
Het aanbod van Ruben lijkt me nog steeds het meest interessant.

Nu wil ik eigenlijk de komende tijd toch wel gewoon blijven rijden en niet de auto stil weg zetten. De auto misfired namelijk nogal wat.
Contactpuntjes zijn vervangen en staan goed, dit helpt echter niks. Verdelerkap + rotor zijn zgan en zien er goed uit.
Back/misfired een auto ook als de kleppen niet goed staan? Dit moet namelijk weer een keer gebeuren. Misschien dat het daar aan ligt.
Bij vol gas doet de auto het goed, bij rustig gas geven of constant gas loopt de auto moeilijk en komen er zachte knallen uit de uitlaat.

vacuum vervroeging in orde?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Dirk, mijn station is een 940, je mag dan al het LH spul er ook bij hebben Wink
Gewoon de kap vd verdeler halen, vacuumslangetje van verdeelstuk halen, kijk naar de grondplaat (daar waar de contactpuntjes opzitten) terwijl je aan het slangetje zuigt. Je ziet dan de grondplaat verschuiven als het goed is.

Ploppen uit de uitlaat kan ook van valse lucht komen, maar ik zou de ontsteking eerst nalopen. Kleppen moeten wel extreem mis zijn, de motor gaat daar eerst flink van schudden stationair, en dat zou je wel gemerkt hebben (kleingeld vliegt in het rond).

Zit de hele stroomverdeler wel goed vast, hele mechaniek gesmeerd, geen speling? Ik heb nooit zo'n last van verlopende ontsteking, heel soms de puntjes.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Chapeau Big Grin
Goed zo! Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Waar gaat de vakantie naartoe?!
Weet nog een 245 die dan van de spuiter terug komt 8)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het bruine bakbeest Paul Oud 11 6.736 5 December 2013, 16:51
Laatste bericht: Paul Oud
  Dirk242 - "De bruine 2.0" Drk 210 89.642 11 February 2012, 11:05
Laatste bericht: Dopski
  Dirk242 - "Den Blauwe" Dirk242 258 109.170 11 February 2012, 11:01
Laatste bericht: Dopski
  Dirk242 - "De witte" Dirk242 76 36.916 4 October 2008, 13:24
Laatste bericht: Jelmar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)