29 June 2009, 22:45
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145
|
30 June 2009, 07:39
Dat ziet er nog best uit zo, qua slangen, draden e.d. Waarom zit er een koppelstukje in de slang van dat 'eitje' op de zijkant v/h blok naar het filterhuis?
Deksel v/d carb zit ook een kwart slag gedraaid. Die uitstulping naast de zwarte dop moet ri. filterhuis. Het isolatieplaatje is ca. 5 mm dik. Er hoort ook een klein hitteschildje tussen uitlaatspruitstuk en vlotterkamer te zitten. Da's gewoon een ijzeren plaatje formaat bierviltje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
30 June 2009, 08:47
Die koppeling zal er opzitten omdat de slang niet lang genoeg is denk ik.
Volgens de vorige eigenaar is de motor gereviseert en hebben ze toen het blok ook omgebouwt van een dubbele carb naar een enkele carb. Zo te zien hebben ze hierbij dus nog al wat steekjes laten vallen. Wat betreft die naald, ik heb dat zwarte schroefje aan de zijkant erin gedraait en er zat blijkbaar nog wel wat draad in want na 2 slagen zat hij vast. Het aandrijen van dat schroefje heeft echter geen enkele invloed op de naald, die zit nog steeds een beetje los. Ik snap niet wat je bedoeld met het 1mm te laag hangen van de naald. Om de naald zit een circlip. Hij wordt door een veer omhoog getrokken tot hij met de circlip tegen de schuif aan zit. Ik kan de naald 5 mm naar onder trekken en dan kan je het nummer aflezen wat op de naald staat: B1BE
30 June 2009, 08:58
Ik mis op de foto de "hot-spot" voor de koude loop. Over koud gesproken, vol gas bij een koude motor...?! Behalve de carburateur behandel je de hele motor met respect. Laat um eerst de olie maar eens rond pompen tot deze warm is en dan pas vermogen vragen, laat staan een koude motor over de emmer trappen.
En de carteroliedamp, daar heb ik al lang geleden een filtertje op gezet. Er gaat geen enkele "warme"slang meer naar het luchtfilter. Inlaatlucht moet koel zijn (iets anders dan te koud..!)en zeker niet vet, t'is geen tweetakt.
30 June 2009, 09:06
Dat B1BE staat volgens mij op alle 175CD's
Als je boven in het koperen gedeelte van de naald kijkt, dan zie je dat daar draad in zit. In de onderkant gasschuif zit ook draad. Je kunt de naald de gasschuif indraaien. Als je dit doet totdat je niet verder kunt draaien, dan komt de uitsparing in het koperen gedeelte overeen met gaatje aan de zijkant in de gasschuif. Daar kun je vervolgens dat schroefje indraaien. Als het goed is krijg je hem dan goed vast. De naald is verder niet af te stellen.
30 June 2009, 10:06
Hey dirk bedankt, hij zit nu goed vast, althans dat koperen gedeelte maar het is dan toch normaal dat je de naald nog wel kan bewegen?
Ik denk dat hier verder niet zoveel aan mankeerd dus heb het teruggezet. Vervolgens dit ding aan de zijkant losgehaald. Zat ook nog maar met 1 schroef vast ??? Behoorlijk zwart allemaal, hoort dit zo? Ook zit er een gaatje in zie foto: ![]() normaal?
30 June 2009, 10:35
Naald kun je gewoon blijven bewegen inderdaad.
30 June 2009, 11:40
Ik bedoelde dat de naaldhouder vlak met de schuif moet. Mooi dat-ie nog vast ging. B2AF is de naald voor enkele Stromberg tot 1970, B1CC van 1971 tot 1976. B1BE is voor de dubb Stromberg op de B30 (Volvo 164). Maar goed, hij loopt erop, Volvo's zijn niet veeleisend.
Dat kastje is de temperatuur compensator, er horen twee O ringetjes nog bij, zo niet geeft-ie een hoop valse lucht. Daarvoor zit de CO stelschroef, net zo'n waardeloos ding. Allebei krijgen ze lucht via een boring aan de filterkant. Het gat voor die temp comp kan je gerust dichten met een rubber stopje of zo. De oudere Strombergs hadden geen CO en geen temp comp kastje, zie het als primitieve emissie reductie apparaatjes. Die revisie zou ik met een korreltje zout nemen, ik denk dat ze de dubbele carb eraf gehaald hebben om te verpatsen, een willekeurige Stromberg erop gezet en dat was het. De hoeveelheid olie die zo te zien langs de carterventilatie omhoog komt hoort niet bij een gereviseerde motor.
30 June 2009, 11:42
Die B1BE's zijn ook gebruikt voor de B21a's toch?
30 June 2009, 11:55
Ik tik maar een beetje lui over van Scandcar maar die hebben alleen een BIEE voor de B21. B1EE natuurlijk, typefout, leesfout, wie zal het zeggen. In mijn 140 Haynes staan alle naalden maar dat ligt niet hier.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)